Quantcast

Miten eri huumeet tepsivät

PS. Pätekää kannabiksesta!

Jatka sivustolle painamalla alla olevaa kuvaa:
Miten eri huumeet tepsivät | PS. Pätekää kannabiksesta!

Julkaistu: 2.2.2010 10:17

Kommentit: 58 kpl

Tarkastaja: Arab

3.5 / 5 (21 ääntä)

Miten eri huumeet tepsivät | PS. Pätekää kannabiksesta!

Kommentit

13.03.10 19:30
<Hoobler> Polttakaa pilveä,se kasvattaa järkeä
09.02.10 08:54
<ttosaa> propaganda.
09.02.10 08:54
<ttosaa> The-Bo: olet idiootti :D täällä pätemässä "faktoinesi" jotka ovat lähes kaikki varmasti tekaistu omasta päästäsi, tai sitten olet vain joutunut propagandan uhriksi! seitsemänkertaistaa skitsofreniariskin? ja vitut sanon minä, mistä tarkka luku? kannabis ei todellakaan aiheuta skitsofreniaa, mutta voi laukaista sen. Ja jumalauta mua vituttaa ihmiset jotka tuomitsee ilman, että uskaltautuu kokeilemaan tai sitten olemaan avoin. Pelkkien koulussa opittujen asioiden ja muiden puheista kuultu päteminen on turhaa. Ihan kun koulussa tai muualla ei jätettäisi muuta kertomatta kuin päihteisiin liittyv
08.02.10 18:43
<ALmightyAL> Ei näistä tarvi panikoida. Kokeilisin ainakin itse mielelläni ekstaaisa jos voisin. heroiiniin en taas koskisi ikinä. kannabis ei ole kova huume todellakaan vaan alkoholi tuottaa enemmän vaurioita.
07.02.10 16:37
<The-Bo> Kanakotka: Kyllä väitän. Katsopa vaikka http://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia Suomessa on siis arviolta 50000 skitsofreenikkoa. Jos tauti olisi yhdellä 100 miljoonasta, niin kuin väität, olisi maailmassa noin 60-70 sitä sairastavaa. Mistä itse haet tietosi?
07.02.10 16:12
<NakuTurbo> m0lski ja julleh vaikuttaa joiltain kapinoivilta kakaroilta. Eilinen kannabispsykoosi saa mut ainakin pysymään paremmin erossa siitä paskasta. Ei ollu mukava tunne, kun kaikki, menneisyys ja minuuskin on uutta ja joutuu opettelemaan ne uudestaan kauhuelokuvan pyöriessä naaman edessä. Elämänlaatukin on kärsinyt huomattavasti, kun en aina osaa kieltäytyä tarjottaessa. Pysyköön laittomana tai alkaa henkiä lähtemään budilla buustattuna.
06.02.10 23:30
<Kanakotka> The-bo 1%? Mistä perseestä revit niitä tietoja? Väitätkö tosiaan, että yhdellä sadasta olisi joku skitsofrenia? Siis tauti joka on äärimmäisen harvinainen? Nopea haku tuottaa tuloksen 0.4% (1/250) ihmisistä jollain tavalla kärsivät oireista väliaikaisesti varhais-iässä. Itse skitsofreniaa potevia potilaita löytyy ehkä yksi 100,000,000 joukosta.
-4
06.02.10 09:08
<jesssbo> kannabis saattaa aiheuttaa aivovaurion jos yrität puolustaa sitä anonyymissä chatissa...
05.02.10 18:19
<janasku> Kannabiksen piikkittäjät kuriin!
-1
05.02.10 13:08
<The-Bo> En sanonut, että skitsofrenia puhkeaisi kaikille kannabista kokeilleille tai edes aktiivikäyttäjille. Sanoin, että riski on 7-kertainen. Kun muistetaan, että normaalisti riski on 1%, saa noin 7% kannabista paljon käyttävistä skitsofrenian, ainakin tutkimusten mukaan. Ongelmahan tässä tietysti on se, että omaa skitsofreniariskiä on vaikea ennalta tietää. Ja Jontte: Tutustu asiaan, ennen kuin kommentoit.
05.02.10 12:03
<Stibbe> Jontte se 'immuunius' katoaa kannabiksen kohdalla kun on polttamatta, alkoholissa se ei katoa. Tuo sinun mainitsemasi porttiteoria katoaa sillä kerralla kun kannabis laillistetaan :) the-bo saikin jo järkevän vastauksen. Voihan se olla että kannabiksella ja skitsofrenialla on jonkinlainen yhteys, mutta todella epätodennäköinen. Btw, alkoholi laukausee skitsofrenian 8x todennäköisemmin, joten en ymmärrä tuota skitsofreniasta vaahtoamista, jostain luin että pitäisi olla vielä tietyt geenit jos on piilevänä, että se mahdollisesti laukeaisi. No, valtio ja media on aivopesseet teidät.
05.02.10 11:50
<-Ärräpää-> Julleh, Ajatteleppa sitä että kun poltat jatkuvasti kannabista niin alat pikkuhiljaa tulla "immuuniksi" sille, eli sinun täytyy aina alkaa käyttämään suurempaa määrää jotta pääset toivottuihin vaikutuksiin. Sama homma pätee esimerkiksi alkoholissa, 15 vuotiaana kitataan kaljaa ja aina sitä saa ostaa vaan enemmän, kunnes muistetaan kirkas viina... No sitten kun sinun täytyy ostaa sitä kannabista aina enemmän ja enemmän ja rahaa kuluu suurempiin määriin, niin myyjän tarjotessa päätätkin ostaa jtn tujumpaa ja siitähän se sitten lähtee. En nyt väitä että se noin menisi mutta uskoisin näin...
-1
04.02.10 19:18
<Taerigi> The-Bo: Kannabis ei laukaise skitsofreniaa, jos sitä ei ole jo valmiiksi ns. piilotautina. Eli vaikka suvussa kulkevana, mutta ei vielä lauenneena sinulle. Kannabis ei aiheuta käyttäjälleen tyhjästä skitsofreniaa. Eli jos saat kannabiksen poltosta skitsofrenian, niin oisit saattanu saaha sen muutenki myöhemmin (hyvällä tuurilla et välttämättä ollenkaa). Hassuja nämä huumeväittelyt..Suomihan vasta rahotti kannabistestejä. Muistaakseni tarkemmin lääketieteen käyttöön kohdistuvasti.
04.02.10 15:02
<Mårgan> jeejejee herska on mun juttu ja se on noista paras:D
04.02.10 13:32
<The-Bo> julleh: Kannabis ei tosiaan aiheuta (tietääkseni) keuhkovaurioita ainakaan samassa määrin kuin tupakka eikä varsinkaan tapa. Sen sijaan kannabiksen ja skitsofrenian yhteys on täysin kiistaton. Edes kannabismyönteisen ei kannata tätä kiistää. Mitä tulee syy-seuraus -suhteeseen, voi siitä toki kiistellä. Kannattaa kuitenkin ehkä jatkossa etsiä luotettavampia tietolähteitä, kuin "yksittäinen brittitutkimus". Lue vaikka psykiatrista kirjallisuutta. Tai: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19640690?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=9
-2
04.02.10 02:49
<Jakedus> Ootte kaikki vitun noloja, ja perseestä
03.02.10 23:57
03.02.10 23:43
<Stibbe> vitut kannabis mihinkään kovempiin huumeisiin johda. mistä vitusta ootte kaivanu tommosta paskaa? alkoholikin on 10x kovempaa tavaraa ku hamppu enkä usko että alkoholista heti siirrytään herskaan. vai mitä? kannabiksen laillistaminen poistaa sen aiheuttamat ongelmat :) hampulla ja psykoosilla ei ole minkäänlaista yhteyttä, se ei tuhoa aivoja eikä tapa. suomalaiset on nii vitun tyhmiä kuten aikasemmi sanottii että turha on ruveta mistää kiistelemään ku ootte niinku ääriuskovaiset: niitä ei olisi olemassa jos niille vois puhua järkeä. Saatana. ganja for life :)
-1
03.02.10 20:27
<matonen> miksi se sitten kiellettiin ensitilassa?
03.02.10 20:10
<ähteri> koska se on aina ollu kielletty, yhteiskunta ei muka pysty sopeutumaan? niinhän ne väittää että jos kahvi tulis nyt niin ei laillistettais
-1
03.02.10 20:06
<matonen> hyvät herrat.. miksi kannabis on laiton jos se on niin terveellinen ja hyvä aine että jokaisen tulisi saada sitä?
03.02.10 17:41
<ähteri> jos kannabis ei oo oma juttu niin oikei , ei siitä tarvii huudella, tiedän yhen kuka on kerran kokeillu ja se on aiheuttanu psykoosin sille, kaikille se ei vaan sovi. ja toi oviteoria on täyttä paskaa, ihan samalla tavalla teiniporukassa jotain voidaan painostaa röökinpolttoon , se on oma päätös ei sen kuka sitä tarjoo.
03.02.10 15:19
<bluemamba> imettäminen ja maidon juominen on hedottomasti saatava laittomaks, siitähän seuraa automaattisesti halu kokeilla alkoholia ja kaikki jotka nauttivat alkoholia ovat rattijuoppoja ja alkoholisteja :)
-1
02.02.10 23:20
<Tahra> Lähes kaikki jotka rr:ssä pätevät kannabiksesta
02.02.10 22:45
<Hogan> Puolet porukasta jotka pätee kannabiksesta ei ole itse sitä koskaan kokeillutkaan...
02.02.10 21:52
<Konuttaja> Ponnahduslauta toimii ponnahduslautana uima-altaaseen
02.02.10 21:09
<Lepasko> vitut kannabiksesta, meitsi haluaa LSD:tä
02.02.10 20:13
<Ayz> Olenkin aina miettinyt miltä tuntuisi olla skitsofreenikko. Tottahan sitä psykoosi joskus elämässään täytyy kokea.. Vielä kun saisi itselleen puhkaistua dissosiatiivisen identiteettihäiriön (sivupersoonahäiriö) ei olisi koskaan tylsää vaikka ystävät kaikkoaisivat.
02.02.10 19:25
<The-Bo> Kannabis seitsemänkertaistaa skitsofreniariskin, jos käytön aloittaa nuorena (mitä nuorempana, sitä pahempi, mutta joku 25v. alkaa olla jo kohtalaisen suojassa) ja käyttää säännöllisesti. Lisäksi se aiheuttaa säännöllisesti käytettynä muistihäiriöitä ja keskittymisvaikeutta. Eli ei mikään haitaton päihde. Siinä ihan hyvät syyt pitää se laittomana. Toisaalta: Kannabiksen laillistaminen todennäköisesti vähentäisi rikollisuutta ja satunnainen käyttö ei ilmeisesti ole kovin haitallista, eli laillistaminenkin voisi olla ihan viisasta.
02.02.10 18:07
<Johnny_87> kaiken paras ku pistetään kaikki laittomaks nii eipähän tarvii huudella.
02.02.10 17:49
<eqlizeri> Gg kannabis lailliseksi
-4
02.02.10 17:21
<WremahThD> on kai se nyt yksi vitun hailee tapatteko itsenne huumehuuruissa vai päissään. hankkikaa jo elämä ja lopettakaa turhanpäiväinen jauhaminen turhanpäiväisistä asioista.
-2
02.02.10 17:19
<Gatsby> mitävarten täällä yhdistetään kannabis hippeihin. Mitä jos mä yhdistän kohta tupakinpolttejijat viagrankäyttäjiin?
-1
02.02.10 16:27
<täplis> Jos kaikkeen suhtautuu niin, että on itse absoluuttisen oikeassa niin tuntuuhan ne argumentit propagandalta. Siksi onkin hyvä vähän funtsia esimerkiksi että sitä mikä itsellä toimii ei välttämättä voi yleistää.
02.02.10 16:21
<nitku> Asiaahan tuo on mitä siellä kerrottiin. Ihmiset reagoi erilailla. Jokainen on yksilö.
02.02.10 15:47
<Ohfuck> Komppaan kanakotkaa täsä. Ei muuta :D
02.02.10 15:25
<Kanakotka> Usein kannabista vastaan argumentoidaan esimerkiksi "jos tohtori vaikka töpsyttelisi vähän ennen leikkausta", tai "jos ajaa autolla"... Entäs alkoholi? Vetääkö tohtorisetä pään täyteen ennen ohitusleikkausta, tai rekkakuski vetää kossua samalla kuin ajaa? Paha vaan sanoa, mutta tähän päivään mennessä, en ole kuullut yhtään järkeenkäypää selitystä kannabiksen laittomana pitämiseksi. Kaikki on joko päätöntä propagandaa, tai vanhojen oletusten toistamista. Miltäs tuntuisi jos sanoisin, että ihminen ei voi ikinä lentää, tai mennä kovempaa kuin 50 mailia tunnissa? Nekin ovat vanhoja oletuksia.
02.02.10 15:21
<Kanakotka> Kannabis siis EI tuota aineellista riippuvuutta. Johon riippuvuudella yleensä vihjaistaan, kuten esimerkiksi nikotiiniriippuvuus. Se luo riippuvuuden hyvänolontunteen kautta, jolloin sen 'riippuvuus' on voidaan suoraan rinnastaa mihinkä tahansa nautinnoliseen asiaan. Itsehän olen täysraitis (kofeiinia lukuunottamatta), mutta asiasta silti voi ottaa selvää. Molemilla puolilla argumenttia löytyy täysin mitään tietämättömiä, paskaa puhuvia vatipäitä. Paha vaan pysyä neutraalina, ja sanoa, että niitä nyt vaan löytyy huomattavasti enemmän tuolta "pidetään laittomana" puolelta.
02.02.10 15:16
<Kanakotka> Pahoittelen, mutta tässä on vanhentunutta tietoa. Noin oletettiin asian olevan n. 20 vuotta sitten esimerkiksi alkoholin kohdalla... Ja missä helvetissä on kofeiini? Aivohermostoon sekin vaikuttaa, enemmän suoranaisesti kuin esim. Alkoholi. Wiiksi, tuo "ponnahduslauta" on täyttä paskaa. Alkoholi ja tupakka ne ponnahduslautana toimivat muihin, kovempiin huumeisiin. Ei se kannabis. Miksi näin ei sanota? Koska alkoholi ja tupakka sattuvat nyt vaan olemaan laillisia.
-2
02.02.10 14:52
<Squdi> Loppuis se viiltely...
02.02.10 14:51
<Squdi> Tämä kyllä selittää hyvin sen miksi kannabis ei ole samallatavalla vaarallinen kuin muut. Porttiteoria perustuu siihen että kun menet hakemaan hamppua niin usein samassa kämpässä olisi mahdollisuus ottaa vahvempaakin. Eli jos fyrkkaa on päällä niin siitä tulee kiusaus kokeilla. Ja kun fiilis on uudesta aineesta loistava niin kyllä sitä tulee ostettua jatkossakin. Eli laillistaminen kumoaisi porttiteorian. Kävikö kellään muuten noista pätkissä mielessä että kehittää emoille oma päihde joka vaikuttaa amfetamiininlailla substance P:een liikkumiseen ja samalla blokkaa endorfiinin kuten heroiini :D
02.02.10 14:17
<Kavatus> MJP, samaa mieltä, oon lukenu tästä porttiteoriasta jossa sanotaan kutakuinkin juuri kuten mainihit. On kuitenkin hyvä ottaa huomioon et se vain lisää todennäköisyyyttä eikä ole itsestäänselvää että voimakkaampiin mentäisiin kannabiksen jälkeen.
02.02.10 13:04
<MJP> Kannabis johtaa kovempii huumeisiin enemmänki sillon jos on muita ongelmia alla.. Esim. Työttömyys, alkoholismi, suhde hommat tai jotain sinne suuntaan.. Oma mielipide.. ku kattoo ketä frendeistä on siirtynyt kovempiin huumeisiin ja ketä ei..
02.02.10 12:39
<HelvetinKettu> ja silti tupakka on vaarallisempaa :/
02.02.10 12:35
<-jöhnä-> Ei tartte laillistaa mitää kannabista kun ei jengi osaa käyttää sitä.
-3
02.02.10 12:23
<dasser> voihan se olla että toi oviteoria kovempiin huumeisiin kannabiksen kohdalla on hieman placebovaikutukseen verrattavaa hommaa. Porukkahan voi kuvittella esim. että nytten kun on maistettu tätä kielletyksi huumeeksi lajiteltua kannabista niin ollaan narkkareita ja sama alkaa käyttää muitaki huumeita. Tai että kun tämä oli nyt näin kevyttä tavaraa niin ei ne muutkaan taida sen pahempia olla.
-1
02.02.10 12:12
<_Spinal_> Enemmän ja vähemmän vaillinnaista tietoa kyllä jokasesta päihteestä. Tai no onhan nuo vähän sinnepäin.
02.02.10 12:09
<Ohfuck> Wiiksi, se kannabishan on muuten ihan turhaan kielletty. En jaksa alkaa pätemään, koska suomalaiset on niin saatanan idioottia sakkia, että ihan turha sitä on täällä edes yrittää saada lailliseksi (ja se laillistaminenhan poistaa sen suurimmat ongelmat). Ootte niinku ääriuskovaiset: Niitä ei olisi olemassa jos niille vois puhua järkeä. Saatana.
-5
02.02.10 11:42
<Wiiksi> Mistä näitä kannabiksen huutelijoita aina tulee? "Kannabis saatava lailliseksi!!!111" kasvakaa aikuiseksi...Jos kannabis nyt on rinnastettu huumeisiin sen takia, että se toimii monella kannabiksen polttelijana ponnahduslautana muihin kovempiin huumeisiin niin ihan hyvä, että kannabis on kielletty. Ei sitä kannabista ole turhaan kielletty.
-4
02.02.10 10:59
<pul1ukk0> ei pitäisi edes olla tuolla esitelmällä mukana,kahvi sen tilalle
02.02.10 10:49
<Zerohack> Ganja, lätkä jne... Vitut tuo mitään riippuvuutta. Tai no jos poltat sitä samanlailla kuin röökiä niin ehkä sitten... Ite poltellut monta vuotta jo. Ja pystyn olemaan polttamatta montakin viikkoa/kuukautta ilman mitään riippuvuus ongelmia... Te jotka ette edes ole maistaneet tätä ihanuutta niin olkaa hiljaa jo... Ja kyllä sanon sille, että kannabis laillistetaan suomeen.
02.02.10 10:44
<fudurez> tässä on sitä luotettavaa tietolähdettä!
02.02.10 10:37
<zyke> ei jaksaa pätee, tämäki keskustelu joka kohta koetaan on käyty jo 100 kertaa

LÄHETÄ KAVERILLE

Nimesi

Sähköpostiosoitteesi

Syötä kaverisi sähköpostiosoite

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

Repost media ID

Lyhyt selvitys

KATEGORIAT

Selaa linkkejä..

MUITA SAMANLAISIA

Tsunami monsteri

81596 katselukertaa

Poseerausta gallerioissa

87774 katselukertaa

IRC-Gallerian Viinapullo

74958 katselukertaa

Seiskan Matti-Joulukalenteri!!!

27016 katselukertaa

oikeusturvanperikato

11548 katselukertaa

hamsteri juoksupyörässä

18748 katselukertaa

"Erikoisen makuista rommia"

19004 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.