Lähettäjä:
led zeppe1in 93Graf Zeppelin luksusta taivaalla
Kuvia ilmalaiva Graf Zeppelinin sisätiloista. Toiseksi ylin oikea on kuva keittiöstä. Toiseksi alin oikea on kuva ohjaamosta. Alinkuva on poikkileikkauskuva matkustamosta. LZ 127 Graf Zeppelin oli 1920-luvulla rakennettu saksalainen jäykkärunkoinen ilmalaiva. Ilmalaivan ensilento oli vuonna 1928 rakennuspaikalla Friedrichshafenissa. Rungon pituus oli 236 metriä ja korkeus 31 metriä Neitsytlentonsa aikaan alus oli maailman suurin ilmalaiva. huippunopeus lennettäessä oli 128 km/h. Aluksessa oli noin 40 hengen miehistö ja matkustajia se pystyi ottamaan 20. Matkustajille oli tarjolla salonki ja kahden hengen makuuhytit, joten lentomukavuus oli hyvä mutta aika kallis sillä lipun hinnasta Atlantin yli sai pulittaa nykyrahassa noin $5000. Graf Zeppelinilla tehtin maailman ympärysmatka ja myös tutkimusmatka pohjoisnavalle.
Lähettäjä: led zeppe1in 93
Otsikko: Graf Zeppelin luksusta taivaalla
Kuvaus: Kuvia ilmalaiva Graf Zeppelinin sisätiloista. Toiseksi ylin oikea on kuva keittiöstä. Toiseksi alin oikea on kuva ohjaamosta. Alinkuva on poikkileikkauskuva matkustamosta. LZ 127 Graf Zeppelin oli 1920-luvulla rakennettu saksalainen jäykkärunkoinen ilmalaiva. Ilmalaivan ensilento oli vuonna 1928 rakennuspaikalla Friedrichshafenissa. Rungon pituus oli 236 metriä ja korkeus 31 metriä Neitsytlentonsa aikaan alus oli maailman suurin ilmalaiva. huippunopeus lennettäessä oli 128 km/h. Aluksessa oli noin 40 hengen miehistö ja matkustajia se pystyi ottamaan 20. Matkustajille oli tarjolla salonki ja kahden hengen makuuhytit, joten lentomukavuus oli hyvä mutta aika kallis sillä lipun hinnasta Atlantin yli sai pulittaa nykyrahassa noin $5000. Graf Zeppelinilla tehtin maailman ympärysmatka ja myös tutkimusmatka pohjoisnavalle.
Hakusanat: graf, zeppelin, ilmalaiva, historia, helsinki, maailmanympäri, hytti, pohjoisnapa, matkustajat, huoneet,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-04-25 08:39:04
+5965
<HoleHead>
Modernissa maailmassa lippu ois sama 5000$, mutta henkilökuntaa ois 40 sijaan 4 ja matkustajia voitais ottaa 76, koska mikroateriat ja muut puolivalmiit einekset säästäis mukavasti painossa. Ahneus on hieno juttu.
Aika: 2016-04-25 07:50:29
+2955
<perseinari>
Olis törkeen hienoa että nykyäänkin rakennettais zeppeliinejä. Luulis että tänä päivänä osattais valmistaa turvallisia sellaisia... Itse nimittäin fiilistelisin tollasen kyydissä Suomen jylhiä maisemia ja nauttisin samalla viskiä.
Aika: 2016-04-25 07:51:23
+26752
<yayman>
Vaatekuvastojen mallitytöille on näköjään runkattu jo 20-luvulla.
Aika: 2016-04-25 07:48:08
+120079
<LionKing138>
Olisko pikkasen tyylikästä lipua atlantin yli tollasella normin finnairin lentolipun hinnalla?
Aika: 2016-04-25 07:49:21
+75193
<LostGspot>
Kokki on kyllä syönyt kuormasta.
Kommentit (19)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<okaartin> lentokorkeus 200 metriä. Upeasti näki maisemia.
<Valkoinenkuolema> Ei se huono paikka ole paneskelulle tuokaan 0.o
<Juzu89> Muistan joskus lukeneeni jostain helvetin isosta lentokoneesta / zeppeliinistä jonka oli tarkotus toimia vähän niinku Ruotsinlaiva mutta taivaalla. Sanooko kellekään mitään?
<Lahden Sininen> jos mä voittaisin eurojaskasta 90millii nii ostasin zeppelinin ja lentelisin tiksimukkii sillä ja heittäisin maken mopoautoon kiinareita
<voipojux> 1 kuutiometri vetyä painaa 90 grammaa NTP:ssä, joten 75000m3 painaisi 6 750 kiloa. Tämän verran saataisiin nostetta lisää, jos voitaisiin käyttää tyhjiötä. Nykyajan keskeisin ero olisi varmasti se, että vetysäiliöistä voitaisiin tehdä lähes idioottivarman paloturvallisia. Vedyn LEL-UEL on kyllä 1-99% joten riskitön se ei siltikään olisi. Helium olisi ideaalikaasu tarkoitukseen ja se painaa vain ihan vähän enemmän, joten jos siitä saataisiin halpaa, ilmalaivoja olisi varmasti käytössä. Anyways, jos olisin miljardööri, hankkisin itselleni ilmalaivan.
<Morso23> kommentti, jotta löydän tämän median myöhemmin
<Zack> ei tuohon kyllä 40:n hengen miehistöä saa mitenkään.
<Kantasolu> Kyllä on niin pillevät tapetit että eroa ei huomaisi vaikka oksentaisi verta seinälle.
<Moe Szyslak> sattanen, Graf Zeppelinin vetysäiliöiden tilavuus on ollut 75000 m3, ilmakehän paineessa se vetymäärä painaa alle 7 kg. Onhan siellä varmaan ollut lievä ylipaine, mutta silti puhutaan varmaan alle 10 kg erosta minkä verran enemmän Graf Zeppelinin kokoisessa aluksessa tyhjiöllä saataisiin nostetta.
<Takojaki> Kuinkahan mukava ihminen led zeppe1in 93 -nimimerkin takaa löytyy? Kuvien perusteella aika ok tyyppi.
<sattanen> @TinQQ. Totta, aineet loppuu kesken. Mutta kun keksitään materiaali jolla voidaan rakentaa kevyitä ja lujia säilöitä voidaan säiliöihin muodostaa tyhjiö. Näin saavutetaan maksimi noste.
<TinQQ> Tuo kaasujen tiheyden erolla leijuminen on aika hieno ajatus noin energiateknisesti. Härveli pysyy ilmassa ja erossa suuremmista kitkoista (tie tai vesi) ihan itsekseen vailla mekaanista voimaa. Ainut mihin tarvitsee energiaa on siirtyminen paikasta toiseen. Paljonkohan on verraten kulutus 100km matkalla esim suihkukoneeseen verrattuna? Toisaalta harmi että vety on jo kevein alkuaine ja siten antaa suurimman nosteen, mikä sekään ei kovin häppönen ollut. Ei paljoa voi tuotekehittää nostetta suuremmaksi kun loppuu aineet kesken. Mielenkiintoista silti.
<HoleHead> Modernissa maailmassa lippu ois sama 5000$, mutta henkilökuntaa ois 40 sijaan 4 ja matkustajia voitais ottaa 76, koska mikroateriat ja muut puolivalmiit einekset säästäis mukavasti painossa. Ahneus on hieno juttu.
<PsycheDelux> En usko että on keittiö, eihän siellä oo ees naista :O
<Beattila> Missä miehistö majottu?
<yayman> Vaatekuvastojen mallitytöille on näköjään runkattu jo 20-luvulla.
<perseinari> Olis törkeen hienoa että nykyäänkin rakennettais zeppeliinejä. Luulis että tänä päivänä osattais valmistaa turvallisia sellaisia... Itse nimittäin fiilistelisin tollasen kyydissä Suomen jylhiä maisemia ja nauttisin samalla viskiä.
<LostGspot> Kokki on kyllä syönyt kuormasta.
<LionKing138> Olisko pikkasen tyylikästä lipua atlantin yli tollasella normin finnairin lentolipun hinnalla?
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu