Lähettäjä:
mustalaisnaamioHuonoin vaihdekeppi ikinä
Hieman erikoisempi tapa vaihtaa vaihteita automaattivaihteisessa autossa
Lähettäjä: mustalaisnaamio
Otsikko: Huonoin vaihdekeppi ikinä
Kuvaus: Hieman erikoisempi tapa vaihtaa vaihteita automaattivaihteisessa autossa
Hakusanat: huono, vaihdekeppi, vaihdin, auto, kojelauta, wtf,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-06-14 12:34:00
+208
<phonkala>
Siitä vähä radion volumee pienemmälle kesken ajon
Aika: 2017-06-14 12:18:38
+21690
<Sepizee>
Mikä tossa nyt on ongelma?
Kommentit (36)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<JEEhova> Voi vittu,täsä on mailimittari
<Kommunaattori> Rattivaihde, kuten vanhoissa jenkkiraudoissa, on melkein paras kun siihen tottuu. Ei tarvita mitään tikkua keskelle lattiaa, käyttö helppoa ja vanhat jenkkiautomaatit vaihtaa pehmeämmin kuin nykyiset vieläkään. Samoin ne kesti lähes mitä tahansa toisin kuin nämä nykyiset kaksoiskytkin viritelmät.
<slaip> Eipä tuo nyt niin uus keksintö ole kun vanhoissa amerikan raudoissa on ollut myös "Nappivaihteet" kojetaulussa jossa on ollut R,N,D,2,1
<torwald90> No nyt vasta tajusin että tuossahan on ratissa vaihteenvaihtonapit. Näppärästi vakionopeudensäätimen nappuloiden seassa. Aiemmin mainitsemassani Berlingossa on sentäs viikset ratin takana.
<67Kiisseli> Liian pieni, eihän tuosta saa minkäänlaista tuntumaa.
<Wrenchi> Tuo aston martini on jepa (Y)
<SuvaitsevainenSivari> Itseäni on aina automaatissa häirinnyt se, että miksi sen vaihdevalitsimen pitää viedä lähes koko keskikonsoli ja tarttua kiinni laukun hihnaan yms. Yhtä hyvin voisi olla vaikka tommoinen rulla tai vaikka 4-5 nappia. Saa muuten olla aika kehitysvammainen jos radiota alkaa tuosta säätämään, ehkä kerran erehdyksessä jos on entisessä autossa ollut volume-rulla tuossa samassa paikassa eikä tajua käyttää ratin säätimiä.
<hesus_carlos> kirppusäkki voortin transhitissä kans http://heavycherry.com/imgs/a/f/h/o/g/ford__transit_350_maxi_2_4_td_125hp_3_5t_automatic_2005_8_lgw.jpg
<T7J9T> aabee Paitsi octavia 4x4 dieselin DSG:n kanssa. Ajoon lähdettäessä S asentoon ja vasta maantienopeuksissa D:lle. Pienissä nopeuksissa ajattaa D:llä niin isoilla vaihteilla, että koko auto tärisee.
<TapolanMUSTAjööti> En olis tajunnu ennen top-kommenttia että menee sekaisin radion napin kanssa. Tuo rullavaihdin kun sattumoisin on ollu saksalaisssa premium-autoissa jo vuosia
<equu513> Oma mielipide: Automaattivaihteisessa autossa yks paskan hailee missä se keppi on ja minkä muotonen.
<mozku90> Sisu A2045 maastokuorma-autossa on samantyyppinen sähköinen pyörylä vaihteenvalitsimena, näyttää vaan siina aikapaljon valojen katkaisijalta mutta onneksi on kyynärnojan vieressä eikä kojetaulussa.
<Tai!s> Onks tässä ilmlastointia?
<noonseny> kaikkeen muuhun tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä...
<Bonthon> Jaguaareissa alkaa ainakin oleen jo aika yleinen, kun ei ole erikseen enään sporttivaihdetta. Ja ns "manuaali"vaihtoa voi hallita ratista. Eipä ainakaan omassa ajossa ole mitään ongelmaa tuottanut kun firman autoja siirrellyt.
<pikkumusta> sähköisesti ohjattu ja valvottu. ei onnistu väärinkytkentä. tietokones estää väärinkäytön
<Derion> phonkala Sitä varten ratissa on napit.
<Vesiletku> Jos tossa nyt meinataan että vahingossa kopeloisi tota kesken ajon, niin ei siinä mitään käy. Sähköinen valitsin
<|spödrlö|> Ihmettelen lähinnä miks ei ole vesimeloonin hajuinen ilmanraikastin?
<UncleSamSonite> aabee paitsi, että uusissa veivataan plussaa ja miinusta, eteen ja taakse ihan Vatasena. Vanhemmissakin käytetään kolmosta moottorijarrutuksiin.(Kuvan versiossa ei toki ole mahista kumpaankaan)
<aabee> Ei automaatissa kosketa siihen "keppiin" kuin ajon alussa ja lopussa.
<torakka88> Kieliopillisesti kommentoi auto vaihdelaatikon toiminnan heikkoutta. Shifter olisi sitten vaihdekeppiä vastaava laite. Gearshift kattaa alleen kaiken vaihdelaatikon sisällön rattaineen, mittareineen ja hallintalaitteineen. Komitatiivit muka katoamassa, hah! ^^
<Von Hiren> joge2Mikäs viiksivalitsimessa on ongelma?Ja mikä nimenomaan siinä muovissa on ongelma, vaihteen valitseminen D-asennosta P-tai R-asentoon nyt ei erityisemmin vaadi mitään massiivista voimaa taikka kummoista keskikonsolista tilaa vievää vivustoa.Tietysti jos viittaat joihinkin toisen maailmansodanaikuisiin vehkeisiin, niin sitten voidaankin jo puhua eri asioista.
<Moe Szyslak> Goliathus, eipä oikeastaan vaan ihan turhaa, sillä ei noita tule kyllä ikinä käytettyä. Tai ei ainakaan jos on järkevästi toimiva automaatti.
<torwald90> Citroen Berlingossa samanlainen, ihan toimiva systeemi. Tottumiseen menee se 5 minuuttia.
<kirppusäkki> Aston martinissa on vielä jännempi https://a.gaw.to/photos/2/0/2/202120_2016_Aston_Martin_Rapide.jpg
<testo_jolle> Dodge RAM 1500. Vuosimalli varmaan joku 2005.
<Goliathus> Onhan toi nyt kätevä että ratista saa vaihteen valittua
<Raastaja> Sepizee Kuski varmaan sekottaa tuon voluumisäätimeen ajon aikana.
<marssiIainen> jaaha, antais puol tähtee.
<phonkala> Siitä vähä radion volumee pienemmälle kesken ajon
<Sanor> Tottumiskysymys sano juoppo kun housuihinsa pasko.
<aivåpää> Toihan on ihan tarpeeks hyvä, kunhan ylettää kädellä sinne kurottelematta.
<jhn72> Sii vitut ole. Ei automaatti tartte VAIHDEKEPPIÄ. Vaihdevalitsin voi olla automaatissa vaikkapa tuollainen.
<Läskimies> ajettu ja oli muuten outo ja kauhea kokemus
<Sepizee> Mikä tossa nyt on ongelma?
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu