Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
JYLPPY-GALLERIA ETUSIVU Jylppy-Galleria on yksi suosituimmista Riemurasian osioista, joka sisältää hulvattovia mediatiedostoja, kuten ajankohtaisempia kuvia, videoita, tekstejä sekä äänitiedostoja.
<Kapa53>Vihaan rikkaita niin kauan kunnes itse olen sellainen
2
25.01.13 04:01
<L-Jam><ela-94> voishan ne aina odottaa, että saa myytyä johonkin tiettyyn, hyvään hintaan. Saattaisihan siinä aikaa mennä, muttei roomaakaan päivässä rakennettu
<L-Jam>...vahvasta tarpeesta vaikuttaa viisaalta. Puhut vierailla kielillä (jätkä osaa englantia, wau!) ja yrität käyttää hienoja sanoja. Älä ota sitä niin rankasti, vaikka huomaisit olevasi hiukan väärässä. Aina voi oppia virheistään, jos ego sen sallii. äärimmäistä typeeryttä on se, jos ei omaa mieltänsä pysty muuttamaan, vaikka joku osoittaisi siinä olevat loogiset virheet. Tasapainoa, veliseni
1
24.01.13 13:42
<L-Jam><kanakotka> omalta osaltani keskustelu on mielestäni sujunut mallikkaasti. Esitit avauksessasi muutamia ohi artikkelin meneviä epäloogisia johtopäätöksia, joita vastaan esitin vasta-argumentin perusteluineen ja korjasin pari muuta epähuomiota, joita teit. Jos näet logiikassani jotain virheitä, niin ole hyvä vain ja kerro se minulle. Olen kyllä valmis muuttamaan kantaani, jos pystyt tuottamaan loogisen vasta-argumentin aiheesta. Luulen kyllä, ettet moiseen pysty, vaan ajaudut heti defenssitilaan (alitajuntasi yrittää suojella mielenterveyttäsi). Tämän näkee mm. -->
1
24.01.13 13:25
<L-Jam><kanakotka> kommenttini sisälsivät hieman sarkasmia (1. Kommenttini 100% sekä kaikki puheet haltioista, velhoista ja muista myyttisistä olennoista). Ehkä se hämmensi sinua tai sitten yrität epätoivoisesti keksiä kommenteistani jotain mollattavaa, kun tommoseen tartut :D. Päättelin sinun käyvän/käyneen ammattikoulua, koska retoriset taitosi sekä yleistietosi ovat hyvin heikkotasoiset, mutta silti jaksat väittää vastaan karkkikaupassa äitinsä kanssa asioivan 6-vuotiaan itsepäisyydellä varustettuna. -->
1
24.01.13 12:24
<Kanakotka>L-jam, mikä pistää pientä lasta luulemaan toista amikseksi? Onko se joku yritys diskreditoida, vai mitä ihmettä sillä yrität saada aikaan? Luulen, että se ego ongelma löytyy ihan sieltä päästä, kun heti ollaan väittämässä, että ekonomia on jokin haavekuva, eikä todellinen millään tavalla... Sanoin sen jo aiemmin, mutta toistetaan nyt vielä kerran, kanssasi ei yksinkertaisesti voi keskustella aikuisen tasolla. :)
-3
24.01.13 10:25
<ern0ld>Kommunismi on hieno ajatus, mut ei se voi koskaa toimii ku aina löytyy ahnei pirulaisii.
0
24.01.13 01:06
<L-Jam><ela-94> itseasiassa en missään vaiheessa väittänyt, että maailma on täydellinen paikka, juurikin päinvastoin. Mutta, entä jos se voisi olla sellainen? Niin ja jaa toki teoriasi, että mitä tapahtuisi, jos 100 rikkainta ihmistä myisi osakkeensa pörssistä? Nyt esitit vain hypoteesin ilman perusteluja
0
24.01.13 00:48
<L-Jam><kanakotka> optio ei ole sama asia kuin osinko, höpsö amis :p. Joo, ehkä sun on paras mennä kommentoimaan kuvia juustoburgereista, kun et oikeen hallitse asioiden ymmärtämistä tai selittämistä :D. Tule takaisin parin viikon päästä kun egosi sen sallii ja lue näitä viestejä uudestaan. Saatat oppia jotain itsestäsi, ehkä jopa elämästä
-1
23.01.13 18:22
<Kanakotka>L-jam, laitetaampa seuraava englanniksi, ihan vittuilun vuoksi : > implying written word is without fault and always truthful. Olen pahoillani, mutta optiotulo köyhille on aivan sama asia, kun antaisi yrityksen varoista käteistä, paitsi todellisuudessa, se on vielä huonompi ratkaisu... Voisin selittää, mutta henkilölle joka luulee, että ekonomia on jokin myytti, en pysty oikeastaan selventämään mitään. :) En tarkoita pahalla, mutta maailmankuvat ei vain sovi yhteen, joten yhteisymmärrystä tuskin tässä asiassa tulee. Hyvää päivänjatkoa vain.
-4
23.01.13 16:06
<L-Jam><kanakotka> niin ja mainittakoon vielä, että artikkelissa ei missään vaiheessa puhuttu käteisellä auttamisesta, vaan !tulon!siirroilla. Käytännössä tämä onnistuisi jos rikkaat osakkeenomistajat vaikka lahjoittaisivat omistamiaan osakkeita köyhille ihmisille, jotka sitten saisivat näistä osakkeista vuosittaista, yrityksen tulokseen sidottua osinkoa, jota kutsutaan pääomatuloksi. Avustamista olisi myös, jos rikas ihminen sijoittaisi kehitysmaassa sijaitsevaan, oletusarvoltaan huonotuottoiseen yritykseen, joka loisi kyseiseen paikkakuntaan työpaikkoja. Suosittelen sinua muuttamaan ajatusmaailmaas
1
23.01.13 15:46
<L-Jam><Kanakotka> Lol taisin juuri yrittää opettaa amikselle ekonomiaa :D. On hyvä olla kriittinen lukija, mutta se ei tarkoita sitä, että teilaa kaikki ajatukset, joita ei ymmärrä suoraan. Tässä on Jeffrey Sachsin teoriaa, tai siis hypoteesia, niinkuin sitä oikein söpösti kuvailit :). 416 sivua koulutuksellista arvailua, sisältäen huomattavan määrän matemaattisia todistuksia. En sitten tiedä kelpuutatko näitä matematiikkavelhojen salakaavoja faktoiksi. Kannattaa lapset aina välillä lukea joku kirja, kun CoDin pelaamiselta kerkeää -<a href="<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/The_End_of_Poverty" t
1
23.01.13 15:29
<ern0ld><Kanakotka> Eiköhän toi äärimmäinen köyhyys tarkota suurinpiirtein sitä, ettei oo ruokaa ja vettä. Ei niille rahaa tarvi antaa ku ruokaa:D
2
23.01.13 14:50
<Luciano>Mä en kyllä ymmärrä. Siis 180 miljardilla eurolla voitaisiin lopettaa 2,5 miljardin ihmisen köyhyys. Ei täsmää, se tekisi vuositasolla 72€/köyhä, eli 20 senttiä päivässä. No oli kyllä muutenkin huvittava tutkimus :D
<Kanakotka>L-jam, ja kun satun semantiikasta pitämään, kyseessä ei ole teoria, vaan hypoteesi. Joka vähän vähemmän hienostuneesti sanottuna tarkoittaa koulutuspohjaista arvausta. (eng. educated guess) Teoria vaatisi jotakin faktaa siihen perään, ja sitä tässä ei ikävä kyllä ole.Luokkasysteemistä voidaan vääntää kättä sinne ja tänne, mutta nykyinenkin luokkasysteemi toimii suurelle osalle väestöstä. Ongelma vain on siinä, että onko se jotenkin reilua mennä toisen elämäntyöstä vääntämään vaikka kolmannes, vain siksi, että hänen elämäntyönsä tuotti enemmän kuin jonkun toisen täysi fiasko? Vastaus: Ei.
-3
23.01.13 11:57
<Kanakotka>L-jam, ymmärtänet kai, että inflaation suurin säätäjä on se kuinka paljon fyysistä valuuttaa on liikenteessä? Osakkeiden, optioiden, ja ties minkä muiden muuttaminen rahaksi meinaa sitä, että jonkun tarvitsisi ne ensinkin ostaa, ja käypään hintaan... Ymmärrätkö mitä tämä ihan käytännössä tarkoittaa? Minun nyt vain on aivan pakko tähdentää ja vääntää tätä rautalangasta, kun jossakin kohtaa mättää tuo ymmärrys silläpuolella. Pitäisi vielä muistuttaa, että näiden henkilöiden pitäisi vielä omistaa se 51% osakkeista, ettei tehdä täysiä kohtuuttomuksia heidän omaisuuteensa...
-3
23.01.13 11:13
<nofx>Aika näyttävä sota seuraisi, jos tommoista oikeesti yrittäisi.
0
23.01.13 09:33
<Ande_>köyhyys on suhteellista. jos tulot ovat alle 30% keskiarvosta puhutaan suhteellisesta köyhyydestä. Onhan köyhyys Suomesaa ja Afrikassa aika eri näköistä.
<L-Jam><kanakotka>, <^pkn^>. Siinä mielessä olette oikeassa, että jos menee afrikkaan ja antaa rusketusheimolaiselle 5 dollaria, ei hän "parane" köyhyydestään. Ette kuitenkaan huomanneet artikkelin pääpointtia, joka on kritisoida nykyistä luokka-/ ja tulojakoa ekonomisti jeffrey sachsin kehittämä huom. !teoria! Tukenaan. Ekonomian ongelmana onkin enimmäkseen nämä veroporsaanreikäkikkailut sun muut, jotka mahdollistavat, että maailman rikkain mies saattaa maksaa prosentuaalisesti vähemmän veroa kun suomalainen 3500e/kk tienaava putkimies. Tervetuloa kapitalistiseen maailmaan.
1
23.01.13 08:50
<L-Jam>...no näistä sijoituksista kertyvät pääomatulot siirtyisivät näille vähemmän rikkaille eli käytännössä tuloerot tasoittuisivat globaalisti, mitä en nää yhtään huonona asiana. Vai luulitko, että ilkeä ekonomiapeikko olisi sitten tullut rankaisemaan meitä tavallisia kansalaisia irtisanomisilla, perustarpeiden hintojen nostolla ja kieltänyt yrityksiä nostamasta työntekijöidensä palkkoja? Derpppp... Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että nämä edellä mainitut laman oireet johtuvat 100 rikkaimman ihmisen päätöksistä. Rahalla on ominaisuus tehdä ihmisistä eriarvoisia ja siinä se on onnistunut.
1
23.01.13 08:34
<L-Jam><kanakotka> kai sinä ihminen nyt alat ymmärtämään, ettet oikein tiedä mistä puhut? Olet sitä mieltä, että arvopapereita on vaikea muuttaa rahaksi ja siitä aiheutuisi jotain tuhoa tälle sinulle mystiselle ekonomialle? Olet väärässä. Yleisin ja yhteenlasketulta arvoltaan suurin sijoitusmuoto yritykseen on pörssiosake. Pörssiosakkeet lasketaan varsin likviditeeteiksi varoiksi (helppo muuttaa rahaksi), sillä niiden myyminen onnistuu internetin kautta muutamassa sekunnissa. Ja mitä tapahtuisi jos nämä rikkaimmat myisivät osuutensa joillekin vähemmän rikkaille? Jatkuu -->
<Kanakotka>L-jam, kai sinä nyt hyvä ihminen tajuat, että noilla "100 rikkaimmalla" sitä käteistä tai suoraan nostettavaa pääomaa ole (verrannollisesti) nimeksikään? Sama tulojen kanssa, koska kaikki on kiinnitetty osakkeihin, optioihion, säätiöihin, ja ties kuinka perkeleen moneen yritykseen. Se, että ne rahat sieltä revittäisiin vaikkapa hiilihangon kanssa irti kusisi ekonomian niin pahasti sekaisin, ettei mikään lama tähän mennessä ole siihen vielä pystynyt. Ymmärrätkö hyvä ihminen mitä tapahtuisi koko taloudelle, jos vaikka top 5 rikkainta päättäisi, että; "hei, nostetaan kaikki nyt käteisvaroiksi"?
-3
22.01.13 22:37
<largehc><L-Jam> ja jos lukisit ton jutun niin huomaisit että niin ei todellakaan ole.
0
22.01.13 22:26
<L-Jam><Kanakotka> Olet aivan oikeassa, rahalla ei ole köyhyyden kanssa mitään tekemistä. Paras pitää suurin osa valuutasta osaavien henkilöiden käsissä, sillä uhanalainen, lähes pelottavan räjähdysherkkä ekonomiahaltija saattaa muuten suuttua. Valutamme sitten kyllä sitä utiliteettia alaspäin, näin on kaikille parempi -http://tedthomastips.com/wp-content/uploads/2013/01/rich-guys-laughing-300x221.jpg
0
22.01.13 18:29
<Kanakotka>Bolleny, pahoittelen jos argumentum ad hominem kirpaisee, mutta jos joku hihkaisee "olen 99%", niin tuo reaktio on lähes vaistomainen.
-3
22.01.13 18:22
<Bolleny>Kanakotka, hieno ad hominem heti rivillä 5 eli täyttä (...)a koko teksti sen jälkeen.
0
22.01.13 18:19
<Ausvitsi>penzon jaa oisko maailmassa köyhiä mestoja ja rikkaita ihmisiä jos natsit olis voittanu? no aivan varmasti olisi
-3
22.01.13 17:33
<PenZon>Näinköhän oltas tässä tilassa jos hitler ois voittanu? Ei sillä että mikään fani olisin, tuuminpahan vaan...
<Juntas>Ei siinä raha auta kun järjestelmä kusee. Raha on oikeasti vain (...)paperia.
0
22.01.13 14:49
<HansJuergen>talouselämä - kauppakorkeasta pois potkittujen suojatyöpaikka? kuten jo kommentoitu, vaikka sulla olisi kaikki maailman rahat niin et voisi ostaa enempää tavaraa kuin sen mitä maailmassa pystytään tuottamaan. Ja köyhien maiden oikea ongelma on se, että köyhät uskovat että nälänhätä häviää nussimalla. Kiitos rikkaiden maiden avustusjärjestöjen kukaan ei halua opettaa niille että ei kannattais lisääntyä kun sit ongelmat häviäis ja samalla lähtis oma työpaikka "siirtomaaherrana" palvelijoineen alta...
3
22.01.13 14:28
<Thorium><Bolleny> niin, köyhyys ja työttömyys voi olla suomessa oma valinta, mutta oletko sattunut ajattelemaan, ettei kaikkialla maailmassa voi kuka tahansa vaan kouluttautua ja työllistyä yhtä hyvin kuin suomessa? köyhyys on maailmanlaajusesti kaukana omasta valinnasta.
1
22.01.13 14:27
<tant>100 rikkaimman ihmisen rahoilla saataisiin tiputettua valuuttojen arvoa jos ne laskettaisiin markkinoille. Pankissa olevalla rahalla tai edes kullalla ei ole mitään arvoa ennen kuin niitä käytetään johonkin. Maailman kaikilla rahoilla ei voisi tuottaa maapallon määrää enempää ruokaa tai ylellisyystavaroita. Ihminen on omansa ja ympäristönsä hyvinvoinnista vastuussa, jotkut päättävät olevansa tärkeämpiä kuin toiset.
3
22.01.13 14:05
<daemons>Tämän jälkeen maailmassa olisi uudet 100 rikkainta.
0
22.01.13 13:47
<eqlizeri>Ei tuossa kyllä oltu sanottu että miten se lopetettais noilla rahoilla? Ei se lopu jos niille antais ne rahat, ne tuhlais ja kohta ois sama tilanne
<Knullare>No jo sekin riittäisi, että sähköyhtiöiden johtajat voisivat muutamalla miljoonalla laskea palkkaansa ja bonuksia, niin ei tarvitsisi joka vuosi sitä sähkön hintaa nostaa :D
-1
22.01.13 13:08
<Kanakotka>Shekiltä taisi lentää PKNnän teksti niin kovaa hilseen yli, että tukka vain suhahti. Jospa lukisit uudestaan.
-3
22.01.13 13:07
<Shekki>PKN kuuluukin varmaa tuohon 100 rikkaimmain joukkoon ja yrittää puolustautua, kai niillä nyt jumalauta on käteistä, jokasella ei tarvi olla kuin 2 miljardia. Lisäksi tossa puhuttiin tuloista, saaks säkin palkkasi arvopapereina?
-2
22.01.13 12:55
<^PKN^>Näiden rikkaiden "rahat" ovat kiinni kiinteistöissä, arvopapereissa, osakkeissa jne... Mitenköhän tämä onnistuisi noin käytännössä? tuo raha on oikeastaa vain valtaa, eikä niinkään sellaista rahaa jonka normaali kuolevainen kokee rahana. Jollain nämä omistukset aina pysyvät, eli ei niitä voi niin vaan jakaa, ellette haluaisi microsoftin omistuksen siirtyvän bambara maoudén kylään maliin. Ajatusleikkinä bill gates myy microsoftin osakkeet pois ja jakaa rahat köyhille: Normituloiset ostavat osakkeet -> osakkeista saadut rahat annetaan pois, eli normituloiset maksavat billin antamat rahat.
<Kanakotka>Ei todellakaan voisi lopettaa maailman köyhyyttä 100 rikkaimman ihmisen tuloilla, kun köyhyys ei parannu sillä, että antaa köyhille rahaa, tai vaan tökkää heille jonkinverran infrastruktuuria, koska köyhä kuluttaa rahaa kuin hullu kun se sitä saa, ja tuhoaa infrastruktuurin jota se ei ymmärrä. Artikkeli on täyttä páskanjauhantaa. Ja jos sen voisi lopettaa 100 rikkaimman ihmisen tuloilla, seuraamukset olisivat katastrofaaliset maailman ekonomian kannalta. Jokatapauksessa äärimmäisen páska idea.
30
22.01.13 12:22
<yhani>jos mietityttää että mihin se ns taantuma niitä keskiluokan ja siitä alempien rahoja vie....no rikkaimmat rikastuu ja siihen voi syitä pähkäillä.
1
22.01.13 12:12
<Bolleny>Tämä on ihan täyttä (...)a. Köyhyys ja työttömyys on aina ihmisen oma valinta, kaikilla on ihan yhtä suuret mahdollisuudet rikastua tai köyhtyä, kaikki on vain valinnoista kiinni. Itse olen koko elämäni tehnyt töitä eri julkisen sektorin aloilla ja työtä riittää eläkeikään asti. Äänestäkää tekin kokoomusta niin parannettaisiin suomen työllisyyttä ja potkitaan kaikki parasiitit sun muut sossun tai kelantuilla elävät vittuun.
-4
22.01.13 11:19
<Downing>Niin. poistetaan köyhyys ja sairaudet, mutta entäs sitten kun väestö vain kasvaa ja kasvaa? ruvetaanko sotimaan elintilasta?
<Lazke>Käytännön tasolla toteuttamattomissa. Aiheutuisi kaaos mikä johtaisi ennemmin tai myöhemmin samaan tilanteeseen. Vika on järjestelmässä.
1
22.01.13 10:39
<MrRattlehead>Inb4 väitettä vastustava kokoomuskakara suojatyöpaikkansa takana, joka halveeraa köyhiä ja pitää työttömyyttä vain ihmisen omana valintana/asennevammana.
Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa.
On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.
Haluatko siirtyä Riemurasian mobiiliversioon?Kyllä / Ei
Kommentit
LÄHETÄ KAVERILLE
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi
Syötä kaverisi sähköpostiosoite
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
Repost media ID
Lyhyt selvitys