Lähettäjä:
Future Bread MachineIT-apu
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
Future Bread MachineSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-01-17 20:58:18
+115528
<(laitela)>
Muistan kun olin isossa vakuutusyhtiössä töissä ja siellä riitti tietokoneita, niin en ole ikinä tavannut yhtä hermostunutta kaveria kuin meidän IT-ukko. Aina kun jollain oli jotain ongelmia, niin odotettiin, että tuki tulee heti paikalle ja taikoo koneet kuntoon. Aina odotettiin salamannopeaa palvelua ja kaiken piti hoitua heti. Syyteltiin sitten jos ei heti ongelma ratkennut. Pikkujouluissa tämä kaveri aina avautui kuinka hänen palkkansa muodostuu 90 % tyhmien ihmisten sietämisestä :D
Aika: 2016-01-17 20:53:59
+5778
<BokeLai>
Pystyn samaistumaan tähän ihan täysin. Idiootteja joka puolella
Aika: 2016-01-17 21:26:37
+352
<akmk>
Ei kannata edes kertoa osaavansa mitään tietokoneisiin liittyvää kavereille tai sukulaisille... aina tulee puheluita "kerkeäisitkö kattomasn tätä, ei siinä mene kauan"... jumalauta jos on niin kova asiantuntija että osaa arvioida korjausajan pitäisi se myös itse korjata.
Aika: 2016-01-17 21:43:45
+9741
<leka77>
Tädillä on jostain 2000-luvun alusta asti ollut tapana "pyytää syömään". No ruokaahan se laittaa mutta sitten on tietokoneen laittoa 2-3 tuntia aina edessä kun pitää asennella jutuja ja tehdä ja jne jne. Sitten siunatakseni kerran täti osti taas uuden koneen. Avasin ja sanoin että "tämähän on windows 8?" Täti tähän "niin se uusi joo laitatko kuntoon?" "Sori en osaa, en ole koskenut sekuntiakaan windows kasiin pyydä joku muu". Siihen loppui konehommat enää ei pyytele apua!!
Aika: 2016-01-17 21:14:32
+9552
<Herra Hakkarainen>
HUNTERFIN Entäs se avautuminen?
Kommentit (35)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<zzpazi> Missä helvetin hiiressä lähtee johto noin päin?
<DoeDD> "Ja sitten tässä lukee, että Microsoft-verkkojen asiakas..." Joo mä tiedän mitä siinä lukee ei tarvi niitä kaikkia alkaa... "Tiedostojen ja tulostimien jakaminen Microsoft-verkoissa.." Kuuliksä? Mä tiedän mitä siinä lukee, nyt vaan painat... "Qos-paketinajoitus.." MÄ TIEDÄN MITÄ SIINÄ LUKEE EI TARVITSE KERTOA, TÄSSÄ MENEE MOLEMMILLA AIKAA IHAN TURHAAN HUKKAAN! "aa okei joo.." Joka vee-itun kerta...
<Jaakkima!> Koska IT on ainoa ammattikunta jolla on idiootteja asiakkaina.
<racle> Onneks mä en oo enää IT-tuessa hommissa. Liian tutun oloista tämä :D
<newbie821> Onneksi on google niin tiedän tietokoneista kaiken.
<SnoopyDoge> samastuin sarjakuviin :P
<Kanakotka> Niin ammattimainen IT henkilö tekijänä, ettei tiedä edes kummasta päästä hiirtä johto tulee :)
<badbunny> miksi tuo kissa on keltainen? se viitaa varmasti siihen, että tämä henkilö olisi aasialainen. Lisäksi se on IT-työssä joten tämä on stereotypioita vahvistava kuvaus aasialaisista ja siten rasistinen. En itse ole aasialainen mutta ystäväni on 1/92 osaa aasialainen joten olen hyvin loukkaantunut tästä. razizmz down
<Relixa> en voi samaistua, mutta tunnen kyllä tuskan blade and soulin it tuens kanssa kun loggaus ei onnistu, ja it tuki henkilö vaihtunut jo 5ttä kertaa.
<|spödrlö|> kyllä mä ainakin mieluummin korjailisin ja säätäisin sukulaisten ja kavereidein tietokoneita ku niitten autoja.. aina 2pv ennen leiman umpeutumista se rotisko pitäs hitsata vaihtaa vetarin suojakumi ja evripadit koska kerran haen vielä tähän leiman. täyttä paskaa.
<skende> Joskus junnuna paukahti koneella blue-screen ja alla luki "Press any key to continue". Mistään napista ei tapahtunut mitään ja vasta englannin alkeita harjoitellessa kävin kysymässä veljeltä, että mikä on "any key". Myöhemmin simpsonit pöllivät vitsin. :(
<hexagon> Itsekin olin yhteen aikaan 5kk työharjoittelussa ATK-tukena paikallisessa terveydenalanyksikössä. Pohjat veti eräs vieraileva luennoitsija, joka haukkui koulun laitteen välittömästi, kun ei saanut USB-tikkuaan toimimaan koulun läppärissä. Oli laittanu tikun kiinni verkkoliitäntään. Jos ette usko niin kokeilkaa, se sopii sinne täydellisesti.
<kdr_> Samaistuin kivuliaan paljon.
<YouGotTrolled> mikä tän sarjakuvan nimi on?
<hoest> Noikin on ihan aitoja tapauksia, eikä mitään sarjista varten kärjistettyjä esimerkkejä. Varsinkin toi windows xp jätkä, just tollasia ylimielisiä ilmapäitä on niin uskomattoman monta olemassa.
<HUNTERFIN> Herra Hakkarainen Nyt ne sarkasmilasit päähän....
<jukorte> Kantasolu Vaan annapa olla kun vuonna 2008 tarvittiin 6kpl 24-porttisia 10/100 hubeja. Jopa veti ratkaisumyyjät hiljaisiksi mutta yksi lupasi hintaan 3000€ kipa. Lopulta tarvitut hubit löytyi eBayn kautta Hongkongista. Maksoivat 50€ kappale ja rahti vakuutuksineen satasen. Tulivat viikossa ja olivat tehdasuusia Ciscon hubeja vuosimallia jotain 1998.
<mathri_qutra> akmk Olen maininnut aijemmassa mediassa keinon, jolla olen vapautunut auttajan roolista... tuumaan vaan että oon jääny jälkeen kehityksen kelkasta, enkä ymmärrä nyky vehkeitä alkuunkaan. (Tuttu päätti ruveta pätemään, ku kerroin etten ymmärrä nyky laitteita, ja on nyt se jolta kaikki kysyy neuvoa)
<hulluesa> Toisaalta säälin IT-henkilöitä, kaiken sen typeryyden kestäminen.. mutta niin makaa ku petaa.
<leka77> Tädillä on jostain 2000-luvun alusta asti ollut tapana "pyytää syömään". No ruokaahan se laittaa mutta sitten on tietokoneen laittoa 2-3 tuntia aina edessä kun pitää asennella jutuja ja tehdä ja jne jne. Sitten siunatakseni kerran täti osti taas uuden koneen. Avasin ja sanoin että "tämähän on windows 8?" Täti tähän "niin se uusi joo laitatko kuntoon?" "Sori en osaa, en ole koskenut sekuntiakaan windows kasiin pyydä joku muu". Siihen loppui konehommat enää ei pyytele apua!!
<Kantasolu> Olin töissä IT-ratkaisumyyjänä. Yhden jos toisenkin kerran puhelin soi ja kun siihen vastattiin ja oltiin puhuttu seitsemän sekuntia paskaa niin tuli kysymys: "Onks teillä kytkimiä?" Kun pyysin lisätietoa minkälaisesta kytkimestä olisi kyse tuli vastaukseksi "Sellainen harmaa". No joo, vittu, onhan niitä. Montako laitan tulemaan? Huoh.
<akmk> Ei kannata edes kertoa osaavansa mitään tietokoneisiin liittyvää kavereille tai sukulaisille... aina tulee puheluita "kerkeäisitkö kattomasn tätä, ei siinä mene kauan"... jumalauta jos on niin kova asiantuntija että osaa arvioida korjausajan pitäisi se myös itse korjata.
<olliko> Facebookihan ei oo netissä
<aleksi_i> Mitä tietotekniikkaan tulee niin Suomessakin suuri osa ihmisistä ovat vain tyhmiä kuluttajia, eivätkä ymmärrä itse laiteista edes jonkin asteen perusteita. "Juu sähköllä toimii." Onneksi esim koodaamista aletaan opettamaan jo peruskoulussa. Liian myöhään kylläkin.
<Wellmu> "ootkos käynnistäny koneen/modeemin uudeellen?" "En ooo." "no koitappa sitä!" "juu toimii, kiitos!" Joka kerta kun vanhemmat soittaa apua liittyen tietokoneeseen.
<Herra Hakkarainen> HUNTERFIN Entäs se avautuminen?
<Everdark> Antasin muuten viis tähteä, mutta tunnen tuon tuskan liian hyvin.
<HUNTERFIN> Nyt. Rasia avaudun minä. Minä ja kaverini olimme kaverilla ja kovasti pähkäiltiin mistä saataisiin rahaa alkoholiin, juodaa tänää ku kummalka ei ole mitään huomenna. Lopulta hiffasin että kaverini kaipailisi rattia ja polkimiaan takaisin ja olisi tulossa hakemaan ne. No siinä sitten vihjasin että voisko kaveri hieman myydä velaks alkoa meille(olen jo ennestään sen 130e velkaa kaverille) Mutta hän suostui ja minä juoksen kotiin kaveria vastaan kellä on 2 tujua itsetehtyä viinipulloa mukana joista varmasti tulee humala. Kaveri on rasiassa ja sen eukko tätä selaan näinpä täällä vielä KIITOS!!!!!!
<janezki83> Järjestelmäasiantuntijan e-mail töissä valtiolla: "Usealla on ongelmia tietojärjestelmässä. Ongelmaa tutkitaan. Käynnistäkää tietokone uudestaan" (tähän yksityiskohtaiset ohjeet miten tämä monimutkainen tehtävä suoritetaan). Onneksi en itse saanut ko. työpaikkaa. Ei mitään valtaa tehdä mitään softaan liittyviä toimenpiteitä, vaan kaikki on jonkun keskitetyn it-ohjelmatalon alla.
<(laitela)> Muistan kun olin isossa vakuutusyhtiössä töissä ja siellä riitti tietokoneita, niin en ole ikinä tavannut yhtä hermostunutta kaveria kuin meidän IT-ukko. Aina kun jollain oli jotain ongelmia, niin odotettiin, että tuki tulee heti paikalle ja taikoo koneet kuntoon. Aina odotettiin salamannopeaa palvelua ja kaiken piti hoitua heti. Syyteltiin sitten jos ei heti ongelma ratkennut. Pikkujouluissa tämä kaveri aina avautui kuinka hänen palkkansa muodostuu 90 % tyhmien ihmisten sietämisestä :D
<Huoravasara> Tulee äiti mieleen
<Lihamylly> Kyllä tuo ylin toimii, jos on jaettu näyttö, kuten aika monella kai nykyään on.
<HiivaNappo> Uuden Sherlockin erikoisjakso tulee 21.00 yle tv2:lta jos jota kuta kiinnostaa. Näkkeehän sen sit vaikka Areenasta jälkeenpäin
<BokeLai> Pystyn samaistumaan tähän ihan täysin. Idiootteja joka puolella
<fgjfgjf> Häiritsee kun hiirestä lähtee ekoissa kuvissa piuha persiistä.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu