Lähettäjä:
ArabPitoavustin
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-02-15 13:28:57
+1085
<ekimaister>
Niin tuohan on ketjunheittäjä varmaan yli viiskyt vee sitte jo keksitty ja nyt jonnet ihmettelee että kaikkee ne keksii, mitähän seuraavaksi
Aika: 2017-02-15 13:23:41
+3752
<Mattimoi>
Tuohan on ihan oikeasti hyödyllinen!
Aika: 2017-02-15 14:31:47
+144
<james^>
Ja seuraavassa mediassa esitellään nastarenkaat?
Aika: 2017-02-15 13:29:46
+120070
<LionKing138>
Näähän on jo muinaiset?
Aika: 2017-02-15 13:29:17
+4029
<JerQ!>
Ketjuheittimeks myös kutsutaan.
Kommentit (25)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Rosak> OoC Niin, olihan noita jo 30-luvullakin, tosin "nappi" oli useimmiten jalalla käytettävä.
<OoC> ekimaister, juuh, itteeni huvitti aikoinaan kun autoihin tuli käynnistys nappulasta, ja kaikki oli ihan ihmeissään... jo 1950-luvun alkupuolella on valmistettu mm. Buick, jossa on nappi käynnistys. Suora kutoskone muistaakseni, ja sen käyntiääni oli niin hiljanen että siinä on katkasija joka menee pois päältä kun auto on kerran startattu napista, ettei voi vahingossa startata uudestaan jo käynnissä olevaa autoa. :D
<pikku-RiQ> Ei suositella käytettäväksi yli 40km/h. Kerran ajattelin olla nokkela ja nykäsin napin pohjaan ylämäessä ettei alkaisi sutimaan. Rekalla 89 mäen pohjalla ja heti kun alkoi ASR-valo taulussa vilkuttamaan, niin onspotit heittämään ketjua. Toimi hetken ja alkoi taas valot taulussa vilkuttamaan. Pääsin mäen päälle ja kävin katsomassa miten on vantit paikallaan. Ei ollut. Tuli "vähän" huollon pojilta kuittailua.
<jutuomin> Tämähän johtuu kaikki siitä, että nastarenkaat ovat kiellettyjä, joten pitää keksiä muita vaihtohehtoja.
<Jeppe-koira> Kyllähän kuorma-autoista löytyy hiekottimia myös, jotka sijaitsee vetävän pyörän edessä
<ritaatti> Joo ihmettelin kans ku yhtäkkiä nää on otsikoissa ja noita on ollu niin kauan kun ite muistan..ja en ole jonne
<aarnis> Onspot tarina jo 100v. vanha: http://www.onspot.com/fi/tietoja-yhtiosta/historia/
<JOVA82> Niin onhan toi sinällään ihan hyvä idea, mutta noilla ketjuilla on tapana katketa / irrota käytössä. Pitää oikeestaan jokasen käytön jälkeen kävästä tarkastamassa ettei oo ketjussa murtumia.
<shadow_fi> Joo, kiva kun tuollaiset lentelee ittelle keulaan.
<MösjööTipsu> Laittakaa nyt viel kuva siit pienest hiekotuslaitteesta, mikä varistaa nappia painamalla hiekkaa renkaan eteen. Pääsevät sitten jonnetki tutustumaan miten se raskaskalusto täällä suomessa etenee kelillä kun kelillä.
<k0uki> Jossain jakoautossa varmaan ihan toimivat mutta ei esimerkiksi sora-autossa, jossa paljon painoa ja kerran kun pyörät pääsevät pyörähtämään tyhjää niin koko ketjuhärpäke lähtee irti. Onhan näitä tosiaan ollut jo kauan saatavilla.
<james^> Ja seuraavassa mediassa esitellään nastarenkaat?
<keivei> Teknik!
<LionKing138> Näähän on jo muinaiset?
<JerQ!> Ketjuheittimeks myös kutsutaan.
<MizoB> Joo toimis kunhan ei oo uponnu mihinkään pehmeään, eli kerran sadasta niistä kerroista, kun tarvis lisäpitoa paikaltaan lähtiessä :D
<ekimaister> Niin tuohan on ketjunheittäjä varmaan yli viiskyt vee sitte jo keksitty ja nyt jonnet ihmettelee että kaikkee ne keksii, mitähän seuraavaksi
<aksutus> Tai sitten vain lukkoperä
<Mattimoi> Tuohan on ihan oikeasti hyödyllinen!
<esevaan> LOMM: Eipä paljoa nasta tai kitkat auta raskaassa kalustossa.
<morttipelovaara> Hienot on systeemit!
<PeterNorth> Saisihan tuolla kuorittua valtion varoja säästäen vanhat asfaltit uuden tieltä, kun asennutetaan lakisääteisenä kaikkiin autoihin tuollaiset. t: Berner
<LOMM> Nastat, kitkat VAI pitoavustin?
<mrbiq> http://www.onspot.com/fi/tuotteet/ ja eikun tilaamaan.
<xenth> Kaikkee ne keksii
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu