Quantcast

Lähettäjä:

led zeppe1in 93 led zeppe1in 93

Graf Zeppelin luksusta taivaalla

Kuvia ilmalaiva Graf Zeppelinin sisätiloista. Toiseksi ylin oikea on kuva keittiöstä. Toiseksi alin oikea on kuva ohjaamosta. Alinkuva on poikkileikkauskuva matkustamosta. LZ 127 Graf Zeppelin oli 1920-luvulla rakennettu saksalainen jäykkärunkoinen ilmalaiva. Ilmalaivan ensilento oli vuonna 1928 rakennuspaikalla Friedrichshafenissa. Rungon pituus oli 236 metriä ja korkeus 31 metriä Neitsytlentonsa aikaan alus oli maailman suurin ilmalaiva. huippunopeus lennettäessä oli 128 km/h. Aluksessa oli noin 40 hengen miehistö ja matkustajia se pystyi ottamaan 20. Matkustajille oli tarjolla salonki ja kahden hengen makuuhytit, joten lentomukavuus oli hyvä mutta aika kallis sillä lipun hinnasta Atlantin yli sai pulittaa nykyrahassa noin $5000. Graf Zeppelinilla tehtin maailman ympärysmatka ja myös tutkimusmatka pohjoisnavalle.

4.7 / 5 (90 ääntä)

Graf Zeppelin luksusta taivaalla - Kuvia ilmalaiva Graf Zeppelinin sisätiloista.
Toiseksi ylin oikea on kuva keittiöstä.
Toiseksi alin oikea on kuva ohjaamosta.
Alinkuva on poikkileikkauskuva matkustamosta.

LZ 127 Graf Zeppelin oli 1920-luvulla rakennettu saksalainen jäykkärunkoinen ilmalaiva.

Ilmalaivan ensilento oli vuonna 1928 rakennuspaikalla Friedrichshafenissa. Rungon pituus oli 236 metriä ja korkeus 31 metriä  Neitsytlentonsa aikaan alus oli maailman suurin ilmalaiva. huippunopeus lennettäessä oli 128 km/h. Aluksessa oli noin 40 hengen miehistö ja matkustajia se pystyi ottamaan 20. Matkustajille oli tarjolla salonki ja kahden hengen makuuhytit, joten lentomukavuus oli hyvä mutta aika kallis sillä lipun hinnasta Atlantin yli sai pulittaa nykyrahassa noin $5000.

Graf Zeppelinilla tehtin maailman ympärysmatka ja myös tutkimusmatka pohjoisnavalle.

Julkaistu: 25.4.2016 07:40

2.5K

Lähettäjä: led zeppe1in 93 led zeppe1in 93

Otsikko: Graf Zeppelin luksusta taivaalla

Kuvaus: Kuvia ilmalaiva Graf Zeppelinin sisätiloista. Toiseksi ylin oikea on kuva keittiöstä. Toiseksi alin oikea on kuva ohjaamosta. Alinkuva on poikkileikkauskuva matkustamosta. LZ 127 Graf Zeppelin oli 1920-luvulla rakennettu saksalainen jäykkärunkoinen ilmalaiva. Ilmalaivan ensilento oli vuonna 1928 rakennuspaikalla Friedrichshafenissa. Rungon pituus oli 236 metriä ja korkeus 31 metriä Neitsytlentonsa aikaan alus oli maailman suurin ilmalaiva. huippunopeus lennettäessä oli 128 km/h. Aluksessa oli noin 40 hengen miehistö ja matkustajia se pystyi ottamaan 20. Matkustajille oli tarjolla salonki ja kahden hengen makuuhytit, joten lentomukavuus oli hyvä mutta aika kallis sillä lipun hinnasta Atlantin yli sai pulittaa nykyrahassa noin $5000. Graf Zeppelinilla tehtin maailman ympärysmatka ja myös tutkimusmatka pohjoisnavalle.

Hakusanat: graf, zeppelin, ilmalaiva, historia, helsinki, maailmanympäri, hytti, pohjoisnapa, matkustajat, huoneet,

4.7 / 5 (90 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2016-04-25 08:39:04

+5965

<HoleHead>

Modernissa maailmassa lippu ois sama 5000$, mutta henkilökuntaa ois 40 sijaan 4 ja matkustajia voitais ottaa 76, koska mikroateriat ja muut puolivalmiit einekset säästäis mukavasti painossa. Ahneus on hieno juttu.

151

Aika: 2016-04-25 07:50:29

+2955

<perseinari>

Olis törkeen hienoa että nykyäänkin rakennettais zeppeliinejä. Luulis että tänä päivänä osattais valmistaa turvallisia sellaisia... Itse nimittäin fiilistelisin tollasen kyydissä Suomen jylhiä maisemia ja nauttisin samalla viskiä.

99

Aika: 2016-04-25 07:51:23

+26752

<yayman>

Vaatekuvastojen mallitytöille on näköjään runkattu jo 20-luvulla.

89

Aika: 2016-04-25 07:48:08

+120079

<LionKing138>

Olisko pikkasen tyylikästä lipua atlantin yli tollasella normin finnairin lentolipun hinnalla?

76

Aika: 2016-04-25 07:49:21

+75193

<LostGspot>

Kokki on kyllä syönyt kuormasta.

8

Kommentit (19)

Piilota OFF-Topic keskustelu

28.04.2016 13:52

<okaartin> lentokorkeus 200 metriä. Upeasti näki maisemia.

25.04.2016 23:08

<Valkoinenkuolema> Ei se huono paikka ole paneskelulle tuokaan 0.o

25.04.2016 21:24

<Juzu89> Muistan joskus lukeneeni jostain helvetin isosta lentokoneesta / zeppeliinistä jonka oli tarkotus toimia vähän niinku Ruotsinlaiva mutta taivaalla. Sanooko kellekään mitään?

25.04.2016 19:54

<Lahden Sininen> jos mä voittaisin eurojaskasta 90millii nii ostasin zeppelinin ja lentelisin tiksimukkii sillä ja heittäisin maken mopoautoon kiinareita

25.04.2016 19:49

<voipojux> 1 kuutiometri vetyä painaa 90 grammaa NTP:ssä, joten 75000m3 painaisi 6 750 kiloa. Tämän verran saataisiin nostetta lisää, jos voitaisiin käyttää tyhjiötä. Nykyajan keskeisin ero olisi varmasti se, että vetysäiliöistä voitaisiin tehdä lähes idioottivarman paloturvallisia. Vedyn LEL-UEL on kyllä 1-99% joten riskitön se ei siltikään olisi. Helium olisi ideaalikaasu tarkoitukseen ja se painaa vain ihan vähän enemmän, joten jos siitä saataisiin halpaa, ilmalaivoja olisi varmasti käytössä. Anyways, jos olisin miljardööri, hankkisin itselleni ilmalaivan.

25.04.2016 17:17

<Morso23> kommentti, jotta löydän tämän median myöhemmin

25.04.2016 16:30

<Zack> ei tuohon kyllä 40:n hengen miehistöä saa mitenkään.

25.04.2016 15:38

<Kantasolu> Kyllä on niin pillevät tapetit että eroa ei huomaisi vaikka oksentaisi verta seinälle.

25.04.2016 15:31

<Moe Szyslak> sattanen, Graf Zeppelinin vetysäiliöiden tilavuus on ollut 75000 m3, ilmakehän paineessa se vetymäärä painaa alle 7 kg. Onhan siellä varmaan ollut lievä ylipaine, mutta silti puhutaan varmaan alle 10 kg erosta minkä verran enemmän Graf Zeppelinin kokoisessa aluksessa tyhjiöllä saataisiin nostetta.

25.04.2016 15:22

<Takojaki> Kuinkahan mukava ihminen led zeppe1in 93 -nimimerkin takaa löytyy? Kuvien perusteella aika ok tyyppi.

25.04.2016 10:17

<sattanen> @TinQQ. Totta, aineet loppuu kesken. Mutta kun keksitään materiaali jolla voidaan rakentaa kevyitä ja lujia säilöitä voidaan säiliöihin muodostaa tyhjiö. Näin saavutetaan maksimi noste.

25.04.2016 09:59

<TinQQ> Tuo kaasujen tiheyden erolla leijuminen on aika hieno ajatus noin energiateknisesti. Härveli pysyy ilmassa ja erossa suuremmista kitkoista (tie tai vesi) ihan itsekseen vailla mekaanista voimaa. Ainut mihin tarvitsee energiaa on siirtyminen paikasta toiseen. Paljonkohan on verraten kulutus 100km matkalla esim suihkukoneeseen verrattuna? Toisaalta harmi että vety on jo kevein alkuaine ja siten antaa suurimman nosteen, mikä sekään ei kovin häppönen ollut. Ei paljoa voi tuotekehittää nostetta suuremmaksi kun loppuu aineet kesken. Mielenkiintoista silti.

25.04.2016 08:39

<HoleHead> Modernissa maailmassa lippu ois sama 5000$, mutta henkilökuntaa ois 40 sijaan 4 ja matkustajia voitais ottaa 76, koska mikroateriat ja muut puolivalmiit einekset säästäis mukavasti painossa. Ahneus on hieno juttu.

151
25.04.2016 08:09

<PsycheDelux> En usko että on keittiö, eihän siellä oo ees naista :O

-17
25.04.2016 07:51

<Beattila> Missä miehistö majottu?

25.04.2016 07:51

<yayman> Vaatekuvastojen mallitytöille on näköjään runkattu jo 20-luvulla.

25.04.2016 07:50

<perseinari> Olis törkeen hienoa että nykyäänkin rakennettais zeppeliinejä. Luulis että tänä päivänä osattais valmistaa turvallisia sellaisia... Itse nimittäin fiilistelisin tollasen kyydissä Suomen jylhiä maisemia ja nauttisin samalla viskiä.

25.04.2016 07:49

<LostGspot> Kokki on kyllä syönyt kuormasta.

25.04.2016 07:48

<LionKing138> Olisko pikkasen tyylikästä lipua atlantin yli tollasella normin finnairin lentolipun hinnalla?

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 30 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Uskomattomat grafiikat

22 200 katselukertaa

Hieno graffiti :)

19 945 katselukertaa

Kekseliäs graffiti

16 163 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.