Lähettäjä:
FoliojoniEkohipin salaisuus
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
FoliojoniSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2018-11-16 19:40:30
+52176
<house83> +5 RR
Mä oon alkanu jo harkitsemaan plug-in hybridiä. Menis työmatkoihin 0 litraa bensaa vuodessa. Harmi kun 99% hybrideistä on suunniteltu lastentarhan piirustusillassa.
Aika: 2018-11-16 19:11:31
+52476
<Why> +5 RR
Miksei ne laita tota polttomootttoria pelkästään tuohon autoon?
Aika: 2018-11-17 10:45:15
+19059
<Moe Szyslak> +5 RR
Why, dieselsähköinen voimansiirto on kyllä ollut yleinen vetureissa jo pitkään. VR:n kalustossa Dr12:n (aiemmin Hr12) lisäksi myös esim. Dr13 ja Dr16 ovat dieselsähköisiä. Laivoissa dieselsähköistä voimansiirtoa on käytetty vielä pitempään, panssarilaivat Väinämöinen ja Ilmarinen olivat aikoinaan yksiä ensimmäisistä dieselsähköisistä laivoista.
Kommentit (24)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<KooMiggo> house83 Käyppä koeajele joskus golf gte:tä
<Tai!s> Bensa-autoilija soittaa kaverilleen, löpö loppu, voitko tuoda jerrykannullisen.
<Electricman> house83 Ota sit huomioon että se lataaminen maksaa vuodessa n. 600€. Miten lataat sitä töissä? Kotona tolpasta tulee virtaa vaan 2h.
<Why> Moe Szyslak juu, dr12 sähö/diisseli
<nostokurki> Valtaosa noista suomessa myytävistä BMW i3 sisältää pienellä bensamoottorilla toimivan aggregaatin jolla ajoakkuja voi ladata. Tankillisella (n. 10 litraa) saa sata kilometriä lisää ajomatkaa. Eli kymmenen litraa sataselle. Mutta väliäkö tuolla, kun sähköauto on ekologinen.
<Moe Szyslak> Why, dieselsähköinen voimansiirto on kyllä ollut yleinen vetureissa jo pitkään. VR:n kalustossa Dr12:n (aiemmin Hr12) lisäksi myös esim. Dr13 ja Dr16 ovat dieselsähköisiä. Laivoissa dieselsähköistä voimansiirtoa on käytetty vielä pitempään, panssarilaivat Väinämöinen ja Ilmarinen olivat aikoinaan yksiä ensimmäisistä dieselsähköisistä laivoista.
<Why> VR:llä oli joskus HR-12 veturi. Siinä polttomoottori pyöritti sähkömoottoria.
<TapolanMUSTAjööti> house83 Ei pidä enää paikkaansa. Muistan nähneeni useita saksalaisia täysin normaaleija autoja joista myydään hybridiversioita. Ulkoisena erona lähinnä joku lätkä peräluukussa joka ilmoittaa hybridistä. Voisin itse myös moisen hankkia jos olisi varaa laittaa autoon yli 50 000 euroa
<Danpax> Polttomoottori ei voi olla autossa, koska se saastuttaa. Tämä ratkaisu on ekologinen ja varsinkii Suomen kokonen paskakylä on suuri linkki ilmastomuutoksessa. Kiina nostaa vuonna 2030 pikkasen kulutusta, niin ollaa kaikki tosi ekologisa
<HardPorari> @House83 Itsellä ollut kohta pari vuottq BMW 330e plugin hybrid ja tyytyväinen ollut. Lyhyehkö työmatka menee hienosti sähköllä huristellessa, mennen tullen.
<april7> house83 Sama juttu, ovat käytettynäkin liian kalliita ja uutta en osta jos ei vero poistu. Nyt pitää tyytyä 13v vanhaan hybridiin no onhan sillä 7 vuotta tullut ajeltua ja ajan sen kyllä loppuun todennäköisesti koska on tarvii vaan tankata ja öljyt vaihtaa merkki. 5 kesä ja 6 talvkulutus ei ole paha, vaikka kesät tuleekin E85 ajettua useasti ainakin nyt kun se on jo kolmasosan bensaa halvempaa!
<Tonsoori> Puujalat on tärkee osa merirosvo kulttuuria.
<Tonsoori> "Ystävät" mökillä. Verkkosähkö tuhoo hämähäkikkien elimet. Hämähäkit on tärkee osa elinympäristöö...
<queener> Itseasiassa tämä ei ole mikään kaikkein huonoin idea, koska vastaavan agrigaattorin pitää pyöriä yhdellä kierosnopeudella, jolle se voidaan optimoida. Vaikkakin energian "muodon" muuttamiseen menee energiaa, niin voisin veikata, että hyvin optimoidun systeemin hyötysuhde on parempi kuin perinteisen auton polttomoottori.
<MösjööTipsu> Ja agregaatti tietty pörisee biodieselillä tai biokaasulla.
<Jemen> lask90 Eeeei kyllä BMW on aina ollut merkki niille, jotka ei osaa käyttää vilkkua, ei välitä nopeusrajoituksista eikä huomioi muuta liikennettä. Ja amiksille.
<hekokaivuri> humpankuningaskyllä se muuten näkys ihan täällä koto Suomessa. Suomessa Euroopan suurimmat akkumetalli/kemikaali varannot. Esim Kaustisille ollaan avaamassa litiumkaivosta.
<humpankuningas> Minkähänlainen monttu pitäisi kaivaa, että saataisiin harvinaiset metallit maasta sähköautojen akkuihin, jos (kun) kaikkien pitää sellaiseen vaihtaa? Eihän se täällä meillä länsimaissa tietenkään näy se monttu, mutta aikamoinen kasa pitää varmasti maata kaivaa ylös, että saadaan edes suomalaisten autojen määrän verran sähköautoja liikenteeseen.
<hekokaivuri> Why, General Motors sen on tehnyt. Chevrolet bolt ja eurooppalainen vastine opel ampera on sähköauto jossa on polttomoottori kaikenvaralta akkujen latausta varten. Minusta ainakin ihan järkevä ratkaisu, harmi vaan että ei ainakaan toistaiseksi tuoda Suomeen.
<arpel> Tää on niin tätä ! !
<Monitoimimooses> Annettaisko siinä käynnistysapua?
<house83> Mä oon alkanu jo harkitsemaan plug-in hybridiä. Menis työmatkoihin 0 litraa bensaa vuodessa. Harmi kun 99% hybrideistä on suunniteltu lastentarhan piirustusillassa.
<lask90> On tuo bemarikin mennyt höpöksi. Ennen vanhaan tuokin oli miesten auto eikä mikään sähköauto: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Isetta
<Why> Miksei ne laita tota polttomootttoria pelkästään tuohon autoon?
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu