Lähettäjä:
kidoAmmattimies ratissa
Ajettavan kaluston korkeus on syytä tietää
Lähettäjä: kido
Otsikko: Ammattimies ratissa
Kuvaus: Ajettavan kaluston korkeus on syytä tietää
Hakusanat: ammattimies, rekkakuski, korkeus, rekka-auto, katto, tila,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-11-23 20:53:37
+46518
<MrDarkman>
pakkojarrutuksessa teho kasvaa kun peräpuoli hitsaa kattoon
Aika: 2016-11-23 21:35:32
+1681
<ProPaska>
Meikän ajamissa autoissa on kojelaudassa lukenut auton korkeus. Ehkä se lukee tuollakin. T: amatiautolija.
Aika: 2016-11-23 21:40:23
+1057
<molotiainen>
ProPaska Mutta harvemmin niissä kuitenkaan perävaunun tai lavan korkeutta lukee T: Kollega
Kommentit (42)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<pikkumusta> ammattikuljettaja tietää ajokkinsa korkeuden koska on sen itse mitannut, muuten ei ole ammattimies.
<tsiku> ProPaska Jos todella ajat isoa autoa kai tiedät että siltojen luona ilmoitettu maximikorkeus ei ole todellinen sillan maximi korkeus? sama pätee suomessa niin yleisiin tunneleihin.
<_bonehead> ehkä hän tietää mitä tekee T:tietäjä
<jesusTHEsilly> Ei muuten toimis Vantaalla :D
<turhuudenjumala> Aimo_69Ei muutu, sen takia ne ilmajouset siellä on. niillä saa millin tarkkuudella säädettyä auton ajokorkeuden. Siellä on tasonilmaisimet ja säätimet, mitkä mittaa koko ajan korkeutta ja lisäävät palkeisiin painetta sitä mukaa kun kuormaa lisätään tai laske vastaavasti pois kuormaa purkaessa.
<ProPaska> molotiainen Fak sentään. Hyvä pointti. Meikä vaan ajelee kuorma ja linja-autoja :( Nyt vasta hoksasin kattoa, että sehän on saatana kärry. Kiitän, toveri autonkuljettaja.
<pikkumusta> lavetin kanssa kun kulkenut joskus joutunu pistään kaivurista puomin suoraks taakse. ajetaan sillan alta ja kone takas nippuun, matka jatkuu.
<Xbeam> Eipähän pakolaiset matkusta katolla.
<kolumpuss> auto 420 ja tunneli 440
<Mehtäkonekuski> molotiainen Sen takia on hyvä tietää perävaunun korkeus ennenkö lähtee mihinkään
<Aimo_69> Eikös korkeus muutu kuorman mukaan? Ilmajouset parhaansa mukaan kompensoivat painoa, mutta on mahdotonta antaa yhtä arvoa auton korkeudelle.
<TapolanMUSTAjööti> Eipä taida paljon olla raskaankaluston autoja joissa ei lukisi kojelaudassa korkeutta, eikä sellaista tunnelia jota ennen ei korkeuskylttiä olisi
<Teppo Tulppu> ProPaska Ite oon menny sillä tiedolla että kärryn keulassa lukee 4.2 ja auto on matalampi :D
<{Jylpytin}> Mistä näitä amatimihiä tulee?
<Mursunet> Yksi kalu on kalu. Useampi kalu on kalusto.
<Echo> ProPaska Tämä kuljettaja saattaa tietää, että korkeusmerkintään on laskettu pieni 'vara'. :)
<Riot1488> Lahessa ei vissiin ollut VR:n työmaalla yhtä tarkkaa kuskia. Siellä oli varmaan kymmenen eri kylttiä jotka kertoivat työmaan alikulun korkeudesta mutta eiköhän joku virolainen rekkapekka vetässyt tokana päivänä perävaununsa katostaan kiinni aamukasin ruuhkassa. Ja oli vaan yksi kaista käytettävissä ja kanssaliikkujat kiittivät kauniisti.
<lask90> Narego heh, no tämä kaveri ei ainakaan ole lukenut korkeuksia ollenkaan :)
<GyRo> snadi ylämäki tulossa. siihen loppuu matka.
<Tonny> Ei sitä tarraa ole pakko laittaa eikä rekisteriotteessa sitä lue. Mittahommiin vaan jos ei muu auta
<Vesuriko> Alle 4,4m alitutksia ei pitäs olla lainkaan, aina saa ettiä kiertoteitä ja kiroilla ku ajoajat tuhraantuu.
<hoest> Jos ei koita niin ei voita
<JarppaKarppa> Olis siinä opeteltavaa niille rekkakuskeille ku jää aina katostaa kiinni tonne yhtee junasiltaa :D
<Narego> lask90 Ainakin suomessa kun ilmoitetaan se sillan korkeus, niin siihen on laskettu pieni "talvivara"
<Narego> Toivottavasti ei aja takaisin samaa reittiä kun kuorma on purettu
<herald> aabee Ootko koskaan kuullut, että joskus pitää kuljettaa korkeampia kuormia ihan väkisinkin, koska tuotteita vaan tehdään siellä, missä niitä osataan tehdä. Ei niitä meriteitse voi aina viedä.
<Saunakalja> Tapahtui joskus 90-luvun lopussa, paikkana kehä I, pahimpaan ruuhka-aikaan: Jonkinnäköistä latoa/mökkirakennelmaa kuljetettiin kuorma-auton lavalla. Kuorma autoineen mahtui juuri ja juuri kahden ensimmäisen sillan ali, mutta kolmas silta oli kohtalokas. Laudat lensivät kun kuorma putosi siltaan osuttuaan keskelle kehä ykköstä.
<lask90> Talvella sitten puottaa vähän ilmoja pois renkaista niin ei pieni lumi & jääkerros tiessä haittaa :)
<Munapersepaviaani> N-a-l-l-e ei taida olla selvin päin.
<molotiainen> ProPaska Mutta harvemmin niissä kuitenkaan perävaunun tai lavan korkeutta lukee T: Kollega
<ProPaska> Meikän ajamissa autoissa on kojelaudassa lukenut auton korkeus. Ehkä se lukee tuollakin. T: amatiautolija.
<BetBet> Mäen alkuun jää.
<aabee> Ihmettelen, miksi on laillista olla auton suurinta korkeutta matalampia siltoja!
<juhis^^> Kova luotto, että korkeus on sama koko tunnelin matkalta. Riittää, että joku kesähessu laittanu kasan asfalttia liikaa yhteen kohtaan.
<foliomyssy> Itse en ole ammattimies, mutta kun joka ikisessä suomalaisessa sillassa ja alikulussa on törmäysjälkiä, niin olen hämmästellyt, kuinka vitussa ammattikuskit eivät tiedä kuinka korkea heidän ajamansa auto on?
<Rieti-kissa> Eihän tohon mitään ammattitaitoa tarvitse. Töhö kuski, joka ei tajua kuin korkea vaunu on perässä. Ja vähän tuuria.
<Nekatiivi-Hompsu> First anal!
<N-a-l-l-e> rasialaiset: mä rakastan teitä kaikkia :) <3
<tikkariana> Kovin rajuja väistöliikkeitä ei kannata tehdä tai voi tulla samalla automaattijarrutus
<SaKoz> "Laskee rengaspaineita vähän niin hyvin mahtuu"
<Pops_> Minä en tiiä oman auton korkeutta, sori siitä.
<MrDarkman> pakkojarrutuksessa teho kasvaa kun peräpuoli hitsaa kattoon
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu