Lähettäjä:
tervatervaAuton polkimet
Miten miehet/naiset näkevät auton polkimet
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
tervatervaSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-07-16 08:33:52
+15613
<arbuus>
Manuaali vs automaatti, nastat vs kitkat, bensa vs diesel, "sähköauto ei tuu toimii suames", tila-auto vs sportti. Ihan turhaa pätemistä mikä on paras, jokaiselle on omiin tarpeisiin sopiva. Toimiva auto = hyvä auto
Aika: 2016-07-16 10:00:42
+72138
<hatwok>
Hassua miten jollekin miehuusmittari on se, että osaa ajaa manuaalia.
Aika: 2016-07-16 10:20:07
+24947
<slerbahuuli>
Tämän takia vaihdoin vaimon autoon manuaalin tilalle automaattivaihteiston. Eikä vituta yhtään, automaatti on siinä "perjantai kello 16:15" -ruuhkassa aika kurko.
Aika: 2016-07-16 07:59:26
+4192
<Alhimiq>
thirvi Ehkä he haluavat tuntea hallitsevansa sitä vehjettä, sekä säästää polttoaineissa
Aika: 2016-07-16 08:07:11
+120070
<LionKing138>
Naiset ja jenkit*
Kommentit (52)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<pikkumusta> road ranger ja soittokello, vaihteiston aatelia. vain ammattimiehille.
<jusnu> Tiedän yhden miehen jolle se koko auto on mitä vittua -mallia. Okei, kertoo paljon että se urpo osti itelleen Renault Meganen ja kehuu sen maasta taivaisiin :D
<pum_> Turvonnut Tai sitten kaikki vain ei sovi kaikille ja sinäkään et ole aina oikeassa. Kyllä muut saavat ihan rauhassa automaateilla ajaa jos kerta kokevat paremmaksi, omien kokeilujen ja kertynyyn ajokokemuksen myötä itse silti pitäydyn mieluummin manuaalissa. Miten se on keneltäkään pois ja miksi kaikkien tarvitsi puolestaan ajaa sitä automaattia?
<HelvetinKettu> ehkä ainoa laatikko mitä en ole päässy kokeilemaan on vanha synkronoimaton, muuten kyllä manuaali on ittelleni paras ja karvalakki mallin takavedot, ite nukahan helposti automaatin rattiin kun ei ole tarpeeksi tekemistä. mutta mielipiteet on mielipiteitä ja niistä voi olla miljoonaa mieltä
<Kapa53> Ajoin kortin -04. Sen jälkeen asunut kaupungissa jossa ei tarvetta omalle autolle. Epävarmaa ajoa, kokemuksenpuutetta ja liikennesääntöjen unohdusta. Jarru on paras!
<SuvaitsevainenSivari> ileee_ "Kisamieli" kuuluu suljetulle radalle eikä maanteille. Mutta valoissa elvistelyyn automaatin "S"-kohta on ihan riittävä, kun yleensä se on optimoitu vielä auton parhaalle kierroslukuväännölle. Aika ihmeellistä jos joku manuaalilla kepittää sen paremmin. Mutta ehkä se tuntuu kuskista siltä. Kuten sanottu Automaatti on pragmaattisesti ajatellen paras kaikissa tilanteissa, mutta Manuaalin kannattajat perustelevat sen paremmuutta tunnepuolella. Formuloissakin automaatti on kielletty, että kuskien erot tulisi paremmin esille kun Automaatti on vaan liian täydellinen nykyteknologialla.
<SuvaitsevainenSivari> Tonny Minkäs muunkaan mukaan ne sitä vaihdetta vaihtavat kuin kierrosluvun mukaan? :D Kaikissa tämän vuosituhannen automaateissa toki on se, että kun pistää kaasun pohjaan se tajuaa, että nyt kuski haluaa kiihdyttää nopeasti. Ja antaa silloin kierrokset nousta yli optimaalin. Tai Sport-asennossa vielä ylemmäs. Ja silloin toki polttoaineen-säästöstä ei kannata puhua, mutta toisaalta sillä ajotyylillä manuaalinen kuluttaa yhä vaan enemmän ja on erityisesti moottorille raskasta kun automaatti ei koskaan päästä "punaiselle" kierroksia.
<ileee_> hatwok Manuaali on hauskempi ajaa kun mennään kisamielellä, ja se on yhdistettävissä miehisyyteen yleensä. Kaupunkiajossa ja mukavuuden kannalta otta helvetissä automaatti, mutta kyllä itsekin koen enemmän ajamisen fiilistä jos on vaihdekepillekin tarvetta.
<slerbahuuli> nolla12 Kyllähän se ärsyttävää onkin. Oma "kakkosauto" tarjoilee kokonaista 82hp/5500rpm ja 110nm/4500rpm. Moottori sammuu alle 2000rpm jos liikkeelle lähdet paikoiltaan. Kyllä, vituttaa ajaa ruuhkassa. Mutta vastaavasti kulkee aika mehukkaasti ja mutkatietä kiva ajaa kun voi hakea kierroksia koneeseen ja syöttää "sisäkurviin". Perheautona tomaattivolvo, eikä ikänä enää manuaalia. Ja VAG:N tomaatit on robottivaihteistoja. Minen niistä niinkään tykkää, perinteinen momentinmuuntimella oleva "jäteöljyvatkain" on omasta mielestä parempi (vaikka kulutus järestään aina kovempi kuin manuaalina).
<Frankenstiina> Very funny.
<PenZon> Suomen olosuhteisiin käyttöautoon yksinkertainen ja järeä pyöräntuenta, tehokas lämmitin, niin paljon kumia vanteen ympärille kuin mahtuu pyörimään ja mahdollisimman vähän muovia. Loppu on käyttötarpeesta ja mieltymyksistä kiinni.
<Tonny> Turvonnut Eihän se automaattiloota vaihda kierrosluvun mukaan niitä vaihteita. Riippuu ihan missä asennossa kaasupoljin on. Jos pitää poljinta pohjassa niin kiertää aika korkeelle ennenkun vaihtaa isommalle, että kiihtyy kunnolla. pintakaasulla vaihtaa sitten paljon aikasemmin. Pätee varmaan muidenkin autoihin kun omaani.
<Tonny> Joku saanu kortin ja on niin miestä nyt.... :D
<SuvaitsevainenSivari> Alhimiq Uusissa automaateissa automaattilaatikot itseasiassa kuluttava vähemmän "numeroissakin". Mutta käytännössä automaatti kuluttaa aina vähemmän kuin manuaali, koska kukaan ei aja manuaalilla sillä tavoin miten teoreettinen polttoainehyöty olisi saavutettavissa. Se teoreettinen hyöty palaa samantien, kun kiihdytyksessä ei vaihda isompaa silmään juuri siinä oikeassa kohdassa. Ja siihen ei kukaan osu aina täydellisesti, toisin kuin automaatin elektroniikka.
<SuvaitsevainenSivari> Bjn Siksipä niissä automaateissa on mahdollisuus myös manuaali-vaihteidenvaihtoon, tosin enpä käytä sitä koskaan. Mutta on kuitenkin. Mutta ehkäpä sinun "kontrollissa" olon tuntuun sitten liittyy kytkimen painaminen alaspäin? Minä voin muutamalla satasella hitsata sulle paistilätkän siihen jarrun viereen mitä voit painella aina kun vaihdat vaihdetta.
<SuvaitsevainenSivari> pum_ Perinteistä muutosvastarintaa: Erillainen kuin mihin olen tottunut = huonompi. Vaikka se uusi olisi kaikin mahdollisin mittarein parempi kuin entinen "en tykkää". Sinun kaltaisten ihmisten takia meillä ei voi olla mitään kivoja juttuja, kun kaikki nettisivuista ovenkahvoihin pitää suunnitella sen muutosvastarintaisen ihmisen ehdoilla.
<paduggio!> enemmänkin eurooppa vastaan amerikka tässä kuvan asettelussa. Tai jos kuvan naishenkilö sattuu olemaan edistyneestä islamilaisesta supervallasta missä viisaat miehet ovat allahin turvin todenneet, että nainen ei kuulu ratin taakse
<Moe Szyslak> Bjn, eipä ne tuollaiset päivän tai parin reissukokeilut vielä kerrokaan juuri mitään. Automaattia oppii kyllä käskemään ajan kanssa oikein hyvin, mutta se idea onkin tottua siihen ajatukseen ettei automaattia tarvitse ollakaan käskyttämässä koko aikaa vaan antaa sen työskennellä sinun puolestasi.
<Kheldaur> Kyllähän se nyt on jumalauta ihan normaalia auton käsittelyn osaamista, että osaa käyttää manuaalivaihteistoa. Kun osaat käyttää manuaalivaihteistoa, osaat ajaa mitä autoa hyvänsä, eikä tarvia aina roikkua pelkästään sen oman automaagisen kotteron pukilla.
<Bjn> Manko Automaatille on oma korttinsa, jonka suoritettua et saa ajaa manuaalia. Mutta 5 eri automaatilla ajaneena (pisin pätkä 600km putkeen) täytyy edelleen sanoa, ettei minun aivot nyrjähä siihen automaattiin. Koko ajan lievähkö pelko perseessä kun en saa olla tilanteen kokoaikainen (enhän minä nytkään ole ku on esp isp nsa ja mitänäitäon) herra hommassa :D
<pum_> Turvonnut Se riippuu kuinka usein ajaa ja millä, omalla kohdalla valitettavan harvoin, joilloin aloittaa joka kerta tavallaan alusta sen muistelun. Ja ei, en koe olevani motorisesti rajoittunut, kiitos vain. En vain pidä automaateista.
<house83> Manuaali oli se ainoa oikea valinta sillon kersana vasta kortin saaneena räkänokkana. Sillon ku luuli, että osaa ajaa paremmin ku kukaan muu ja luuli myös, että taidottomat ajaa automaatilla. Sitte n. 10 vuotta manuaalia veivanneena kokeilin automaattia ja ihastuin siihen niin, etten vaihda ikinä enää manuaaliin takasi, ellei kyseessä oo joku kesäauto.
<Moe Szyslak> Kuinkahan moni manuaalin suosija suosii sitä vain siksi, koska "aina ennenkin" on ajettu manuaalilla eikä edes uskalla kokeilla automaattia koska "se kuluttaa enemmän ja syö tehoja"? Fakta on, jos ei tiedä mitä tekee, manuaali voi syödä enemmän ja kiihtyy hitaammin. Rohkeasti vaan seuraavaksi (käyttö)autoksi automaatti, melkoisen harva automaattiin vaihtanut haluaa manuaalia takaisin.
<nolla12> Mun pointti oli kuitenkin, et pienen manuaalin kans veivaaminen on hiton ärsyttävää
<nolla12> slerbahuuli Otetaan kansanauto Skoda Octavian pienin moottori ja verrataan ilmoitettua kulutusta, manuaali: 4,5-4,6, automaatti: 4,5-4,7 ja kiihtyvyyttä, manuaali: 9,9, automaatti 10,0. Yleensä kukaan kuka kokeilee (uudempaa) automaattia, ei halua takas manuaaliin
<slerbahuuli> nolla12 Olen erimieltä. Moottori jossa on pohjanmaan kokoinen vääntöalue on automaatin kanssa nannaa (varsinkin sellaisen kanssa, jossa on momentinmuunnin). Tehottomassa moottorissa automaatti ei muuta tee kuin syö kaiken liikkumiseen tarvittavan voiman.
<nolla12> Ainoa oikea perustelu manuaalille on köyhyys, kun automaatti maksaa enemmän. Manuaali jossain nuhapumpus on kyl ihan karmeeta ajettavaa, jossain kunnolla vääntäväs konees se voi olla ok
<arbuus> Turvonnut Ihan noin uteliaisuuttani kyselen, että kuinkas pitkälle jaksoit kommenttiani lukea?
<Krtecek> Veikkaisin Michéle Moutonin olevan eri mieltä. https://www.youtube.com/watch?v=wrcNO2tzmvQ
<SuvaitsevainenSivari> pum_ No, ehkä olet motorisesti rajoittunut, mutta se kytkimen hamuaminen loppuu noin 2 ajokerran jälkeen kun tajuat unohtaa kokonaan vasemman jalan ajon aikana. Automaatin helppous ei ole mielipideasia, se on fakta.
<SuvaitsevainenSivari> arbuus Muuten hyvä, paitsi että Automaatti > Manuaali, Nastat > Kitkat, Diesel yli 25000km/v > Bensa, Sähköauto toimii jo ja Tila-auto > Sportti. Noin siis loogisesti ja pragmaattisesti ajatellen. Sitten jos sotketaan mukaan jotain tunnepuolen juttuja ja ajan kanssa opittuja idiotismeja, niin jokainen voi ajatella juuri niin tyhmästi kuin huvittaa.
<pum_> Itse pidän enemmän manuaalista... Onhan tuo automaatti olevinaan helppo, mutta itselle se ei vaan sovi, kun joka kerta onnistuu tekemään sellasen lukkojarrutuksen kun kuvittelee painavansa kytkintä. Tyhmä mikä tyhmä, tyydyn kytkimeen.
<slerbahuuli> Tämän takia vaihdoin vaimon autoon manuaalin tilalle automaattivaihteiston. Eikä vituta yhtään, automaatti on siinä "perjantai kello 16:15" -ruuhkassa aika kurko.
<punamuna> Wuku Ja lukkoperä.
<hatwok> Hassua miten jollekin miehuusmittari on se, että osaa ajaa manuaalia.
<Wuku> kyllä se on niin että tehokkaassa autossa pitää olla manuaalivaihteet
<hpkl> Miksiköhän sitä ei olla koskaan tutkittu ihan yliopistotasolla, miksi naisille tuo ajaminen on niin helvetin vaikeaa
<Jonetzku> Haha, koska naiset ei osaa ajaa! Hoksaatteko äijät??! :DDXDD
<Majura2> Kas. Enpä ajatellut törmääväni enää vitsiin suoraan 1930-luvulta.
<thirvi> Ei Kimi Räikkonen tai Ari Vatanenkaan mitään kytkinpoljinta polje.. ei ne aja mitään polkuautoja.
<arbuus> Manuaali vs automaatti, nastat vs kitkat, bensa vs diesel, "sähköauto ei tuu toimii suames", tila-auto vs sportti. Ihan turhaa pätemistä mikä on paras, jokaiselle on omiin tarpeisiin sopiva. Toimiva auto = hyvä auto
<thirvi> .. ja kyllä puoliautomaattikin on olemassa. Tuo kytkinpoljin on köyhiä varten. Kun ei ole varaa uuteen tekniikkaan.
<thirvi> Alhimiq Millä vuosikymmenellä sä elät jos luulet manuaalivaihteen säästävän polttoaineissa.
<thirvi> Manko Se on kyllä totta että koulutus pitää olla kohdallaan. Mutta kyllä sellaisella '70 -luvun Chevylaivalla on mukava kruisailla. Jos kiire on johonkin, niin manuaali.
<Jazzhands> Nää on taas näitä asioita mitkä merkkaa toisille koko maailmaa ja osaa taas kiinnosta vittuakaan niin kuin pitäisikin.
<LionKing138> Naiset ja jenkit*
<arbuus> Sidur, pidur, gaas, gaas... järjestys kuvassa hieman toinen, mutta rytmi tempaa mukaansa
<Jjöpö> Ei hitsi miton hauska ja uusi juttu! :DDDDD
<sherclock> Manko käsittääkseni suomessa saat kortin vain automaattiin jos ajat inssin automaatilla. Tai ainakin muinoin 7 vuotta sitten minulle näin sanottiin, kun itse inssin ajoin, manuaalilla siis. :D
<Alhimiq> thirvi Ehkä he haluavat tuntea hallitsevansa sitä vehjettä, sekä säästää polttoaineissa
<Manko> Jos ei manuaalilla osaa ajaa nii ei korttia eikä lupaa liikenteeseen. piste!
<thirvi> Vieläkö suomalaiset ihannoi tuota kytkintä. Jossain on sellainenkin tekniikka kehitetty kuin automaattivaihteet. No, ehkä me ollaa rallikansaa ja liikennekulttuurikin on sen mukaista.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu