Quantcast

Lähettäjä:

Foliojoni Foliojoni

Ahdin vs. turbo

bansalenkkarihuumoria

2.9 / 5 (84 ääntä)

Ahdin vs. turbo - bansalenkkarihuumoria

Julkaistu: 21.11.2015 13:04

2.5K

Lähettäjä: Foliojoni Foliojoni

Otsikko: Ahdin vs. turbo

Kuvaus: bansalenkkarihuumoria

Hakusanat: supercharger, turbo, whining, vikistä, imeä, suck, ahdin,

2.9 / 5 (84 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2015-11-21 13:08:44

+26011

<koripapu>

Kahen litran oohoocee turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella

161

Aika: 2015-11-21 13:09:41

+6202

<_E_Z_>

Miettikää että perinteisen ottomoottorin periaate kuvattiin jo vuonna 1876, ja sen periaate nykyautoihin saakka on pysynyt täysin samanlaisena eikä vieläkään mikään moottorimalli ole sitä pystynyt syrjäyttämään..

84

Aika: 2015-11-21 13:20:16

+24950

<Börvel>

Itte omista paskan pyörän. Satula on päin persettä, ketjuissa on reikiä ja renkaat laahaa maata. höhöhöh

55

Aika: 2015-11-21 17:31:19

+50

<Vilbomus>

Ahtimiahan nuo molemmat ovat.

33

Kommentit (29)

Piilota OFF-Topic keskustelu

14.12.2015 21:23

<wheel_spin> Keep on compressing the both of you. Got force feeding to do.

02.12.2015 23:48

<jubs> Cronicle Keskipakoisahdin näyttää kyllä turbolle, mutta kun tuon kyljessä lukee Garrett. Ainakaan omilla sivuillaan eivät mainosta tekevänsä minkään sortin mekaanisia ahtimia, enkä löytänyt mainintoja Garrettin mekaanisista ahtimista muualtakaan (paitsi yksi heppu oli Garrettin kompressorista rakentanut sähkömekaanisen ahtimen itse). Voi toki olla etten vain löytänyt, mutta alustavasti veikkaisin sitä turboksi ihan vaan valmistajan perusteella.

22.11.2015 20:09

<Cronicle> Voisin melkein lähtee isoilla bensalenkkareilla potkimaan ja sanoo, että kuvassa ei ole yhtäkään turbo ahdinta vaan kahden erityypin mekaanisia ahtimia. niinsanottu ruuvi tai rootti ahdin ja keskipakoisahdin = näyttää turbolta mutta pyöritetään kampuralta tulevalla hihnalla eikä pakokaasulla.

22.11.2015 15:17

<NOlifeFIN> jubs täydellinen nimi tuo mekaaninen

22.11.2015 11:27

<Sirrus> _E_Z_ Ts. isot öljykorporaatiot ovat pitäneet siitä huolen, ettei ole pystynyt syrjäyttämään. Elon Musk tekee kyllä parasta aikaa tiukkaa duunia sen eteen, ja hyvin näyttää menevän! Kerran Teslalla ajaneena tuntuu kyllä mikä tahansa polttomoottoriauto nykyään aika kivikautiselta.

22.11.2015 00:21

<Froqert> kolmen oohooseen puhallin ahdin nelosen kautta roskiin

21.11.2015 22:35

<masa187> Mullapa on autossa molemmat. eaton m90 gen 3 eli ylempi kuva ja pakokaasuahdin. ;)

21.11.2015 21:45

<GimP1980> Valitettavasti me ollaan jo eellä!!

21.11.2015 20:18

<k0uki> Ahdin se on se turbokin.

21.11.2015 19:52

<Oiskos> Ahdin määrää tahdin

21.11.2015 18:06

<zaxa> Ahtimia molemmat. tästä puuttuu enää ilokaasu edustamassa kemiallista ahtamista joka sanoo "stop moving, both of you!"

21.11.2015 17:45

<jubs> Moe Szyslak Kappas vain, olin itse aina ymmärtänyt ottomoottorin tarkoittavan nimeomaan otto-sykliä käyttävää moottoria (vs. esim. Atkinson- tai Miller-sykli), mutta näemmä suomenkielessä tarkoitus on vähän eri, ainakin wikin ja parin muun lähteen mukaan. Tällä periaatteellahan moderni suorasuihkutusmoottori ei ole ottomoottori? NOlifeFIN Ketjullakin monesti pyörivät moiset. Jos sovitaan, että se on mekaaninen ahdin. =)

21.11.2015 17:31

<Vilbomus> Ahtimiahan nuo molemmat ovat.

21.11.2015 15:14

<Hernepuikko> Vapari sen olla pitää :3

-10
21.11.2015 15:06

<Moe Szyslak> TB303, taidat nyt sekoittaa 4-tahtimoottorin ja ottomoottorin keskenään, sillä ottomoottori (kuten myös diesel) voi olla myös 2-tahtinen. Ottomoottorissa ilman ja polttoaineen seos muodostetaan sylinterin ulkopuolella ja sytytetään kipinällä, dieselissä seos muodostetaan vasta sylinterissä ja syttyy itsestään korkeassa paineessa kuumuneessa ilmassa.

21.11.2015 14:35

<TB303> Moe Szyslak joo jos pilkkua aletaan viilaamaan, mutta sama 4-tahti periaate on dieselissäkin, suurimmat erot on polttoaineen paineessa, puristussuhteessa ja siinä, että modernissa dieselmoottorissa palotila on männässä eikä kannessa.

21.11.2015 14:23

<Jack Reacher> kasituumanen basso, diskantti erikseen

21.11.2015 14:20

<Moe Szyslak> TB303, toimintaperiaate on toki melko samantapainen, mutta diesel ei ole otto- eli kipinäsytytteinen moottori.

21.11.2015 14:06

<Jonetzku> Bensalenkkarijunttihuumori 0,5/5

-11
21.11.2015 14:06

<TB303> Moe Szyslak dieseli perustuu ihan samaan tekniikkaan kun ottomoottori.

21.11.2015 13:56

<Moe Szyslak> _E_Z_, onhan nuo dieselit sen syrjäyttäneen jo aikapäivää sitten raskaassa liikenteessä ja paljon niitä on ihan henkilöautoissakin...

21.11.2015 13:34

<Garbanzo> Varmaan tämä legenda on jo galleriassa, mutta hakusanat ei ole ihan kohillan. Teiniuhoamista, olkaa hyvät; http://bit.ly/1uJxPGz

21.11.2015 13:34

<Broken Butterfly> Sierra jättää sen

21.11.2015 13:20

<Börvel> Itte omista paskan pyörän. Satula on päin persettä, ketjuissa on reikiä ja renkaat laahaa maata. höhöhöh

21.11.2015 13:17

<jukorte> _E_Z_ Bensa on liian halpaa. Ennen T-Fordia oli sähköautot suosiossa mutta sitten bensa halpeni ja polttomoottorista saatiin luotettavampi. Akkutekniikka on vasta viime aikoina kehittynyt kunnolla kiitos matkapuhelimien ja Toyotan. Sukellusveneissä muuten dieselin on korvannut Stirling-moottori.

21.11.2015 13:15

<Vilg3> "PHYYRFYBYBYYFRYYYFYYBBB!!!"

21.11.2015 13:11

<svk> I'm too tired for this! Regards, tire.

21.11.2015 13:09

<_E_Z_> Miettikää että perinteisen ottomoottorin periaate kuvattiin jo vuonna 1876, ja sen periaate nykyautoihin saakka on pysynyt täysin samanlaisena eikä vieläkään mikään moottorimalli ole sitä pystynyt syrjäyttämään..

21.11.2015 13:08

<koripapu> Kahen litran oohoocee turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella

161

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Haukka vs.Duunarit.

13 789 katselukertaa

Maili vs. kilometri

26 184 katselukertaa

Ampianen Vs. Torakka

18 449 katselukertaa

Kummeli vs. oikea elämä

45 208 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.