Quantcast

Lähettäjä:

kido kido

Dieselmoottori

Wärtsilä RT-flex96C kuuluu maailman suurimpiin dieselmoottoreihin ja sen käyttötarkoitus on toimia suurten rahtilaivojen voimenlähteenä.

4.3 / 5 (88 ääntä)

Dieselmoottori - Wärtsilä RT-flex96C kuuluu maailman suurimpiin dieselmoottoreihin ja sen käyttötarkoitus on toimia suurten rahtilaivojen voimenlähteenä.

Julkaistu: 3.3.2017 18:34

2.5K

Lähettäjä: kido kido

Otsikko: Dieselmoottori

Kuvaus: Wärtsilä RT-flex96C kuuluu maailman suurimpiin dieselmoottoreihin ja sen käyttötarkoitus on toimia suurten rahtilaivojen voimenlähteenä.

Hakusanat: diesel, moottori, Wärtsilä, RT-flex96C, koko, iso, suuri, valtava,

4.3 / 5 (88 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2017-03-03 18:36:36

+1837

<paskarunkkari>

Voimenlähde 5/5

178

Aika: 2017-03-03 18:58:38

+9674

<suti666>

En osannutkaan arvatakkaan että digitaalisista kuvistakin haalistuu ajan myötä värit. https://www.riemurasia.net/kuva/Iso-moottori/37937

143

Aika: 2017-03-03 18:39:59

+160214

<Garbanzo>

Minulle oli yllätys, kun kävin erää isohkon kotimaisen jäänmurtajan esittelyssä, että vaikka moottori on valtava, niin laiva liikkuu sähkön voimalla. Hetken mietinnän jälkeen tekee järkeä. Huollettavaa vaihteistoa ei tarvita. Potkurin pyörimissuunta vaihtuu tarvittaessa "lennosta".

62

Aika: 2017-03-03 19:48:34

+50495

<nostokurki>

Mukavaa, kun rasiaan tulee tällaistakin mediaa :) Itseäni on kiinnostanut koneet paljon pienestä asti, ja nykyisellään töissä huollan mm. vanhoja luolastoja ja niissä olevia varavoimaloita. Tässä esimerkkinä yksi höyrytoiminen: https://nostokurki.1g.fi/kuvat/Uudempia+sekalaisia/koneita/DSC_0432~2.jpg

54

Aika: 2017-03-03 18:37:03

+16474

<Tripla_J>

Kyllä ton joku jonne vielä mopoautoon tunkee

48

Kommentit (43)

Piilota OFF-Topic keskustelu

05.03.2017 05:04

<Neverever1> Kaksitahtinen kehruujenny.

05.03.2017 00:06

<tuutio> apocafist Joo no DP:hen liittyy paljon muutakin kuin voimalaitoksen reagointi nopeus/ kyky :) T: Laivanrakentaja

04.03.2017 22:01

<Harbu> Plus voimaloitoksissa!

04.03.2017 19:28

<Puhallusvillapaita> Paljonkohan vuodessa dieselvero? :D

04.03.2017 19:26

<tuutio> apocafist Joo Rolssi ja Steerprop valmistavat edelleen Raumalla noita mekaanisia ruoripotkureita. ABB kasaa podeja Vuosaaressa ja nykyään vissiin Haminassakin joitain pieniä. Jos pyörismis suunnan vaihdosta puhutaan niin Azipodissa se suurin hidastava tekijä on voimalaitoksen reagointi nopeus ei itse podi.

04.03.2017 15:36

<Jamme> Garbanzo mukavaahan tässä on se, että niitä sähkömoottoreita, tarkemmin sanottuja azipodeja rakennetaan myös Suomessa! Helsingin vuosaaressa on abb:n tehdas vartavasten ko. tuotteille

04.03.2017 14:27

<Tai!s> Jumb, jumb, jumb, jumb... Koekäytän moottoria, pahoittelut että ääni kuuluu koko kaupunginosaan.

04.03.2017 09:01

<apocafist> Merenkulkija Kyllä se öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan vaikka sitä koko ajan separoitaisiinkin. Garbanzo Oliko vanhempia murtajia? Uudemmissa on azipodit.

04.03.2017 08:30

<Le Pakkomies> Tämä ei kovin hauska ja googlepäteminenkin meni "hiukan" vituiksi yhden kirjoitusvirheen ansiosta. 0.5/5

04.03.2017 06:49

<Merenkulkija> Ei näihin öljyjä vaihdella, separoidaan epäpuhtaudet pois. Toiseksi kyllä potkurin pyörimissuunta todellakin vaihtuu "lennosta"

04.03.2017 03:44

<Hevonenoneläin> Mille torille?

03.03.2017 23:57

<Paheksu> Villee3 Menit lankaan. Eihän laivat lennä!

03.03.2017 22:09

<Villee3> Garbanzo ehkei nyt kuitenkaan ihan lennosta :D aikamoiset vääntömomentit tulee akseliin jos lähtee pyörivää akselia pyörittämään toiseen suuntaan

03.03.2017 21:46

<sykoloogi> Olin joskus työharjottelussa Wärtsilän tehtaalla, oli aika pelottavia noi koneeet mitkä työsti noita, melkein talon kokosia vehkeitä

03.03.2017 21:17

<ramazotti> suti666 digitaalinen kuva huononee aina kun sitä tallentaa/muokkaa uudestaan ja uudestaan

03.03.2017 21:10

<windosrmagistus> nostokurkisaakeli että nuo vanhat koneet on niin kauniita ❤

03.03.2017 20:50

<Lihamylly> Sierran pellin alla samanlainen.

03.03.2017 20:49

<Mursunet> Hah, minun Mersussa on isompi kirsikka pellin alla.

03.03.2017 20:37

<Stoubbi> nostokurki Komeita kuvia myös (y)

03.03.2017 20:36

<Lar> Meniskö tämä myös voimenlahjana?

03.03.2017 20:18

<apocafist> shahira käynnistetään paineilmalla

03.03.2017 20:18

<pilgrim> Öljyn vaihto tuohon, sais kahden litran mitalla kantaa.

03.03.2017 20:16

<shahira> saattaa starttimoottori olla melkoinen tuos moottorissa

03.03.2017 19:51

<Rappis> 6L, ez hoituu viikossa main bearingit helppo vaihtaa ku voi kömpiä öljypohjaan seisoo

03.03.2017 19:48

<nostokurki> Mukavaa, kun rasiaan tulee tällaistakin mediaa :) Itseäni on kiinnostanut koneet paljon pienestä asti, ja nykyisellään töissä huollan mm. vanhoja luolastoja ja niissä olevia varavoimaloita. Tässä esimerkkinä yksi höyrytoiminen: https://nostokurki.1g.fi/kuvat/Uudempia+sekalaisia/koneita/DSC_0432~2.jpg

03.03.2017 19:47

<HanzComppis> And so it was built, the world's largest vibrator engine....

03.03.2017 19:35

<Rap_it> CO2 päästöt 99g/km t.VW

03.03.2017 19:27

<Jiusonium> Teppo Tulppu, ei ehkä kulutuksessa

03.03.2017 19:11

<Teppo Tulppu> Ei kuitenkaan vedä vertoja Mercedeksen 200 D:lle.

03.03.2017 19:10

<VeikkoVälikäsi> polttoaineen kulutus?

03.03.2017 19:02

<Ha-ou-ma-e-ör> Jakohihnan vaihto voi olla vähän erilaista.

03.03.2017 19:00

<JJpaa> suti666 juu kato se on tuo rasian pölysissä arkistoissa ollu. VarZa olipa omaperäistä.

03.03.2017 18:59

<VarZa> Sierra jättää tuonkin!!

03.03.2017 18:58

<suti666> En osannutkaan arvatakkaan että digitaalisista kuvistakin haalistuu ajan myötä värit. https://www.riemurasia.net/kuva/Iso-moottori/37937

143
03.03.2017 18:56

<KooAllu> 25 480-litrainen, 14-sylinterinen Wärtsilä RTA96-C. Vääntöä 7 603 847 Nm ja maksimissaan lähes 110 000 hevosvoimaa.

03.03.2017 18:55

<onseperkele> Sähkömoottoris on se kiva etu että 0-kierroksilla vääntö on ääretön. Käytännössä tuota vääntöä rajoittaa johdinten paksuus.

03.03.2017 18:51

<Anq> Teho: 80 MW (109 000 hv), Vääntömomentti: 7,6 MNm @ 102 rpm,5720 kW per sylinteri

03.03.2017 18:49

<Garbanzo> danqu Siis, sähkö tuotetaan tuommoisella dieselmoottorilla.

03.03.2017 18:47

<danqu> Garbanzo Sähkömoottoreissa ehkä suurimpana etuna on parempi hyötysuhde, etenkin osakuormilla. Polttomoottorillahan hyötysuhde putoaa heti kun ajetaan osakuormilla

03.03.2017 18:39

<Garbanzo> Minulle oli yllätys, kun kävin erää isohkon kotimaisen jäänmurtajan esittelyssä, että vaikka moottori on valtava, niin laiva liikkuu sähkön voimalla. Hetken mietinnän jälkeen tekee järkeä. Huollettavaa vaihteistoa ei tarvita. Potkurin pyörimissuunta vaihtuu tarvittaessa "lennosta".

03.03.2017 18:39

<GyRo> vitsi että tekis mieli juoda olutta, mutta kun jarrut...

03.03.2017 18:37

<Tripla_J> Kyllä ton joku jonne vielä mopoautoon tunkee

03.03.2017 18:36

<paskarunkkari> Voimenlähde 5/5

178

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Dieselmoottori

39 832 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.