Lähettäjä:
MotörheadDas Fiktion
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
MotörheadSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2015-10-11 13:26:42
+22828
<HaGGe>
Niin kauan kun rusko- ja kivihiiltä poltetaan. Näillä volkkarin päästöillä ei ole mitään merkitystä.
Aika: 2015-10-11 16:20:14
+20471
<Villee3>
EU:n asettamat päästörajat autoille alkavat olla jo niin tiukkoja, ettei suunnittelu meinaa pysyä perässä. Kaipaisin hieman realismia noihin päästörajoihin. Toisaalta, eihän unionilla ole enää mitään todellisuudentajua tuossa hommassa mukana. Esimerkiksi pölynimurien moottorit eivät saa olla yli 1kW energiansäästösyistä.
Kommentit (42)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<_bestmanStudio> HaGGe ydinvoima on kyllä sellaista - mitä saisi minun puolesta tehdä enemmänkin. Ituhipeille sitten erikseen sitä tuuli- ja vesivoimaa - tuulivoimalat voisi pystyttää oikeastaan ituhippien etupihalle. Ydinvoimaloiden kohdalla rakentamiseksi esittäisin kuitenkin yhdenlaista ehtoa: Ei vittu pykälletä niitä potenttiaalisiin maanjärjistys/tsunamimestoihin ja helvetinmoinen sakko jos rakennuttaminen menee farssiksi.
<HaGGe> Ja uskokaa tai älkää, niin kyllä polttomoottoriteollisuudessa pyritään kokoajan minimoimaan päästöjä. Itse tällä hetkellä oon tutkimushankkeessa mukana, jossa pyritään kehitetään dieselmoottorin palotilaa, jotta päästöjä saataisiin pienemmäksi.. Se vain että poliitikot pyrkivät menemään kehityksen edellä tiukentamalla kokoajan standardeja. No mutta on ainakin tutkimusinsseille töitä! :)
<HaGGe> _bestmanStudio DAI Gimmick Ootte ihan oikeassa, ettei tuo muihin asioihin vertaaminen poista sitä tosiasiaa että autotkin saastuttaa. Mutta ne mittasuhteet(!), ja nykyiset mahdollisuudet. Meillä on hienoa saastuttamatonta ydinvoimatekniikkaa tarjolla, mutta silti esim Saksa valitsi hiilen. Kaikki hiilivoimalat olisi mahdollista korvata ydinvoimalla, väliaikaisena ratkaisuna että nämä kunnon uusiutuvat kehittyvät taloudellisesti kannattaviksi. BestmanStudion viestiin viitaten, on tässä tilanteessa järkevin valita se mahdollisimman hidas tapa kaivaa kuoppaa.
<Tryfours> Kaiken liikenteen päästöt on yksi kärpäsenpaska verrattuna karjatalouden päästöihin.
<freereg> http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/09/nelja-uutta-autoyhtiota-jai-kiinni-paastokikkailusta/201513207/304
<Tunkkireisi> Puhumattakaan Passatin ja A4:n alustavioista, II Golfin jalat polttavasta lämppäristä, 2-litraisen TSI:n muovisesta EGR -venttiilistä tai TDI:n EGR:stä joka hajoittaa turbon, tai ketjujakopään pettämisestä ja sen piilotetusta retrofitista jossa asiakkaalle ei saa kertoa mitään vaan maksattaa työt. Volkkari pettää aina.
<Dexter> aleksi_i niin kauan kun netissä on pornoa ei rasisti tarvi naisen kosketusta
<Sirrus> peramorko Näillä näkymin ei, sillä "huijasohjelmalla" varustetut autot tuottavat enemmän typen oksideja kuin on luvattu. Suomen päästöverotus liittyy hiilidioksidipäästöihin. Toisaalta, kun kys. autoihin asennetaan päästörajat täyttävä ohjelma, voi kulutus (=ja täten myös hiilidioksidipäästöt) nousta. Tiedä sitten kiinnostaako tämä verottajaa enää jälkikäteen.
<aleksi_i> HaGGe Niin kauan kun kullia hiplataan ei kiveksillä ole merkitystä.
<peramorko> vaikuttaakos tää päästösysteemi nyt sit autoveroon suomessa, kun nehän menee päästöjen mukaan?
<Villee3> Moe Szyslak, olet oikeassa, ei tästä EU:ta voi syyttää. Volkkari on kussut kuluttajaa silmään, ja saa luvan joutua vastuuseen siitä. Kaikissa malleissa ei tosin pelkkä ohjelmistöpäivitys riitä, vaan joudutaan vaihtamaan katalysaattoria ym. Lähinnä viittasin siihen, että EU asettaa paineita autoteollisuudelle, enkä ihmettelisi, jos muutama muukin merkki narahtaisi.
<Harhaluulo> _bestmanStudio Sentti on miljoonan alku, meri muodostuu pisaroista ja jos kaikki ihmiset maailmassa tekisivät jutun x jutun y sijaan niin plaa plaa plaa. Vaikka itsekkin tuen minimaaleja päästöjä, niin onhan autoissakin tämä green niin teennäistä että ihan oksettaa. Onko mitään turhempaa kuin tehdä jonkun asian eteen helvetisti työtä vaan nähdäkseen kuinka toisaalla idea kustaan niin pahasti, että omalla työn merkitys nollaantuu?
<_bestmanStudio> HaGGe mielettömän hieno tapa ajatella sulla. Mieti nyt mielummin vaikka niin, että sama kaivatko kuoppaa kaivinkoneella, lapiolla tai lusikalla - se saatanan kuoppa suurenee silti. Vai ei mitään merkitystä?
<slerbahuuli> Das Paska T: automekaanikko
<DAI> HaGGe: "Niin kauan, kun joku muu tekee jotain väärin vähän isommin, omilla vastaavilla teoilla ei ole mitään väliä." Ei vittu mikä logiikka...
<Kerberos666> Saksalaisilla on joku pakkomielle kaasuttaa ihmisiä.
<blugggg> Das Auto, Der Fuhrer
<Moe Szyslak> Villee3, ehkä totta, että päästörajat alkavat olla tiukat, mutta siitä ei tässä tapauksessa ole kyse, kun pelkällä moottorin uudelleen ohjelmoinnilla saadaan tilanne korjattua. Huijauksen tarkoitus olikin saada moottoreista enemmän tehoa ja/tai pienempi kulutus samalla kun verot ovat pienemmät "pienien" päästöjen takia.
<turncoat> Se on kylläki die fiktion.
<Villee3> EU:n asettamat päästörajat autoille alkavat olla jo niin tiukkoja, ettei suunnittelu meinaa pysyä perässä. Kaipaisin hieman realismia noihin päästörajoihin. Toisaalta, eihän unionilla ole enää mitään todellisuudentajua tuossa hommassa mukana. Esimerkiksi pölynimurien moottorit eivät saa olla yli 1kW energiansäästösyistä.
<The Bob> Eiköhän tässä ideana enemmänki ole volkkarin kusetus entä kuin päästöjen määrä.
<traveller> Tiesittekö että elinperäisen ravinnon tuotanto päästää enemmän hiilidioksiidia ilmakehään, kuin kaikki maailman ajoneuvot yhteensä? Puhumattakaan metaanista, nossista ja ympäristötuhoista. Ei ne VW:n päästöt siinä paljoa paina.
<Kollerblade> VAG
<Moe Szyslak> ketunvinkula, paitsi että Usasta tulossa jopa parinkymmenen miljardin dollarin kokoinen sakko ja varmaan myös eu:lta yms, sekä noiden autojen takaisinkutsut maksavat tähän päälle useita miljardeja sekä vw:n osake on syöksynyt pörssissä ja myyntiluvut laskeneet...
<Kanakotka> Kaikki volkswagenit maailmassa sais höyryttää 10 kertaa enemmän viikon ajan tauotta, niin silti ei pääsis lähellekkään kiinan päiväsaasteita pelkästään kivihiilivoimaloista...
<noloa> On niillä merkitystä kuluttajan silmissä
<Gimmick> HaGGe Ei aina voida vedota siihen, että jokin toinen taho saastuttaa enemmän. Sitä paitsi onhan tässä myös aina kyse paikallisista ongelmista, esim. ilmanpuhtaudesta ja happamoitumisesta.
<PenZon> No autojen päästöillä ainakaan suomessa ylipäätään. Nää liikenteen vihervöyhöttäjät vois aloittaa vaikka siitä että hommaisivat intialaisille jokaiseen riksaan nelitahtimoottorin jos liikenteestä pitää päästöjä siistiä. Kaikkein parhaita on nää jotka käskee ostamaan uuden auton luonnon takia. Koska se vanhan auton täydellinen kierrättäminen ja uuden alusta asti valmistaminenhan ei tuota mitään päästöjä. No, eipä viherpiiperöillä muutenkaan mitään niskaotetta todellisuudesta ole...
<svk> Tikrutin Ne toiset ovat onnellisempia.
<Tikrutin> svk Toiset tulee onnellisiks pienistä asioista
<Corot> Rusko- ja kivihiilen poltolla taas ei ole väliä niin kauan kuin ihminen syö lihaa niin paljon kuin nyt. Katsokaa cowspiracy Netflixistä.
<Gimmick> Gekko55 Mistähän revit moisen luvun. Ainakin Euroopassa koko maatalouden sektori kattaa 10 % GHG-päästöistä (http://www.stat.fi/tup/khkinv/khkaasut_eu_inventaario.html). TEollisuus ja liikenne ovat ne suurimmat saastuttajat, ja tieliikenne on typpioksidien suurin yksittäinen lähde.
<Likainenskeba> Helpompi olla vihreä, kun ei käytä autoa ollenkaan
<rakez> ehkä siksi Volkkarilla on bluemotion teknologia
<svk> Tikrutin Ketään tuskin kiinostaa sekään, kun työnnän perseeni nenäs tuntumaan ja kaasutan. Ketään ei naurata, paitsi minua, hähähää.
<Tikrutin> Ketä edes kiinnostaa koko päästöhuijaus
<Gekko55> HaGGe Ja karjateollisuus aiheuttaa yli 50% päästöistä, joten todellisuudessa yksityisauotoilulla ei ole juuri mitään merkitystä ilmaston lämpenemiseen tai CO2-ja metaanipäästöihin ylipäätään.
<svk> Tämä vw kohu ei eroa mitenkään esim. hevosliha kohusta. Kummassakin kohussa pointti on se, että tuoteessa on ominaisuus, jota ei mainita teknisissä tiedoissa.
<Poikkeama> Ootteko miettiny että kuinka paljon muita erinlaisia koijauksia näissä vehkeissä saattaa olla. Niinku vaikka turvallisuus hommeleissa.
<ketunvinkula> Jotenkin tuntuu ettei volgswagenille tule tästä kusetuksesta mitään seuraamuksia.
<HaGGe> Niin kauan kun rusko- ja kivihiiltä poltetaan. Näillä volkkarin päästöillä ei ole mitään merkitystä.
<Felsig> Rehellistä mainontaa kerrankin. :)
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu