Lähettäjä:
ArabEnsilumet vs Lopputalvi
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-11-13 09:59:47
+50495
<nostokurki>
Appiukko oli hyvä toissa talvena, kauppareissun ajan ajeli niin pappatyyliin kun vaan voi, rouvat takapenkillä. Kotona huomasi että juusto unohtui, ja lähdettiin kahdelleen sen kanssa ilman hameväkeä uusintareissulle. Pihasta lähtiessä luistonesto pois ja kahva edellä joka mutkaan :D muutenkin ihan 5/5 appivanhemmat.
Aika: 2016-11-13 12:00:45
+9873
<ultraohut>
Olenkohan rasisti? Lenkillä kun vastaan kävelee tummaihoisia niin otan toisen korvakuulokkeen pois että kuulen jos ne lähtee perään. Vähän saatan myös vilkuilla taaksepäin.Tuli vain mieleen kun todistin juuri tuota "varovaisen huomaamatonta" taaksevilkuilua.
Aika: 2016-11-13 13:02:06
+20465
<Nokipannukahvi>
Iltalehden päätoimittaja, Ulla Appelsiini, pamauttaa jälleen kerran asiat niinkuin ne on, eikä lähde muiden valtamedioiden mukaan kiertelemään faktoja ja kirjoittamaan liibalaabaa. Hyvä kirjoitus amerikan vaaleista: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001952440.html
Aika: 2016-11-13 10:03:59
+76630
<thirvi>
Huittisissa kaikki ajaa tasaisesti sitä 60 km/h nopeusrajoituksista huolimatta. Vittumaista taajamassa ja vittumaista sen ulkopuolella. Haistakaa vittu.
Aika: 2016-11-13 10:43:18
+4254
<Kommenttien Poistaja>
Cinere Talvirenkaiden pito lumella perustuu voimakkaaseen lamelointiin. Jäällä pito perustuu nastarenkaissa nastoihin ja kitkarenkaissa erittäin pehmeään kumiseokseen. Valitettavasti kumiseos kovettuu vanhetessaan ja mitä pehmeämpi seos uutena sen nopeammin se kovettuu. Tämän vuoksi yli 5vuotiaat kitkarenkaat eivät enään juurikaan jäällä pidä. Nastarenkaissa vastaava kovettuminen on kovemman kumiseoksen vuoksi hitaampaa ja silti on nastat auttamassa.
Kommentit (71)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<sika> T7J9T Väittämäsi saattaisi jopa pitää paikkansa, jos ei järjestään jokaisessa testissä Kiinan kumit jäisi viimeiseksi. Eri testaaja, eri olosuhteet, eri rengaskoot ja edelleen halvat ei hyvät. Testien puolueettomuuden epäily on täysin tarpeetonta, koska kilpailun vuoksi manipuloinnista jää aina kiinni. Oikeiden valmistajien kohdalla on sentään laadun mahdollisuus. Mitä tulee oman auton testaamiseen, on se ihan ylevä ajatus, mutta todella todella harva peruskuski niin tekee. Enkä edelleenkään sano, että renkaat olisivat joku 1000% vakuutus tiellä pysymiseen, mutta auton ja maan välissä ne on.
<T7J9T> Persriekale Entä jos autoon ei alle 17" vanteet mahdu? Sen verran isot pysäyttimet ovat tehtaalla menneet asentamaan. Tosin ei niihin fillareihin silti 900€ mene, ellei vanteet osta samalla. Liki 800€ toki menee nokialaisiinkin.
<T7J9T> sika Ne kontrolloidut = maksetut rengastestit edelleenkin kertovat vain yhden rengaskoon ja yhden automallin käyttäytymisestä. Teikäläisen kaltaiset rengastesteihin umpisokeasti luottavat ovat niitä pahimpia riskejä liikenteessä. Fiksut kuskit tiedostavat mitä siellä alla pyörii ja ajavat sen mukaisesti. Toiset jopa käyvät ensiliukkailla tutustumassa auton käytökseen ja tietävät missä ne pidon rajat menee. Siinä vaiheessa jos sattumanvaraisessa ääritilanteessa ensimmäistä kertaa tutustuu renkaan ääriominaisuuksiin, niin on jo myöhäistä.
<Rento Heiskanen> prööt prööt
<HraSamo> Papantai Lisäystä vielä edelliseen, että vaikka mun autossa on kitkat, niin mun toisessa, ns. harrasteautossa on nastarenkaat alla. Onhan ne hieman kuluneemmat kuin nuo käyttöauton kitkat, mutta huomattavasti uudemmat. Voin valehtelematta sanoa, että ne on huomattavasti liukkaamman tuntosemmat ajaa kuin nuo kitkat, vaikka kaikki nastat on tallessa. Ne nastat on vaan niin kuluneita, ettei niistä ole enään iloa. Mulla on kokemusta myös monista muista nastarenkaista ja niissä on kaikissa ollu sama ongelma. Pito karkaa todella terävästi. Kitkarengas lähtee huomattavasti pehmeämmin luistoon.
<HraSamo> Papantai Itse ajelen 14 vuotta vanhoilla kitkarenkailla ja ne tuntuvat vielä sormiin täysin pehmeiltä, eikä kumi ole muutenkaan vielä halkeillu. Lumella toimii tosi hyvin ja jäällä kohtalaisesti. Ei ne nastarenkaat ole renkaina sen paremmat kuin kitkatkaan. Uutena ehkä pitävät pykälää paremmin jäällä uusien terävien nastojen takia, mutta ne kun kulahtaa, niin pito on jopa kitkarengasta huonompi. Mitä ajettavuuteen tulee, niin kitkarenkaat on mukavat, äänettömät, mutta tunnottomat renkaat, jotka ei yllätä. Nastarenkaan tuntuma tiehen on parempi, mutta pito karkaa terävämmin alta.
<Persriekale> [NarGGa] Vittu sinä et 900€ saa kulutettua talvirenkaisiin ellet osta suurinpiirtein 235/45/17 tai 18, älä mussuta vaan osta ne helvetin talvirenkaat, yhden talven ajettujakin saa hyvin jos ei uusia kehtaa ostaa.
<TapolanMUSTAjööti> Papantai Yhtä huonot kumit taitaa olla joka nurkassa, mutta tuntuu että ongelma on enemminkin kaasun käyttö. Se on hieman hankalaa kun vääntöä on noin 300 newtonia ja tehoa 230hv etupyörillä. Esimerkiksi liikenneympyrässä ei ole hyvä ajaa ilman kaasua, eikä myöskään saa antaa yhtään liikaa. Hiukankin liikaa niin keula on irti ja luistonesto katkoo taas vedon pois -> ei ole hyvä sekään. Ajan useimmiten ilman luistonestoa, mutta olenkin sitä mieltä että kaikki autot joissa on vähänkin isompi kone ja siten vääntöä, pitäis olla nelivetoja, tai takavetoja. Saatanan keksintöä nuo etuvetoset :D
<MrFiufaufou> ultraohut Nääh, omaat vain aivot ja tiedät mitä maailmassa tapahtuu. Ei sillä että nykyään kovinkaan turvassa ole missään.
<emponator> Neliveto itellä ja oli pakko käydä kokeilemassa että saanko vedettyä liikenneympyrän kokonaan sladissa. Onnistuhan se. =D On se vaan kivaa.
<moilane> Ensilumilla lapsettaa ja mennään lintassa kun ei ole muuta liikennettä. Muuten kyllä tulee ajeltua nätisti.
<Cinere> sika Kyllä noihin kilometreihin aika monta ääritilannettakin mahtuu. Täälläpäin näkyy aika usein hirvieläimiä, ja aika monesti on joutunut tekemään äkkijarrutuksia elikoiden takia. Tosin ehkä nyt vain luulen väittäväni vastaan. Meillä on yleensä ollut testivoittajat & uudet renkaat. Eli toisaalta eipä ole ennen tätä kokemusta selvästi vanhoista talvirenkaista kokemusta. Ja tämäkin tilanne tuli yhtäkkiä, vaikka viikon verran talvikelit olivat jo olleet. Eli kyllä vanhat renkaat voivat olla arvaamattomat, jos joku asia muuttuu (taisi olla kylmempi). Uudet kitkat ja nastat ovat yhtä hyvät.
<Echo> Kuva kissasta kattilassa on hävinnyt jonnekin.. Onko syyttäminen mielensäpahoittajia, reptiliaaneja, hallitusta, vai toimiiko median laadunvalvonta sittenkin myös jälkikäteen? :)
<sika> Papantai Esimerkkisi vaatii jo lähtökohtaisesti valtavasti tuuria, että saa halvalla auton, joka pääosin toimii. Keskiarvoautoilijallahan rengaskulut muodostavat noin 5-10 % autoilun kustannuksista. Kuten omakohtaiset kokemukset renkaista, on myös esimerkkisi omakohtainen ja sen takia arvoton argumenttina.
<sika> Cinere Tietenkin jokainen oppii tuntemaan oman autonsa käyttätymisen, mutta tarkoitan sitä, että ennen kuin normaalissa ajossa huomaa mitään eroa eri renkaiden välillä, on jo olemassa valtava potentiaalinen ero, joka realisoituu ääritilanteissa.
<sika> T7J9T Ainoastaan kontrolloiduilla testeillä on mitään arvoa. Jokaisella on perstuntuma omista renkaistan ja aina ne tuntuu olevan parhaat maailmassa. Ei sellaisella ole mitään painoarvoa. Testivoittajarenkailla tavallinen ja järkevästi ajava kuljettaja (joita suurin osa on) pysyy keskimääräistä paremmin tiellä yllätystilanteissa (esim. hirvi puskista) kuin jos alla olisi ääritilanteissa huonommin toimiva rengas. Se nyt vain on puhdasta tilastomatikkaa...
<Cinere> sika Plus on kokeiltu myös niillä toisen auton kitkoilla tuota liukasta tietä, ja niillä pito oli hyvä talvikeliksi -samanlainen kuin noilla uusilla nastoilla nyt on.
<Cinere> sika Totta kai omalla kokemuksella on väliä, mitkä renkaat sopii omaan ajotyyliin ja autoon. Esim. ykkösautossa on mittarissa 200 000km ja siinä on aina ollut talvisin uudehkot kitkat, joten on tullut jonkinlainen käsitys siitä, miten omalla autollaan tulee ajettua turvallisesti. Ja koska huomasin, että kitkat menivät vanhaksi ja vaarallisiksi kakkosautossa, niin mieluummin ostin siihen nastat, niin ei käy samalla tavalla, vaikka renkaiden ikä olisi pidempi. Lisäksi hyvät nastat on halvemmat kuin hyvät kitkat -kakkosautossa silläkin on väliä.
<Cinere> törgue Papantai Niin sen päättelin, ja päädyin nastoihin. Jos vähäisemmän ajomäärän takia tulee käytettyä pidempään noita renkaita tuossa kakkosautossa. Ykkösessä tullee olemaan kitkat vastakin, koska renkaat kuluvat niin, että pitää vaihtaa tapeeksi usein uusiin eikä seoksen vanhenemista tarvitse pohtia. Eipä tullut katsottua, kuinka vanhat ne kitkat olivat. Olisi mielenkiinnosta pitänyt muistaa katsoa. Kitkat tulivat auton mukana, kun se ostettiin pari vuotta sitten.
<DAI> [NarGGa]: eikä tarvitsekkaan olla. Vajaa 200e saa hyvät uudet nastat ja yhtä hyvät kitkat hieman kalliimmalla.
<Mehtäkonekuski> [NarGGa] Miks pitäis ostaa aina jotain runkovikasia nokialaisia taikka continentalin talvirenkaita? Itellä ainakin on se 550e laittaa joka vuosi uusiin hankookin talvirenkaisiin. Ja ne pärjää aivan hyvin niitä kalliimpiakin vastaan...
<Lihamylly> Kattilakissa -median postittaja varmaan pahoitti mielensä ja poisti mediansa. En kyllä yhtään ihmettele, sen verran sitä siellä ddissattiin. Mielestäni melko typerää arvostella medioita, vaikkei sattuisi juuri omaan makuun olemaankaan. Hävetkää saatana.
<Nikke Knatterton> Mihis vittuun se kattilakissa kuva meni?
<Rieti-kissa> Uusia kuvia Tsernopölystä http://www.rferl.org/a/ukraine-chernobyl-nuclear-reactor/28110149.html
<343> Dawoc TENPESTERI On vallan kimuranttia ajaa 80 alueella lievää ylinopeutta, koska perässä ajavarekkakin ajaa ja edessä ajavaa autoa en uskalla ohittaa, kun on renkaat hieman heikolla hapella. Sitten tulee hieman mutkaa ja rupeet miettii että miksi perä tuntuu niin kevyeltä... ensimmäinen kokemukseni sivuluisusta ja vielä etuvetoautolla... vieläkin kylmää tuo muidto
<T7J9T> ...ja mitä tuohon kitkat vs. nastat keskusteluun tulee, niin ei siinäkään ole mitään ehdotonta oikeaa vastausta.Jossain kevyessä etuvetokipossa kitkat eivät välttämättä toimi ollenkaan. Sitten taas painavassa nelivedossa ovat aivan loistavat. Itse painelin reilu 10 talvea ongelmitta kitkoilla ja nyt on toista talvea nastat alla. En ole suurta eroa pidossa huomannut ja seuraavaksi tulee kyllä kitkat taas alle.
<T7J9T> sika Rengastestien tuijottamisen arvo on pyöreät nolla. Sen takia noita kippoja on tuolla ojanpientareet täynnä lumikeleillä, kun on ostettu ne testivoittajarenkaat ja luullaan niitten kumoavan fysiikan lait. Muutenkin omassa autossa ne testivoittajat ei välttämättä toimikaan yhtä hyvin kuin jotkut toiset. Rengastestit suoritetaan kuitenkin pääsääntöisesti vain yhdenlaisella autolla ja yhdellä rengaskoolla. Rengaskoon ja auton vaihtuessa saattaakin kahden eri renkaan erot kääntyä päälaelleen...
<T7J9T> ak110 +1
<janezki83> ultraohut Pakko nyt naaraspuolisena kommentoida et teen samaa jos on hiemankin ulkosuomalaisen näkönen mies. Mut en hirveesti uskalla vilkuilla ohituksen jälkeen taakse ku sehän voi ottaa sen vaikka kutsuna paritteluun.
<k0likk0> Prawler puhuinko sinulle?
<Prawler> k0likk0 Mut on 2 kertaa ryöstetty ja molemmissa tapauksissa ryöstäjät oli tummia miehiä. Ehkä olis vaan pitänyt olla ennakkoluuloisempi. Ei ne ennakkoluulotkaan tyhjästä synny.
<panimomestari> Sika en nyt väittänyt että nämä kiinakumit nyt olisivat paremmat. Sanoin vaan mielipiteeni normaalista ajosta. Fiksu kuski ajaa sään mukaan, ja jos on huono ajokeli niin nopeutta voi tiputtaa. Ei tartte ajaa rajotusten mukaisesti. Aika monelle normaalille suomalaiselle 600e on kova hinta renkaista. Heille suosittelen ennemmin näitä kiinakumeja, kuin sitä että ostavat käytettyjä talvirenkaita romikselta tai netistä. Nämä ovat varmana parempia kuin nuo.
<Kommenttien Poistaja> törgue Eikös se autorengasliiton suositus ollut max 5vuotta jos renkaat säilytetty hyvin. Heidän mielestään huonosti säilytettynä 5vuotias kitkarengas oli jo hengenvaarallinen. Ostin nykyisen autoni tämän vuoden helmikuussa. Alla oli vuodelle 2010 päivätyt pinnaltaan kivikovat nokian kitkat ja kokemusteni puoltaa tuota suositusta. En sitten tiedä missä ja miten k.o renkaita on säilytetty, mutta nyt niitä säilytetään jossain kierrätyksessä.
<sika> [NarGGa] Kuule pelle, autoilun muut kulut on niin isot, että aika kusipäistä touhua muita ihmisiä kohtaan ajella jollain kiinalaisilla murharenkailla. Itselläni pakasta vedetyt Continentalin nastat maksoi 600€. Hinnan salaisuus järkevä vannekoko. Jos on varaa ostaa 18 tuumaiset aluvanteet, on oltava varaa myös väistämättä kalliimpiin renkaisiin.
<sika> panimomestari Kaikilla renkailla saa auton poikittain, se on totta ja liikenneturva on lopulta aina kuskista kiinni. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että ääritilanteissa, joissa rengas voi pelastaa hengen tai olla pelastamatta, on kiinankumeilla ja laaturenkailla valtavat erot. Sen kertoo testit ihan aukottomasti. Kuten myös vanhojen ja uusien renkaiden erot.
<k0likk0> ultraohut ennakkoluulot vahvana sinussa tarkoittaa vaan että olet heikko persoona.
<Jänskä> Ei se niistä renkaista kiinni vaan siitä miten ajaa...
<Samiz92> Nokipannukahvi Let's build a wall and make Finland great again!
<VoteForPedro> NokipannukahviNyt oli kyllä ihan vitun asiallinen juttu.
<Nokipannukahvi> Iltalehden päätoimittaja, Ulla Appelsiini, pamauttaa jälleen kerran asiat niinkuin ne on, eikä lähde muiden valtamedioiden mukaan kiertelemään faktoja ja kirjoittamaan liibalaabaa. Hyvä kirjoitus amerikan vaaleista: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001952440.html
<Dawoc> TENPESTERI Niillä todellaki mennään. T.Etuveto kuski
<TENPESTERI> Eipä mennä minun etuveto paskalla.
<panimomestari> Sika ihan millä tahansa renkailla voi vetää poikittain jos siltä tuntuu. Meillä perheessä 2 samanlaista autoa ja samaan aikaan hommatut talvirenkaat. Vaimon autoon hakkapeliitta 8 ja omassa trianglet. Normaalissa ajossa ei tunnu mitään eroa noissa olevan. Molemmat hyviä renkaita. Asian pointti siinä että aika pitkälti tämä homma on ajajan korvien välissä eikä renkaissa jotka alla. Sen voin paljastaa että veljeni on välillä pelle joka vetää hakkapeliitat alla poikittain valtatietä pitkin.
<kezu> huh vähän darra... mut sainpahan pillua! :D
<[NarGGa]> Puciato Tuliko yllätyksenä että suomesta löytyy köyhiä ihmisiä?
<ssvk> ultraohut ehkä, mutta kerta tosta ei kenellekään mitään haittaa koidu, mitä väliä? Eiköhän kaikilla oo oikeus pälyillä sillon ku siltä tuntuu.
<siimahäntä> Deja Vu! I've just been in this place before!
<Maza1989> ultraohut ei ole rasismia olla realisti, ja ylipäätään varovaisuus ei oo rasismia
<Puciato> [NarGGa] Sitten ei varmaan kannata harrastaa autoilua.
<ultraohut> Olenkohan rasisti? Lenkillä kun vastaan kävelee tummaihoisia niin otan toisen korvakuulokkeen pois että kuulen jos ne lähtee perään. Vähän saatan myös vilkuilla taaksepäin.Tuli vain mieleen kun todistin juuri tuota "varovaisen huomaamatonta" taaksevilkuilua.
<[NarGGa]> sika Kuule pelle kaikilla ei ole laittaa sitä 900e talvirenkaisiin.
<sika> Renkaiden ominaisuuksia vertailtaessa on omien kokemusten arvo pyöreä nolla. Esim. vanhat kitkat voi tuntua normaaliajossa ihan hyviltä, mutta rengastestit osoittavat uudelleen ja uudelleen, että ääritilanteissa ne erot muodostuvat uusien ja vanhojen kumien välille. Eikä muuten vanhat näissä vertailuissa pärjää alkuunkaan. Sitä voi sitten neliraajahalvaantuneena pohtia, että kannattiko säästää renkaissa :) Sekin vituttaa, että itsellä on aina kunnolliset renkaat alla, mutta joku päivä valtatiellä voi tulla poikittain vastaan se pelle, joka osti Trianglet.
<törgue> PapantaiCinere Tuokin riippuu tosi paljon autosta ja miten renkaita on säilytetty. Omassa Alfassa on tällä hetkellä alla paistomerkintöjen mukaan 6 vuotta vanhat Continentalin kitkat, eikä ole Kuopion leveysasteilla ollut mitään ongelmia. Viime talven ajelin ikivanhalla Toyotalla upouusilla nastoilla ja oikeastaan ainoa huomattava ero on että liikkeelle lähtiessä saa olla hieman kevyempi kaasujalka. Kokeilemalla selviää ja järkeä kannattaa käyttää, kun kyseessä on muidenkin turvallisuus.
<TapolanMUSTAjööti> Kyllä vituttaa kun aiemmin ollut lähinnä takavetoisia sakemanneja käyttöautoina. Nyt eka talvi vuosiin kun on etuveto ja helvetin huonot renkaat. Voin sanoo että takavedolla huonot renkaat ei haittaa yhtään, mutta tällä nykysellä ajettavuus on aivan perseestä kun puskee joka kurvissa ja liikennevalossa miten sattuu. Kyllä mukavin talviauto oli viitisen vuotta sitten ollut kevytperäinen vanha mercedes lukkoperällä ja ilman luistonestoja 5/5
<tikkariana> Onko se lopputalveksi saanut pupun kaveriksi ajelulle?
<^^jerppu> ...Onneksi on quattro!
<Gerbiili> Koko talvi mennään lintassa!
<Kommenttien Poistaja> Cinere Talvirenkaiden pito lumella perustuu voimakkaaseen lamelointiin. Jäällä pito perustuu nastarenkaissa nastoihin ja kitkarenkaissa erittäin pehmeään kumiseokseen. Valitettavasti kumiseos kovettuu vanhetessaan ja mitä pehmeämpi seos uutena sen nopeammin se kovettuu. Tämän vuoksi yli 5vuotiaat kitkarenkaat eivät enään juurikaan jäällä pidä. Nastarenkaissa vastaava kovettuminen on kovemman kumiseoksen vuoksi hitaampaa ja silti on nastat auttamassa.
<Cinere> Kitka- ja nastarengas -keskusteluun palatakseni. Nyt on kakkosautossa uudet nastat alla vanhojen kitkojen sijaan. Kävi nimittäin niin, että meinasi toissapäivänä kaara lähteä heittelehtimään 80 km/h nopeudessa, koska tuuli. Ihmetyttää vaan, että niillä vanhoilla kitkoilla sai ajettua normaalisti viikon verran lumikeleillä. Ilmeisesti ilman kylmeneminen ja päätien jään lisääntyminen oli liikaa vanhemmille kitkoille. Pito on nyt yhtä hyvä kuin _uusissa_ kitkoissa, jotka on ykkösmenopelissä. Pikkutiellä tamppautuneella lumella ne vanhat kitkat pelas ihan hyvin ajaessani rengasliikkeeseen..
<Kommenttien Poistaja> Kylse on toistepäin. Alkutalvesta innostuneena leikitään kun taas on pääsee kahva edellä. Lopputalvesta kirotaan kun renkaat on pilattu loppuun.
<lask90> Huomaan että itsekkin ajelen aivan liian ylivarovasti. Vaikka lunta onkin ja on hyvä vähän pitää järkeä päässä, unohdan toisinaan että jos on nastat, ja perus lumi keli että kyllä se auto nyt kohtuudella pysähtyy ja kääntyy. Hauskaa sinäänsä, että olen kuitenkin ajanut kohta kymmenen vuotta ja silti ensilumien aikaan ajan kuin autokoululainen :)
<MösjööTipsu> Jos joku ulisee et kaikki muut ajaa alinopeutta, ni eiks yrittäis kannatta sopeutuu siihen. Ottaa mukavan turvavälin ja antaa rullata vaan, ilman et aiheuttaa harmaita hiuksia itselleen ja kanssa autoilijoille. Ei se oo oikeesti vaikeeta. Yks poukkoileva kusipää saa kaikkien hermot kireelle.
<AlbiinoOrava> kyllä se hauskan pito ihan ensilumista alotetetaa. .
<jantsa80> Täällä keskisuomessa kaikki pällit ajaa noin 5 km alle nopeusrajoituksen. Vituttaa välillä niin paljon että ihmettelen ettei otsasuoni ole revennyt.
<thirvi> Huittisissa kaikki ajaa tasaisesti sitä 60 km/h nopeusrajoituksista huolimatta. Vittumaista taajamassa ja vittumaista sen ulkopuolella. Haistakaa vittu.
<juustohoyla> Itse ajan tuolla ylemmällä tavalla ympäri vuoden.
<nostokurki> Appiukko oli hyvä toissa talvena, kauppareissun ajan ajeli niin pappatyyliin kun vaan voi, rouvat takapenkillä. Kotona huomasi että juusto unohtui, ja lähdettiin kahdelleen sen kanssa ilman hameväkeä uusintareissulle. Pihasta lähtiessä luistonesto pois ja kahva edellä joka mutkaan :D muutenkin ihan 5/5 appivanhemmat.
<pouko> suomessa tuntuu menevän joillakin vähän toisinpäin. Vaihdetaan talvirenkaat ja ajetaan kuin olisi asfalttia alla.
<ak110> Talvi,syy miksi minulla on Subaru
<Pirtu2000> Tanhu-Pena Anteeksi. Yritän olla pelleilemättä.
<Tanhu-Pena> Tai sitten ajaa vaan sääntöjen mukaan, eikä vaaranna liikennettä pelleilyllään
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu