Lähettäjä:
kidoElokuvien erikoistehosteet peligrafiikoina
miksei näin voi tehdä?
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
kidoSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-08-28 15:56:24
+66724
<toukkis>
No tietysti koska konsolit ei jaksais pyörittää sellasia pelejä, aika dorka kysymys.
Aika: 2014-08-28 16:45:50
+40232
<Lyyki>
Oishan se kiva toki pelata sellaisia valmiiksi renderöityjä paskoja missä ei oikein mitään tehdään muuta kuin press X to awesome. Eikun hetkonen, niinhän sitä tehdäänkin.
Aika: 2014-08-28 16:31:27
+30520
<Nichi>
Oscar On vähän eri asia katsoa valmiiksi renderöityä videota kun alkaa pyörittämään sitä reaaliajassa. http://www.firstshowing.net/2009/michael-bay-presents-transformers-2-facts-and-figures/ Sieltäpä voit esimerkiksi lukaista kuinka yhdellä modernilla koti-PC:llä elokuvan renderöimiseen olisi mennyt 16000 vuotta. Ja sitten kun aletaan vielä ottamaan kovalevytila huomioon niin en tiedä montaakaan kaveria joilla olisi 145 teraa tilaa kotikoneessa.
Aika: 2014-08-28 16:12:58
+2444
<hulio5>
Kysymys on aika hyvä. Peleissä grafiikat on pystyttävä renderöimään reaaliaikaisesti, kun taas leffoissa yhtä framea (esim. 24fps = 24 framea yhdessä sekunnissa) voidaan renderöidä tunteja tai päiviä. Leffoissa voi siis tehdä mitä haluaa, mutta peleissä pitää olla vähän luovempi.
Kommentit (25)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Uberpelaaja> En jaksa uskoa tohon 16000 vuoteen, saatto se vaan sitä ollakkin 5 vuotta sitten mut ei enää.
<youngson> Nimenomaan suurin ongelma maailmassa on se, että tietokonepelien grafiikka on kehittynyt liian hitaasti.
<SHOT(by)GUN> Yhen framen laskemiseen menee laskentafarmilla karkeesti tunti. (lyhyt selitys)... Mutta todellisuudessahan kyllä ne modelit ja efektit vois siirtää pelimoottoriin... Grafiikoita ja reflektioneita pitäs karsia rajusti. Sekä modelit tuskin sisältää "Level of Detail" karsintaa, joka pitäs lisätä. Siten se ehkä saattas toimiakkin pelissä.
<HooCee86> 'murica on vahva tässä
<Rotorhead> Katsoin eilen Terminator 2:n. Oli efektit hienompia kuin monessa tämän päivän elokuvassa. Ja puhun nimenomaan niistä mitkä oli tehty ilman tietokonetta.
<rektaali> bztz Steam in-home streaming. Tosin se on vaan kotiverkossa toimiva systeemi.
<LuarkW> engien
<hoest> Jos ei tarttis aina odotella 5 vuotta konsoleiden sukupolvivaihdosta, meillä varmaan olisi jo leffatason grafiikat... Tehkää palvelus peligrafiikoille, heittäkää konsolit mäkeen ja pelatkaa PC:llä.
<Lakusti> Well, I don't even
<onzir> engien
<dege> bztz onhan nuita jo CiiNOW, Ubitus, Playcast Media Systems, Gaikai and OnLive
<Nichi> bztz Onhan noita. Esimerkiksi https://games.onlive.com/ Suurin ongelmahan näissä vaan on viive kun siirretään tavaraa verkon yli. Eli ihan kaikkia nopeatempoisempia pelejä ei kyllä pelaa sitten millään.
<bztz> Onkohan kukaan keksinyt sellaista ohjelmaa jolla voisi pelata "etänä"? Eli otat minkä tahansa paskaläppärin, asennat ohjelman koneeseen ja pystyt verkon kautta pelaamaan huippunopealla tietokoneella uusia pelejä. Siinä olis bisnesidea jollekin pelle pelottomalle, saa käyttää.
<kodo_NI!!> x-files playstation!
<xymzy> jos siihen vaadittava konsoli tehtäisi niin ei tavallisella tossun kuluttajalla ole siihen varaa
<Lyyki> Oishan se kiva toki pelata sellaisia valmiiksi renderöityjä paskoja missä ei oikein mitään tehdään muuta kuin press X to awesome. Eikun hetkonen, niinhän sitä tehdäänkin.
<Nichi> Oscar On vähän eri asia katsoa valmiiksi renderöityä videota kun alkaa pyörittämään sitä reaaliajassa. http://www.firstshowing.net/2009/michael-bay-presents-transformers-2-facts-and-figures/ Sieltäpä voit esimerkiksi lukaista kuinka yhdellä modernilla koti-PC:llä elokuvan renderöimiseen olisi mennyt 16000 vuotta. Ja sitten kun aletaan vielä ottamaan kovalevytila huomioon niin en tiedä montaakaan kaveria joilla olisi 145 teraa tilaa kotikoneessa.
<Oscar> Nichi No millä vehkeellä ne ne efektit sitte pyörii?
<Nichi> toukkis Ei kyllä pyöritä yksikään PuuCeekään mitään, sanotaan nyt vaikka Transformersin, tai vaikkapa Blizzardin cinematiccien tasoista grafiikka reaaliajassa.
<hulio5> Kysymys on aika hyvä. Peleissä grafiikat on pystyttävä renderöimään reaaliaikaisesti, kun taas leffoissa yhtä framea (esim. 24fps = 24 framea yhdessä sekunnissa) voidaan renderöidä tunteja tai päiviä. Leffoissa voi siis tehdä mitä haluaa, mutta peleissä pitää olla vähän luovempi.
<Oldgorilla> Koska ei kannata parasta tekniikka tuoda markkinoille, jotta voidaan rahastaa.
<Välilihapulla> Miksei joka päivä voi olla peppuperjantai :(
<The Rat> Onhan noita tehty. Ensimmäiset tuon tyyppiset taisivat tulla joskus 90-luvun alussa, joissa pyöri leffaa osana peliä...
<pulis> vielä joskus tuokin onnistuu
<toukkis> No tietysti koska konsolit ei jaksais pyörittää sellasia pelejä, aika dorka kysymys.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu