Quantcast

Lähettäjä:

tervaterva tervaterva

Auton polkimet

Miten miehet/naiset näkevät auton polkimet

1.3 / 5 (155 ääntä)

Auton polkimet - Miten miehet/naiset näkevät auton polkimet

Julkaistu: 16.7.2016 07:40

2.5K

Lähettäjä: tervaterva tervaterva

Otsikko: Auton polkimet

Kuvaus: Miten miehet/naiset näkevät auton polkimet

Hakusanat: mies, nainen, erot, polkimet, auto, kaasu, jarru,

1.3 / 5 (155 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2016-07-16 08:33:52

+15613

<arbuus>

Manuaali vs automaatti, nastat vs kitkat, bensa vs diesel, "sähköauto ei tuu toimii suames", tila-auto vs sportti. Ihan turhaa pätemistä mikä on paras, jokaiselle on omiin tarpeisiin sopiva. Toimiva auto = hyvä auto

203

Aika: 2016-07-16 10:00:42

+72138

<hatwok>

Hassua miten jollekin miehuusmittari on se, että osaa ajaa manuaalia.

99

Aika: 2016-07-16 10:20:07

+24947

<slerbahuuli>

Tämän takia vaihdoin vaimon autoon manuaalin tilalle automaattivaihteiston. Eikä vituta yhtään, automaatti on siinä "perjantai kello 16:15" -ruuhkassa aika kurko.

66

Aika: 2016-07-16 07:59:26

+4192

<Alhimiq>

thirvi Ehkä he haluavat tuntea hallitsevansa sitä vehjettä, sekä säästää polttoaineissa

40

Aika: 2016-07-16 08:07:11

+120070

<LionKing138>

Naiset ja jenkit*

21

Kommentit (52)

Piilota OFF-Topic keskustelu

25.07.2016 13:58

<pikkumusta> road ranger ja soittokello, vaihteiston aatelia. vain ammattimiehille.

19.07.2016 11:48

<jusnu> Tiedän yhden miehen jolle se koko auto on mitä vittua -mallia. Okei, kertoo paljon että se urpo osti itelleen Renault Meganen ja kehuu sen maasta taivaisiin :D

17.07.2016 09:59

<pum_> Turvonnut Tai sitten kaikki vain ei sovi kaikille ja sinäkään et ole aina oikeassa. Kyllä muut saavat ihan rauhassa automaateilla ajaa jos kerta kokevat paremmaksi, omien kokeilujen ja kertynyyn ajokokemuksen myötä itse silti pitäydyn mieluummin manuaalissa. Miten se on keneltäkään pois ja miksi kaikkien tarvitsi puolestaan ajaa sitä automaattia?

17.07.2016 06:32

<HelvetinKettu> ehkä ainoa laatikko mitä en ole päässy kokeilemaan on vanha synkronoimaton, muuten kyllä manuaali on ittelleni paras ja karvalakki mallin takavedot, ite nukahan helposti automaatin rattiin kun ei ole tarpeeksi tekemistä. mutta mielipiteet on mielipiteitä ja niistä voi olla miljoonaa mieltä

17.07.2016 01:42

<Kapa53> Ajoin kortin -04. Sen jälkeen asunut kaupungissa jossa ei tarvetta omalle autolle. Epävarmaa ajoa, kokemuksenpuutetta ja liikennesääntöjen unohdusta. Jarru on paras!

16.07.2016 22:20

<SuvaitsevainenSivari> ileee_ "Kisamieli" kuuluu suljetulle radalle eikä maanteille. Mutta valoissa elvistelyyn automaatin "S"-kohta on ihan riittävä, kun yleensä se on optimoitu vielä auton parhaalle kierroslukuväännölle. Aika ihmeellistä jos joku manuaalilla kepittää sen paremmin. Mutta ehkä se tuntuu kuskista siltä. Kuten sanottu Automaatti on pragmaattisesti ajatellen paras kaikissa tilanteissa, mutta Manuaalin kannattajat perustelevat sen paremmuutta tunnepuolella. Formuloissakin automaatti on kielletty, että kuskien erot tulisi paremmin esille kun Automaatti on vaan liian täydellinen nykyteknologialla.

16.07.2016 22:10

<SuvaitsevainenSivari> Tonny Minkäs muunkaan mukaan ne sitä vaihdetta vaihtavat kuin kierrosluvun mukaan? :D Kaikissa tämän vuosituhannen automaateissa toki on se, että kun pistää kaasun pohjaan se tajuaa, että nyt kuski haluaa kiihdyttää nopeasti. Ja antaa silloin kierrokset nousta yli optimaalin. Tai Sport-asennossa vielä ylemmäs. Ja silloin toki polttoaineen-säästöstä ei kannata puhua, mutta toisaalta sillä ajotyylillä manuaalinen kuluttaa yhä vaan enemmän ja on erityisesti moottorille raskasta kun automaatti ei koskaan päästä "punaiselle" kierroksia.

16.07.2016 20:32

<ileee_> hatwok Manuaali on hauskempi ajaa kun mennään kisamielellä, ja se on yhdistettävissä miehisyyteen yleensä. Kaupunkiajossa ja mukavuuden kannalta otta helvetissä automaatti, mutta kyllä itsekin koen enemmän ajamisen fiilistä jos on vaihdekepillekin tarvetta.

16.07.2016 19:39

<slerbahuuli> nolla12 Kyllähän se ärsyttävää onkin. Oma "kakkosauto" tarjoilee kokonaista 82hp/5500rpm ja 110nm/4500rpm. Moottori sammuu alle 2000rpm jos liikkeelle lähdet paikoiltaan. Kyllä, vituttaa ajaa ruuhkassa. Mutta vastaavasti kulkee aika mehukkaasti ja mutkatietä kiva ajaa kun voi hakea kierroksia koneeseen ja syöttää "sisäkurviin". Perheautona tomaattivolvo, eikä ikänä enää manuaalia. Ja VAG:N tomaatit on robottivaihteistoja. Minen niistä niinkään tykkää, perinteinen momentinmuuntimella oleva "jäteöljyvatkain" on omasta mielestä parempi (vaikka kulutus järestään aina kovempi kuin manuaalina).

16.07.2016 19:28

<Frankenstiina> Very funny.

16.07.2016 19:20

<PenZon> Suomen olosuhteisiin käyttöautoon yksinkertainen ja järeä pyöräntuenta, tehokas lämmitin, niin paljon kumia vanteen ympärille kuin mahtuu pyörimään ja mahdollisimman vähän muovia. Loppu on käyttötarpeesta ja mieltymyksistä kiinni.

16.07.2016 17:45

<Tonny> Turvonnut Eihän se automaattiloota vaihda kierrosluvun mukaan niitä vaihteita. Riippuu ihan missä asennossa kaasupoljin on. Jos pitää poljinta pohjassa niin kiertää aika korkeelle ennenkun vaihtaa isommalle, että kiihtyy kunnolla. pintakaasulla vaihtaa sitten paljon aikasemmin. Pätee varmaan muidenkin autoihin kun omaani.

16.07.2016 17:41

<Tonny> Joku saanu kortin ja on niin miestä nyt.... :D

16.07.2016 17:35

<SuvaitsevainenSivari> Alhimiq Uusissa automaateissa automaattilaatikot itseasiassa kuluttava vähemmän "numeroissakin". Mutta käytännössä automaatti kuluttaa aina vähemmän kuin manuaali, koska kukaan ei aja manuaalilla sillä tavoin miten teoreettinen polttoainehyöty olisi saavutettavissa. Se teoreettinen hyöty palaa samantien, kun kiihdytyksessä ei vaihda isompaa silmään juuri siinä oikeassa kohdassa. Ja siihen ei kukaan osu aina täydellisesti, toisin kuin automaatin elektroniikka.

16.07.2016 17:30

<SuvaitsevainenSivari> Bjn Siksipä niissä automaateissa on mahdollisuus myös manuaali-vaihteidenvaihtoon, tosin enpä käytä sitä koskaan. Mutta on kuitenkin. Mutta ehkäpä sinun "kontrollissa" olon tuntuun sitten liittyy kytkimen painaminen alaspäin? Minä voin muutamalla satasella hitsata sulle paistilätkän siihen jarrun viereen mitä voit painella aina kun vaihdat vaihdetta.

16.07.2016 17:26

<SuvaitsevainenSivari> pum_ Perinteistä muutosvastarintaa: Erillainen kuin mihin olen tottunut = huonompi. Vaikka se uusi olisi kaikin mahdollisin mittarein parempi kuin entinen "en tykkää". Sinun kaltaisten ihmisten takia meillä ei voi olla mitään kivoja juttuja, kun kaikki nettisivuista ovenkahvoihin pitää suunnitella sen muutosvastarintaisen ihmisen ehdoilla.

16.07.2016 16:57

<paduggio!> enemmänkin eurooppa vastaan amerikka tässä kuvan asettelussa. Tai jos kuvan naishenkilö sattuu olemaan edistyneestä islamilaisesta supervallasta missä viisaat miehet ovat allahin turvin todenneet, että nainen ei kuulu ratin taakse

16.07.2016 16:42

<Moe Szyslak> Bjn, eipä ne tuollaiset päivän tai parin reissukokeilut vielä kerrokaan juuri mitään. Automaattia oppii kyllä käskemään ajan kanssa oikein hyvin, mutta se idea onkin tottua siihen ajatukseen ettei automaattia tarvitse ollakaan käskyttämässä koko aikaa vaan antaa sen työskennellä sinun puolestasi.

16.07.2016 15:36

<Kheldaur> Kyllähän se nyt on jumalauta ihan normaalia auton käsittelyn osaamista, että osaa käyttää manuaalivaihteistoa. Kun osaat käyttää manuaalivaihteistoa, osaat ajaa mitä autoa hyvänsä, eikä tarvia aina roikkua pelkästään sen oman automaagisen kotteron pukilla.

16.07.2016 15:31

<Bjn> Manko Automaatille on oma korttinsa, jonka suoritettua et saa ajaa manuaalia. Mutta 5 eri automaatilla ajaneena (pisin pätkä 600km putkeen) täytyy edelleen sanoa, ettei minun aivot nyrjähä siihen automaattiin. Koko ajan lievähkö pelko perseessä kun en saa olla tilanteen kokoaikainen (enhän minä nytkään ole ku on esp isp nsa ja mitänäitäon) herra hommassa :D

16.07.2016 15:02

<pum_> Turvonnut Se riippuu kuinka usein ajaa ja millä, omalla kohdalla valitettavan harvoin, joilloin aloittaa joka kerta tavallaan alusta sen muistelun. Ja ei, en koe olevani motorisesti rajoittunut, kiitos vain. En vain pidä automaateista.

16.07.2016 14:59

<house83> Manuaali oli se ainoa oikea valinta sillon kersana vasta kortin saaneena räkänokkana. Sillon ku luuli, että osaa ajaa paremmin ku kukaan muu ja luuli myös, että taidottomat ajaa automaatilla. Sitte n. 10 vuotta manuaalia veivanneena kokeilin automaattia ja ihastuin siihen niin, etten vaihda ikinä enää manuaaliin takasi, ellei kyseessä oo joku kesäauto.

16.07.2016 14:58

<Moe Szyslak> Kuinkahan moni manuaalin suosija suosii sitä vain siksi, koska "aina ennenkin" on ajettu manuaalilla eikä edes uskalla kokeilla automaattia koska "se kuluttaa enemmän ja syö tehoja"? Fakta on, jos ei tiedä mitä tekee, manuaali voi syödä enemmän ja kiihtyy hitaammin. Rohkeasti vaan seuraavaksi (käyttö)autoksi automaatti, melkoisen harva automaattiin vaihtanut haluaa manuaalia takaisin.

16.07.2016 14:30

<nolla12> Mun pointti oli kuitenkin, et pienen manuaalin kans veivaaminen on hiton ärsyttävää

16.07.2016 14:28

<nolla12> slerbahuuli Otetaan kansanauto Skoda Octavian pienin moottori ja verrataan ilmoitettua kulutusta, manuaali: 4,5-4,6, automaatti: 4,5-4,7 ja kiihtyvyyttä, manuaali: 9,9, automaatti 10,0. Yleensä kukaan kuka kokeilee (uudempaa) automaattia, ei halua takas manuaaliin

16.07.2016 13:59

<slerbahuuli> nolla12 Olen erimieltä. Moottori jossa on pohjanmaan kokoinen vääntöalue on automaatin kanssa nannaa (varsinkin sellaisen kanssa, jossa on momentinmuunnin). Tehottomassa moottorissa automaatti ei muuta tee kuin syö kaiken liikkumiseen tarvittavan voiman.

16.07.2016 13:56

<nolla12> Ainoa oikea perustelu manuaalille on köyhyys, kun automaatti maksaa enemmän. Manuaali jossain nuhapumpus on kyl ihan karmeeta ajettavaa, jossain kunnolla vääntäväs konees se voi olla ok

16.07.2016 13:45

<arbuus> Turvonnut Ihan noin uteliaisuuttani kyselen, että kuinkas pitkälle jaksoit kommenttiani lukea?

16.07.2016 13:10

<Krtecek> Veikkaisin Michéle Moutonin olevan eri mieltä. https://www.youtube.com/watch?v=wrcNO2tzmvQ

16.07.2016 12:51

<SuvaitsevainenSivari> pum_ No, ehkä olet motorisesti rajoittunut, mutta se kytkimen hamuaminen loppuu noin 2 ajokerran jälkeen kun tajuat unohtaa kokonaan vasemman jalan ajon aikana. Automaatin helppous ei ole mielipideasia, se on fakta.

16.07.2016 12:48

<SuvaitsevainenSivari> arbuus Muuten hyvä, paitsi että Automaatti > Manuaali, Nastat > Kitkat, Diesel yli 25000km/v > Bensa, Sähköauto toimii jo ja Tila-auto > Sportti. Noin siis loogisesti ja pragmaattisesti ajatellen. Sitten jos sotketaan mukaan jotain tunnepuolen juttuja ja ajan kanssa opittuja idiotismeja, niin jokainen voi ajatella juuri niin tyhmästi kuin huvittaa.

16.07.2016 11:05

<pum_> Itse pidän enemmän manuaalista... Onhan tuo automaatti olevinaan helppo, mutta itselle se ei vaan sovi, kun joka kerta onnistuu tekemään sellasen lukkojarrutuksen kun kuvittelee painavansa kytkintä. Tyhmä mikä tyhmä, tyydyn kytkimeen.

16.07.2016 10:20

<slerbahuuli> Tämän takia vaihdoin vaimon autoon manuaalin tilalle automaattivaihteiston. Eikä vituta yhtään, automaatti on siinä "perjantai kello 16:15" -ruuhkassa aika kurko.

16.07.2016 10:17

<punamuna> Wuku Ja lukkoperä.

16.07.2016 10:00

<hatwok> Hassua miten jollekin miehuusmittari on se, että osaa ajaa manuaalia.

16.07.2016 09:45

<Wuku> kyllä se on niin että tehokkaassa autossa pitää olla manuaalivaihteet

16.07.2016 09:24

<hpkl> Miksiköhän sitä ei olla koskaan tutkittu ihan yliopistotasolla, miksi naisille tuo ajaminen on niin helvetin vaikeaa

16.07.2016 09:09

<Jonetzku> Haha, koska naiset ei osaa ajaa! Hoksaatteko äijät??! :DDXDD

16.07.2016 08:38

<Majura2> Kas. Enpä ajatellut törmääväni enää vitsiin suoraan 1930-luvulta.

16.07.2016 08:35

<thirvi> Ei Kimi Räikkonen tai Ari Vatanenkaan mitään kytkinpoljinta polje.. ei ne aja mitään polkuautoja.

-14
16.07.2016 08:33

<arbuus> Manuaali vs automaatti, nastat vs kitkat, bensa vs diesel, "sähköauto ei tuu toimii suames", tila-auto vs sportti. Ihan turhaa pätemistä mikä on paras, jokaiselle on omiin tarpeisiin sopiva. Toimiva auto = hyvä auto

203
16.07.2016 08:29

<thirvi> .. ja kyllä puoliautomaattikin on olemassa. Tuo kytkinpoljin on köyhiä varten. Kun ei ole varaa uuteen tekniikkaan.

-23
16.07.2016 08:25

<thirvi> Alhimiq Millä vuosikymmenellä sä elät jos luulet manuaalivaihteen säästävän polttoaineissa.

-13
16.07.2016 08:21

<thirvi> Manko Se on kyllä totta että koulutus pitää olla kohdallaan. Mutta kyllä sellaisella '70 -luvun Chevylaivalla on mukava kruisailla. Jos kiire on johonkin, niin manuaali.

16.07.2016 08:20

<Jazzhands> Nää on taas näitä asioita mitkä merkkaa toisille koko maailmaa ja osaa taas kiinnosta vittuakaan niin kuin pitäisikin.

16.07.2016 08:07

<LionKing138> Naiset ja jenkit*

16.07.2016 08:05

<arbuus> Sidur, pidur, gaas, gaas... järjestys kuvassa hieman toinen, mutta rytmi tempaa mukaansa

16.07.2016 08:00

<Jjöpö> Ei hitsi miton hauska ja uusi juttu! :DDDDD

16.07.2016 07:59

<sherclock> Manko käsittääkseni suomessa saat kortin vain automaattiin jos ajat inssin automaatilla. Tai ainakin muinoin 7 vuotta sitten minulle näin sanottiin, kun itse inssin ajoin, manuaalilla siis. :D

16.07.2016 07:59

<Alhimiq> thirvi Ehkä he haluavat tuntea hallitsevansa sitä vehjettä, sekä säästää polttoaineissa

16.07.2016 07:52

<Manko> Jos ei manuaalilla osaa ajaa nii ei korttia eikä lupaa liikenteeseen. piste!

16.07.2016 07:49

<thirvi> Vieläkö suomalaiset ihannoi tuota kytkintä. Jossain on sellainenkin tekniikka kehitetty kuin automaattivaihteet. No, ehkä me ollaa rallikansaa ja liikennekulttuurikin on sen mukaista.

-34

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Auton naamiointi

17 217 katselukertaa

Yllätys autonkorjaajalle

26 719 katselukertaa

Pieni setämies auton ratissa

16 623 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.