JYLPPY-GALLERIA ETUSIVU Jylppy-Galleria on yksi suosituimmista Riemurasian osioista, joka sisältää hulvattovia mediatiedostoja, kuten ajankohtaisempia kuvia, videoita, tekstejä sekä äänitiedostoja.
Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
Merkkejä jäljellä
600
Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.
Tosta Terminaattorin aikamatkailusta vielä. Eikö ihon uloin kerros ole kanssa kuollutta solukkoa? Entäs onko kaikki luuston solut vielä eläviä? Voi olla, että perille tulisi vain epämääräinen lihakasa..
<Charlie69>Vilemaani
Tuo munakanajuttu riippuu siitä, pitääkö olla kananmuna. Jos pitää (niin kuin oletan), onko kyse kananmunasta, jos sen on muninut jokin muu kuin kana? EI
0
02.04.2014 14:24
<Trapjaw>Siis mitäs helvettiä te selitätte luusta :D Luu on elävää kudosta ihan siinä missä muutkin kudokset :D Hiusten ulkoiset osat eivät ole.
0
24.03.2014 20:45
<Omistaja>siis eikös terminaattori ole metallia? millä tavalla metalli on elävää?
0
21.03.2014 14:30
<Jomena>Tudetin siis sä oikeesti käytät twitteriä? Ei helvetti
0
21.03.2014 01:04
<timbbe>Pieni vinkki laihduttamiseen. Käykää saunassa ja kun menette vilvoittelemaan välillä niin älkää kuivatko hikeänne vaan antakaa sen kuivua. Keho yrittää viilentää itseään, jolloin se haihduttaa nestettä ihon pinnalta.
<BluePrints>Mjölnir ei ole tehty kuolleesta tähdestä vaan kuolleessa tähdessä. Siihenhän hän viittaakin.
0
20.03.2014 15:52
<FernandoSolo>Terminaattorissahan selitettiin, että Arska ja kumpanit pystyivät matkustamaan ajassa vaikka olivat kyborgeja koska näiden metallisentuumiin ympärillä oli elävää kudosta (tai jotain sinnepäin), egc. vaikka luut eivät ole elävää kudosta ovat ne keskimäärin elävänä kudoksensisällä. Hiukset ovat asia erikseen, kuten myös kysymys T1000 jolla ei vastaavaa "lihaista" ulkokuorta ollut.
<räppänä>Ensinnäkin.. https://twitter.com/badbanana on paaljon hauskempi ja toiseks sitä, että jään sulaminen luistimen aiheuttaman paineen alla aiheuttais kitkan pienenemisen, ei ole todistettu.
0
20.03.2014 00:49
<mildew>Aivan vitun jepa juontamassa ohjelmaa Cosmos!! Viime sunnuntaina tuli ensimmäinen jakso Foxilta. Olisin voinut katsoa 12 tuntia putkeen.
1
20.03.2014 00:13
<SharksFin>Toi The the Angels Angels oli aika uus juttu, jonka varmaan kaikki on tajunnu, jotka osaa kolme sanaa espanjaa ja seuraa sen verran urheilua et tietää et kyseinen joukkue on olemassa.
0
19.03.2014 22:54
<Ketsu69>Ite tykkään kysyä, "mistä kuoriutui eka kana?" Sitten teen kädellä semmoisen "blown" liikkeen ja avaan suuni tyrmistyksestä.
<Jeppe-epeli>Entäpä "sunshine"? Heijastaako aurinkoki vain muiden tähtien valoa?
1
19.03.2014 19:29
<Nikotiini>Pyh ainut oikea aakkosjärjestys on Muinaisnorjan (viimeinen aakkosjärjestys) ABCDÞÐEFGHIKLMNOPQRSTUVYZÆØ.
4
19.03.2014 18:43
<Vilemaani>Samaa mieltä minun kanssa tuossa muna vai kana jutussa! 5/5
61
19.03.2014 18:04
<mathri_qutra>jukkarasm85
Heetkonen... Jos vain elävät olennot voi matkustaa Terminaattorissa niin eihän Arska olis voinu matkustaa ollenkaan sillä se on robotti. - elävällä kudoksella päällystetty robotti, siksi se pääsi siitt läpi.
3
19.03.2014 17:58
<D0h>Mandra: Ilmeisesti "gridiron" on jenkkiläinen futiskenttä, mikä taasen tarkoittaa, että "jos (em.) jalkapallokenttä olisi aikajana jossa alkuräjähdys olisi yhdessä maalissa, niin luolamiehien ajasta nykyisyyteen olisi yhden tekonurmen paksuinen(?)". Tuo "turf" ei oikeen auennut minullekkaan, mutta pointtina on, että maailmankaikkeuden kokonaisajasta jonka ihmislaji on ollut olemassa, on aivan helvetin lyhyt pätkä.
2
19.03.2014 17:53
<Urhonen>Tuosta kiiltävä nenä -jutusta pakko mainita. Kaikki kappaleet, mukaanlukien myös nenät, emittoivat sätelyä vähintään juuri sen verran kuin absorptoivat.
<Rekzum>Jukkarasm85. On oikeastaan aivan sama oliko Arska robotti vai ei. Se vain sattuu olemaan maailman kaikkeuden kovin sälli. Chuck Norris on yliarvostettu. Aivan äärimmäisyyksiin.
2
19.03.2014 17:34
<jukkarasm85>Heetkonen... Jos vain elävät olennot voi matkustaa Terminaattorissa niin eihän Arska olis voinu matkustaa ollenkaan sillä se on robotti.
1
19.03.2014 17:32
<thirvi>Mandra: Jos jenkkifutiskenttä olisi aikajana jonka toisessa päässä on alkuräjähdys, niin luolamiesajasta nykypäivään olisi vain yhden ruohon paksuinen.
0
19.03.2014 17:25
<ropedy>Jenkkilässä kalorit muuttuu kilokaloreiksi kun sen sanan kirjottaa isolla alkukirjaimella.
2
19.03.2014 17:23
<silakka1>horreporre: Lue tarkemmin. Pinokkio ei siis kysy, vaan sanoo ääneen että "nenäni kasvaa", joka on tietty valhe sinä hetkenä, mutta jos se lähtee kasvamaan, ei se enään olisikaan valhe! Helppo tajuta jos ajattelet olevasi pinokkio ja lausut tuon ääneen, mitä tapahtuu? :D
3
19.03.2014 17:06
<Mandra>if gridiron were a timeline, w/Big Bang at one goal, then cavemen to now spans thickness of single turf- anteeksi kuinka?
<Ouch>Kimble2 Ei käy järkeen kun kuitenkin alkaa A(ei) ja H(eits)
3
19.03.2014 16:49
<Opåssumi>Mukavia tällaiset Twitter-kollaasit Rasiassa. Niitä kun ei Twitteristä löydä.
-1
19.03.2014 16:45
<Kimble2>Aakkosjuttuhan on aakkoset aakkosjäjestyksessä äännettynä.
jäin hetkeks miettimään samaa...
2
19.03.2014 16:40
<Cashew>Feikki, koska ei Thorin vasaraa voi nostaa.
4
19.03.2014 16:39
<markkos>"In a mirror you can only kiss yourself on the lips" entäs jos suutelen kättäni tai muita mainitsemattomia ruumiinosia kun tuijotan peiliin? Hä? Oon fiksumpi kuin Neil deGrasse Tyson, jee!
-1
19.03.2014 16:38
<Hellhammer>Mietin just kans että menikö itse Tysonilla nyt kilokalorit ja kalorit sekaisin?
1
19.03.2014 16:37
<Seregon>Tosta Terminaattorin aikamatkailusta vielä. Eikö ihon uloin kerros ole kanssa kuollutta solukkoa? Entäs onko kaikki luuston solut vielä eläviä? Voi olla, että perille tulisi vain epämääräinen lihakasa..
42
19.03.2014 16:31
<Thomsonn>Mun mielestä tuossa aakkosjutussa on kyse kirjainten lausumisesta. Elikkä kuvittele miten yksittäiset kirjaimet "kirjoitettaisiin" sen perusteella miltä ne kuulostaisivat lausuttuna englanniksi.
<soldat>Kyse ei olekkaan kananmunasta, vaan yleensäkkin munasta. Egg = muna, Chicken's egg = kananmuna. Eli ton äijän teoria vois olla oikein. Suomeksikin kysytään aina: "Kumpi tuli ensin, muna vai kana?"
<unregistered>kanan esiäiti, joka oli vielä edellistä esi-astetta, muni munan josta mutaation myötä syntyi ensimmäinen kana.
3
19.03.2014 16:23
<largehc>Jenkit ja niiden kalorit.. Tarkoittanee kilokaloreita.
2
19.03.2014 16:22
<Ouch>Osaisko joku selittää tuon aakkosjutun logiikan?
4
19.03.2014 16:20
<Luutarhuri>pomesjantti jos ajattelet asian loppuun asti, niin kyse on siitä että evoluution myötä hieman nykyistä kanaa muistuttava lintu muni munan, jossa oli sen linnun näkökulmasta geneettinen virhe (thus, evoluutio) josta syntyi ensimmäinen kana. Eli kyllä, muna oli ensin.
2
19.03.2014 16:20
<horreporre>Tuohan on aivan väärässä tuossa pinokkio mietelmässä. Ei pinokkio tiedä että kasvaako sen nenä, joten ei se ole valhe. Sama kuin Pinokkiolta kysyttäisiin mitä tahansa, mitä se ei tiedä, ni nenu kasvais. Joten on olemassa vastaus ja aika yksinkertainen. Tiivistettynä, Pinokkio ei itse tiedä sanoessaan sitä, että kasvaako nenä vai ei, niin se ei ole sama asia kuin valehtelu. Ja koska hän ei päätä itse milloin kasvattaa nenäänsä. Se on vain asia mitä tapahtuu valehtelun yhdynnässä
2
19.03.2014 16:19
<Kanakotka>On muuten kumma tiedemies jos ei tiedä kilokalorien ja kalorien eroa. Ihan hyvä tyyppi, ja helvetin hyvä matikkapää, mutta loppujenlopuksi vain PR henkilö jolta löytyy tohtorin koulutus.
0
19.03.2014 16:18
<Kanakotka>pomesjantti, eli mielestäsi evoluutioteoria ei pidä paikkansa.
-1
19.03.2014 16:15
<o][o>Lintu munii munan, jossa on geenivirhe, joka johtaa kanaan. Onko muna kananmuna, jos sitä ei ole muninut kana, mutta siitä kuoriutuu kana? Voimme päätellä, että kyse ei siis ole mistään muusta kuin kananmunan määritelmästä.
3
19.03.2014 16:15
<totalBS>Yhden vesikilon lämmittäminen 0°C->36°C vaatii noin 36 kcal.
<o][o>Kysymys "kumpi tuli ensin, muna vai kana?" on täysin filosofinen. Tottakai munia on ollut ennen kanoja, mutta jos oletetaan, että kysymys koskee kanamunaa, niin kysymys on muotoa "onko kananmuna muna, josta syntyy kana, vai kanan munima muna?"
3
19.03.2014 16:05
<Fysiikka10>"If NASA would receive a cent for every star in the galaxy, we would have a lot of cents." -Black Science Man
0
Jonossa on 14 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa.
On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-03-19 18:43:50
+5857
<Vilemaani>
Samaa mieltä minun kanssa tuossa muna vai kana jutussa! 5/5
Aika: 2014-03-19 16:37:47
+9500
<Seregon>
Tosta Terminaattorin aikamatkailusta vielä. Eikö ihon uloin kerros ole kanssa kuollutta solukkoa? Entäs onko kaikki luuston solut vielä eläviä? Voi olla, että perille tulisi vain epämääräinen lihakasa..
Aika: 2014-03-19 21:29:13
+336
<Tudetin>
Ja seurantaan twitterissä
Kommentit (58)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Charlie69> Vilemaani Tuo munakanajuttu riippuu siitä, pitääkö olla kananmuna. Jos pitää (niin kuin oletan), onko kyse kananmunasta, jos sen on muninut jokin muu kuin kana? EI
<Trapjaw> Siis mitäs helvettiä te selitätte luusta :D Luu on elävää kudosta ihan siinä missä muutkin kudokset :D Hiusten ulkoiset osat eivät ole.
<Omistaja> siis eikös terminaattori ole metallia? millä tavalla metalli on elävää?
<Jomena> Tudetin siis sä oikeesti käytät twitteriä? Ei helvetti
<timbbe> Pieni vinkki laihduttamiseen. Käykää saunassa ja kun menette vilvoittelemaan välillä niin älkää kuivatko hikeänne vaan antakaa sen kuivua. Keho yrittää viilentää itseään, jolloin se haihduttaa nestettä ihon pinnalta.
<kimpöö> C on väärässä paikassa.
<BluePrints> Mjölnir ei ole tehty kuolleesta tähdestä vaan kuolleessa tähdessä. Siihenhän hän viittaakin.
<FernandoSolo> Terminaattorissahan selitettiin, että Arska ja kumpanit pystyivät matkustamaan ajassa vaikka olivat kyborgeja koska näiden metallisentuumiin ympärillä oli elävää kudosta (tai jotain sinnepäin), egc. vaikka luut eivät ole elävää kudosta ovat ne keskimäärin elävänä kudoksensisällä. Hiukset ovat asia erikseen, kuten myös kysymys T1000 jolla ei vastaavaa "lihaista" ulkokuorta ollut.
<Error2> COSMOS!
<MixuS> On se jännä...
<Curgo> Heti eka twiitti löi jauhot suuhun
<BitSimpleButHappy> Eikö Terminaattori ollu robotti?
<Sultsu> En tiiä kuka tää on mut hyviä twiittejä
<räppänä> Ensinnäkin.. https://twitter.com/badbanana on paaljon hauskempi ja toiseks sitä, että jään sulaminen luistimen aiheuttaman paineen alla aiheuttais kitkan pienenemisen, ei ole todistettu.
<mildew> Aivan vitun jepa juontamassa ohjelmaa Cosmos!! Viime sunnuntaina tuli ensimmäinen jakso Foxilta. Olisin voinut katsoa 12 tuntia putkeen.
<SharksFin> Toi The the Angels Angels oli aika uus juttu, jonka varmaan kaikki on tajunnu, jotka osaa kolme sanaa espanjaa ja seuraa sen verran urheilua et tietää et kyseinen joukkue on olemassa.
<Ketsu69> Ite tykkään kysyä, "mistä kuoriutui eka kana?" Sitten teen kädellä semmoisen "blown" liikkeen ja avaan suuni tyrmistyksestä.
<Oles> Näähän oli hyviä :D
<Tudetin> Ja seurantaan twitterissä
<Jakedus> Ei kannata ottaa tosissaan mun kommenttia, koitin vaan päteä
<Jakedus> jeppe-epeli, ilmakehä heijastaa -> sunshine
<Jeppe-epeli> Entäpä "sunshine"? Heijastaako aurinkoki vain muiden tähtien valoa?
<Nikotiini> Pyh ainut oikea aakkosjärjestys on Muinaisnorjan (viimeinen aakkosjärjestys) ABCDÞÐEFGHIKLMNOPQRSTUVYZÆØ.
<Vilemaani> Samaa mieltä minun kanssa tuossa muna vai kana jutussa! 5/5
<mathri_qutra> jukkarasm85 Heetkonen... Jos vain elävät olennot voi matkustaa Terminaattorissa niin eihän Arska olis voinu matkustaa ollenkaan sillä se on robotti. - elävällä kudoksella päällystetty robotti, siksi se pääsi siitt läpi.
<D0h> Mandra: Ilmeisesti "gridiron" on jenkkiläinen futiskenttä, mikä taasen tarkoittaa, että "jos (em.) jalkapallokenttä olisi aikajana jossa alkuräjähdys olisi yhdessä maalissa, niin luolamiehien ajasta nykyisyyteen olisi yhden tekonurmen paksuinen(?)". Tuo "turf" ei oikeen auennut minullekkaan, mutta pointtina on, että maailmankaikkeuden kokonaisajasta jonka ihmislaji on ollut olemassa, on aivan helvetin lyhyt pätkä.
<Urhonen> Tuosta kiiltävä nenä -jutusta pakko mainita. Kaikki kappaleet, mukaanlukien myös nenät, emittoivat sätelyä vähintään juuri sen verran kuin absorptoivat.
<Halvattu> Thomsonn on asian ytimessä. valyrayta, Ouch, Kimble2: http://www.tfik.org/alphabet.html
<Rekzum> Jukkarasm85. On oikeastaan aivan sama oliko Arska robotti vai ei. Se vain sattuu olemaan maailman kaikkeuden kovin sälli. Chuck Norris on yliarvostettu. Aivan äärimmäisyyksiin.
<jukkarasm85> Heetkonen... Jos vain elävät olennot voi matkustaa Terminaattorissa niin eihän Arska olis voinu matkustaa ollenkaan sillä se on robotti.
<thirvi> Mandra: Jos jenkkifutiskenttä olisi aikajana jonka toisessa päässä on alkuräjähdys, niin luolamiesajasta nykypäivään olisi vain yhden ruohon paksuinen.
<ropedy> Jenkkilässä kalorit muuttuu kilokaloreiksi kun sen sanan kirjottaa isolla alkukirjaimella.
<silakka1> horreporre: Lue tarkemmin. Pinokkio ei siis kysy, vaan sanoo ääneen että "nenäni kasvaa", joka on tietty valhe sinä hetkenä, mutta jos se lähtee kasvamaan, ei se enään olisikaan valhe! Helppo tajuta jos ajattelet olevasi pinokkio ja lausut tuon ääneen, mitä tapahtuu? :D
<Mandra> if gridiron were a timeline, w/Big Bang at one goal, then cavemen to now spans thickness of single turf- anteeksi kuinka?
<valyrayta> Ei, Eits, Aar, Bii... en tajuu.
<Ouch> Kimble2 Ei käy järkeen kun kuitenkin alkaa A(ei) ja H(eits)
<Opåssumi> Mukavia tällaiset Twitter-kollaasit Rasiassa. Niitä kun ei Twitteristä löydä.
<Kimble2> Aakkosjuttuhan on aakkoset aakkosjäjestyksessä äännettynä. jäin hetkeks miettimään samaa...
<Cashew> Feikki, koska ei Thorin vasaraa voi nostaa.
<markkos> "In a mirror you can only kiss yourself on the lips" entäs jos suutelen kättäni tai muita mainitsemattomia ruumiinosia kun tuijotan peiliin? Hä? Oon fiksumpi kuin Neil deGrasse Tyson, jee!
<Hellhammer> Mietin just kans että menikö itse Tysonilla nyt kilokalorit ja kalorit sekaisin?
<Seregon> Tosta Terminaattorin aikamatkailusta vielä. Eikö ihon uloin kerros ole kanssa kuollutta solukkoa? Entäs onko kaikki luuston solut vielä eläviä? Voi olla, että perille tulisi vain epämääräinen lihakasa..
<Thomsonn> Mun mielestä tuossa aakkosjutussa on kyse kirjainten lausumisesta. Elikkä kuvittele miten yksittäiset kirjaimet "kirjoitettaisiin" sen perusteella miltä ne kuulostaisivat lausuttuna englanniksi.
<TabZa> Neil deGrasse Tyson 5/5
<soldat> Kyse ei olekkaan kananmunasta, vaan yleensäkkin munasta. Egg = muna, Chicken's egg = kananmuna. Eli ton äijän teoria vois olla oikein. Suomeksikin kysytään aina: "Kumpi tuli ensin, muna vai kana?"
<Tritton> Uncool and mostly obvious facts
<unregistered> kanan esiäiti, joka oli vielä edellistä esi-astetta, muni munan josta mutaation myötä syntyi ensimmäinen kana.
<largehc> Jenkit ja niiden kalorit.. Tarkoittanee kilokaloreita.
<Ouch> Osaisko joku selittää tuon aakkosjutun logiikan?
<Luutarhuri> pomesjantti jos ajattelet asian loppuun asti, niin kyse on siitä että evoluution myötä hieman nykyistä kanaa muistuttava lintu muni munan, jossa oli sen linnun näkökulmasta geneettinen virhe (thus, evoluutio) josta syntyi ensimmäinen kana. Eli kyllä, muna oli ensin.
<horreporre> Tuohan on aivan väärässä tuossa pinokkio mietelmässä. Ei pinokkio tiedä että kasvaako sen nenä, joten ei se ole valhe. Sama kuin Pinokkiolta kysyttäisiin mitä tahansa, mitä se ei tiedä, ni nenu kasvais. Joten on olemassa vastaus ja aika yksinkertainen. Tiivistettynä, Pinokkio ei itse tiedä sanoessaan sitä, että kasvaako nenä vai ei, niin se ei ole sama asia kuin valehtelu. Ja koska hän ei päätä itse milloin kasvattaa nenäänsä. Se on vain asia mitä tapahtuu valehtelun yhdynnässä
<Kanakotka> On muuten kumma tiedemies jos ei tiedä kilokalorien ja kalorien eroa. Ihan hyvä tyyppi, ja helvetin hyvä matikkapää, mutta loppujenlopuksi vain PR henkilö jolta löytyy tohtorin koulutus.
<Kanakotka> pomesjantti, eli mielestäsi evoluutioteoria ei pidä paikkansa.
<o][o> Lintu munii munan, jossa on geenivirhe, joka johtaa kanaan. Onko muna kananmuna, jos sitä ei ole muninut kana, mutta siitä kuoriutuu kana? Voimme päätellä, että kyse ei siis ole mistään muusta kuin kananmunan määritelmästä.
<totalBS> Yhden vesikilon lämmittäminen 0°C->36°C vaatii noin 36 kcal.
<Lancel0t> @Magg0t No eikä oo.
<o][o> Kysymys "kumpi tuli ensin, muna vai kana?" on täysin filosofinen. Tottakai munia on ollut ennen kanoja, mutta jos oletetaan, että kysymys koskee kanamunaa, niin kysymys on muotoa "onko kananmuna muna, josta syntyy kana, vai kanan munima muna?"
<Fysiikka10> "If NASA would receive a cent for every star in the galaxy, we would have a lot of cents." -Black Science Man