Lähettäjä:
kidoEarly access pelit pähkinänkuoressa
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
kidoSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2015-01-23 15:07:57
+6338
<Downstream>
Tässä pitää tietää että Hello World viesti on ensimmäisiä asioita joita yleensä laitetaan ohjelmoinnin alottelijat kirjoittamaan.
Aika: 2015-01-23 14:57:25
+244
<adarto>
kuka niitä käskee ostaa
Kommentit (36)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<shadowman666> KAIKKI EARLY ACCESS PASKOJA esim h1z1 ei enää päivitetä usein servut tyhjiä tavaroista blockscape tekijä varmaa lähdi rahojen kassa pois kun ei ENÄÄ PÄIVITETÄ day z 3 vuotta eikä korjata ONGELMIA
<Aamaxu> Oli Early Access paskaa tai ei, Darkest Dungeon vaikuttaa pirun hyvältä.
<Kanakotka> Jos et tiedä miksi early access on olemassa, älä saatana mene ostamaan niitä... Kaveripiiristäkin löytyy pari näitä luupäitä jotka ostelee early accesseja ja sitten itkee kun ne ei toimi niinkuin täysin julkaistut pelit. No ei kai saatana sentään?!
<hatwok> Kuuluukin ajatella EA-pelejä (early access) niin, että se on sijoitus johon uskot. Säästät siinä muutaman kympin kun ostat pelin ennakkoon betavaiheessa. Joissain tapauksissa jopa pääsee itse ehdottamaan ja vaikuttamaan pelin kehitykseen. Rahalle harvoin saa heti vastinetta, mutta ennen pitkää se peli yleensä alkaa olemaan hyvä. Esimerkkejä joista olen pitänyt: space engineers, rust, prison architect, terraria, minecraft. Kaikista maksanut aikoinaan alle 15? ja kyllä niitä on pelattu vähintään sen edestä.
<Turpokele> Kerbal space program, Space engineers, project zomboid. money well spent. Ei mitään valittamista, päivityksiä tulee tasaisin väliajoin, hyvä modituki. dayz en tule koskemaankaan pitkällä tikulla, Arma 3 + breaking point korvaa täysin tuon maksullisen stand-alone paskan :D
<teppooo> Dayzin erehdyin ostamaan. Oon käynnistäny sen 2 kertaa ja todennu ihan paskaksi. Päinvastoin oon pelannu yli 100 tuntia Dayz Epoch modia, joka on ilmanen.
<TakametsänNigraNakki> I am Bread. Surgeon simulatorin tekijöiltä, on muuten niin perkeleen vaikea peli alkuun kun missään ei ole itelle tuommoista ohjausta tullut vastaan. Nyt sujuu jo ja on kyllä loppujen lopuksi hyvin looginen kun oppii käyttämään, propsit! Early access tosiaan mutta jatkuvaa vuorovaikutusta foorumeilla, devblogeja ja vlogeja pukkaa. Ja kertaostoksen jälkeen kaikki on ilmaista.
<KAIKKINICKITKÄYTÖSSÄ> Ei vain voi käsittää tuota Early Access vinkumista... siinä kukaan häviä. Tyhmä on, jos ostaa pelin lukematta arvosteluja. Hyvä tapa pelinkehittelijöillä saada palautetta pelistä ja vähän massiaki samalla.
<gallow> Ei sitä Dayz Standalonea kannata ostaa vielä vuasiin, sen pelimoottori on "rikki" ja ne uusii sen vuoren päästä. Itse en ymmärrä miten sitä kukaan pelaa kun on Dayz Mod joka on niin palajon parempi.
<märr> DayZ on kyllä lähipiirini kommenttien perusteella aivan hävettävän jäljessä. Zombit tulee seinien läpi ja silti päivitellään vaan uusia aseita ja tätä rataa. Itse ostan sitten ehkä betan vasta.
<märr> Itse olen vasta yhden vielä kehitteillä olevan pelin ostanut, enkä ole pettynyt. Kannattaa lukea arvosteluja eikä kitistä ja eritoten ymmärtää, mitä alfa- tai early access -(versio) peli meinaa.
<The Laama> Verdun on hieno early access. Tainnut olla sitä jo vuodesta 2012. Ei kyllä kaduttanut pätkääkään maksaa siitä noin 20?.
<isoork> Ostaa alessa olevia early Access pelejä niin ei kaduta. Varsinkin jos on maksanut alle euron siitä. Youtube osaa kertoa parhaiten onko se peli itselleen sopiva jos on englanti hallussa.
<Kepee> Kag4mi mitenniin Rustia ei viitsitä kehittää loppuun asti? Sitähän kehitetään koko ajan ja se uus versio on erittäin pelattavassa kunnossa. Ollaan kaverin kanssa nyt muutama päivä mätetty sitä ja on ollu tosi hauskaa eikä mitään valittamista pelin suhteen. Joillakin servereillä on todella isoja karttoja joissa tutkittavaa ja resursseja piisaa, ja kun kartat on proseduraalisesti generoituja niin ne on joka paikassa erilaisia. Voihan se olla tylsää jos pelaat 10 minuuttia, kuolet ekaan suteen ja ragequittaat ja sanot että peli on paska. Mutta se on ihan loistava. Haastava kylläkin.
<TomBale> En osaa edes Hello World:iä...
<opmdevil> Heippa maailma!
<hb81> Uh.. se tunne kun tajuat, että C64 pystyi koodata. Tuo Hello world! oli ensimmäinen mitä tein sillä. :) Ja paljastetaan että muutaman sana leikin jälkeen viimeinen järkevä, Koska California Games, Last Ninja 2, Samantha Fox pokeri ja helvetin moni muu kova peli meni edelle.
<Mixa> Paskat ennakkojulkaisuista, paras hetki ostaa peli on 6 kuukautta julkaisun jälkeen alennusmyynneistä.
<tappajafin> Kipux Ei ne sinun AAA-pelit ole yhtään vähemmän villi länsi, ei niitä pelejä tarvitse tehdä hyviksi kun massat ennakkotilaa heti ensimmäisen hienosti editoidun trailerin jälkeen.
<Kepee> Mushimushii Joo, itsekin oon tykännyt seurata esim. Rustin kehittymistä. Oli jännä käänne kun ne hylkäs sen alkuperäsen pelin lähes kokonaan ja alkoi kehittää alusta asti uutta, paremmin toimivaa versiota. Aluksi se uus versio oli pelkkä nätti grafiikkamoottori jossa pysty juoksentelemaan ja kaikki pelas sitä "legacy"-versiota koska siinä oli mekaniikat kohdillaan. Nyt tää uudempi versio alkaa olla samalla tasolla pelimekaaniikoiltaan kuin vanha, ja uusia, parempia juttuja lisätään koko ajan ja mahdollisia bugeja liiskataan. Lisäksi kehittäjä kirjoittaa devblogia joka on tosi kiinnostavaa.
<Tapolako> Hunie Pop 5/5
<Kepee> Lisäksi AAA-peleistä puuttuu usein persoonallisuus kokonaan. Kaikki on samanlaista huttua jota markkinoidaan jonain uutena pelaamisen messiaana. Niissä ei ole minkäänlaista innovaatiota pelin aiheen, pelimekaniikan tms. suhteen. Tehdään vaan sitä samaa paskaa vuodesta toiseen, ja jonnethan ostaa kun on taas pykälää nopeampi tempo pelissä jne. Pienet/indiekehittäjät sen sijaan tekee hyvinkin persoonallisia pelejä, joita pelatessa kokee jotain uutta ja erilaista. Ehkä niitä ei myydä miljoonia kuten jotain jumalattomasti hypetettyjä AAA-pelejä, mutta kyllä niistä saa ihan eri tavalla nautintoa.
<Mushimushii> Vaikka tämä Early Access -ilmiö ei kaikin puolin ole ihan toimiva ja joukosta löytyy paljon paskaa, nautin suuresti siitä, että voi seurata potentiaalisesti hyvän pelin kehitystä ja uutta sisältöä tullessa testata sitä. Vähän kun jaksaa tehdä taustatyötä niin sen 20-30e voi käyttää hyviinkin kohteisiin. ~25e menetystä ei vuoden jälkeen edes muista, mikäli joku EA kusee ja myöhemmät mahdollisuudet kokonaisvaltaiseen audiovisuaaliseen nautintoon ovat mielestäni riskin arvoiset.
<srd> Mulla pelkästään hyviä kokemuksia Early access- peleistä, tosin aika tarkkaan tutustun peliin ja sen saamiin kommentteihin ennen ostoa. Esimerkkeinä Prison Architect, Space engineer, 7 days to die..
<Kepee> Itellä ei ole kuin positiivisia kokemuksia Early Access-peleistä. Esim Rust ja Banished. Useammin oon pettyny niihin "AAA"-peleihin jotka on nykyään jotain paskasti optimoituja konsoliportteja ja joita tehään kuin liukuhihnalla vähintään yksi kappale vuodessa ja jokainen uusi peli on käytännössä vanhan kopio uudella sokerikuorrutuksella ja vähän erilaisilla kentillä varustettuna. Early Access-pelit on usein pienten kehittäjien pelejä, ja näillä on yleensä oikeasti halu tehdä pelistä hyvä ja toimiva sen sijaan että tungetaan ylihypetetty puolivalmis peli myyntiin ASAP ja läjä DLC:tä päälle.
<Charma> Early access, greenlight ja kickstarter ovat PC pelaajalle syöpä. Toki on poikkeuksiakin, mutta sellainen olo että puolet eivät tule valmiiksi koskaan...
<Kipux> Valheellinen markkinointi ja yliampuvat lupaukset pitäisi olla edes jollain tasolla rangaistavaa. Steamissä meno on vitun villi länsi kun mitä vaan paskaa saa myydä, kunhan tarpeeks vaan lupaa. Ei paljon kiinnosta ostaa mitään muuta kun AAA-luokan pelejä.
<Garbanzo> Saakohan tuo 'Hello World' tekstin ideoija tuosta provikoita.
<Downstream> Tässä pitää tietää että Hello World viesti on ensimmäisiä asioita joita yleensä laitetaan ohjelmoinnin alottelijat kirjoittamaan.
<Narego> Täytyy kyllä sanoa että Valve on yksi niistä harvoista pelitehtaista jotka pitävät pelinsä laadukkaina eivätkä julkaise jos peli ei ole siitä valmis. Gabe Newell 5/5 (HL3 odotellessa)
<Jaakkima!> Pelit pihalle, kun hype on suurin.. sitten lähdetään katselemaan saadaanko end gamea valmiiksi ennen kuin ensimmäiset on capissa, johon menee rushaajilla se 2-3pv. 3-6kk maksullisena ja sitten f2p + cashshop.. parhaimmillaan jo EA:ssa p2w.
<Hanexx> hosttage tarkoitus on peittää käyttäjätunnuksen nimi, ei sitä nimeä minkä kaikki näkee muutenkin.
<maraton> ite tykkään siitä miten pelit julkastaan ja ennen ku peli on ees sellaises vaihees että sitä vois ilman ongelmia pelata niin pusketaan jo seuraavaa lisäriä ulos
<Rastal> Ei ole kannattavaa kehittää peliä loppuun, jos pelintekijä voi lyödä rahoiksi jo paljon aiemmin.
<hosttage> Aika huonosti toiminu tuo sensurointi...
<adarto> kuka niitä käskee ostaa
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu