Lähettäjä:
FoliojoniAhdin vs. turbo
bansalenkkarihuumoria
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
FoliojoniSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2015-11-21 13:08:44
+26011
<koripapu>
Kahen litran oohoocee turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Aika: 2015-11-21 13:09:41
+6202
<_E_Z_>
Miettikää että perinteisen ottomoottorin periaate kuvattiin jo vuonna 1876, ja sen periaate nykyautoihin saakka on pysynyt täysin samanlaisena eikä vieläkään mikään moottorimalli ole sitä pystynyt syrjäyttämään..
Aika: 2015-11-21 13:20:16
+24950
<Börvel>
Itte omista paskan pyörän. Satula on päin persettä, ketjuissa on reikiä ja renkaat laahaa maata. höhöhöh
Aika: 2015-11-21 17:31:19
+50
<Vilbomus>
Ahtimiahan nuo molemmat ovat.
Kommentit (29)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<wheel_spin> Keep on compressing the both of you. Got force feeding to do.
<jubs> Cronicle Keskipakoisahdin näyttää kyllä turbolle, mutta kun tuon kyljessä lukee Garrett. Ainakaan omilla sivuillaan eivät mainosta tekevänsä minkään sortin mekaanisia ahtimia, enkä löytänyt mainintoja Garrettin mekaanisista ahtimista muualtakaan (paitsi yksi heppu oli Garrettin kompressorista rakentanut sähkömekaanisen ahtimen itse). Voi toki olla etten vain löytänyt, mutta alustavasti veikkaisin sitä turboksi ihan vaan valmistajan perusteella.
<Cronicle> Voisin melkein lähtee isoilla bensalenkkareilla potkimaan ja sanoo, että kuvassa ei ole yhtäkään turbo ahdinta vaan kahden erityypin mekaanisia ahtimia. niinsanottu ruuvi tai rootti ahdin ja keskipakoisahdin = näyttää turbolta mutta pyöritetään kampuralta tulevalla hihnalla eikä pakokaasulla.
<NOlifeFIN> jubs täydellinen nimi tuo mekaaninen
<Sirrus> _E_Z_ Ts. isot öljykorporaatiot ovat pitäneet siitä huolen, ettei ole pystynyt syrjäyttämään. Elon Musk tekee kyllä parasta aikaa tiukkaa duunia sen eteen, ja hyvin näyttää menevän! Kerran Teslalla ajaneena tuntuu kyllä mikä tahansa polttomoottoriauto nykyään aika kivikautiselta.
<Froqert> kolmen oohooseen puhallin ahdin nelosen kautta roskiin
<masa187> Mullapa on autossa molemmat. eaton m90 gen 3 eli ylempi kuva ja pakokaasuahdin. ;)
<GimP1980> Valitettavasti me ollaan jo eellä!!
<k0uki> Ahdin se on se turbokin.
<Oiskos> Ahdin määrää tahdin
<zaxa> Ahtimia molemmat. tästä puuttuu enää ilokaasu edustamassa kemiallista ahtamista joka sanoo "stop moving, both of you!"
<jubs> Moe Szyslak Kappas vain, olin itse aina ymmärtänyt ottomoottorin tarkoittavan nimeomaan otto-sykliä käyttävää moottoria (vs. esim. Atkinson- tai Miller-sykli), mutta näemmä suomenkielessä tarkoitus on vähän eri, ainakin wikin ja parin muun lähteen mukaan. Tällä periaatteellahan moderni suorasuihkutusmoottori ei ole ottomoottori? NOlifeFIN Ketjullakin monesti pyörivät moiset. Jos sovitaan, että se on mekaaninen ahdin. =)
<Vilbomus> Ahtimiahan nuo molemmat ovat.
<Hernepuikko> Vapari sen olla pitää :3
<Moe Szyslak> TB303, taidat nyt sekoittaa 4-tahtimoottorin ja ottomoottorin keskenään, sillä ottomoottori (kuten myös diesel) voi olla myös 2-tahtinen. Ottomoottorissa ilman ja polttoaineen seos muodostetaan sylinterin ulkopuolella ja sytytetään kipinällä, dieselissä seos muodostetaan vasta sylinterissä ja syttyy itsestään korkeassa paineessa kuumuneessa ilmassa.
<TB303> Moe Szyslak joo jos pilkkua aletaan viilaamaan, mutta sama 4-tahti periaate on dieselissäkin, suurimmat erot on polttoaineen paineessa, puristussuhteessa ja siinä, että modernissa dieselmoottorissa palotila on männässä eikä kannessa.
<Jack Reacher> kasituumanen basso, diskantti erikseen
<Moe Szyslak> TB303, toimintaperiaate on toki melko samantapainen, mutta diesel ei ole otto- eli kipinäsytytteinen moottori.
<Jonetzku> Bensalenkkarijunttihuumori 0,5/5
<TB303> Moe Szyslak dieseli perustuu ihan samaan tekniikkaan kun ottomoottori.
<Moe Szyslak> _E_Z_, onhan nuo dieselit sen syrjäyttäneen jo aikapäivää sitten raskaassa liikenteessä ja paljon niitä on ihan henkilöautoissakin...
<Garbanzo> Varmaan tämä legenda on jo galleriassa, mutta hakusanat ei ole ihan kohillan. Teiniuhoamista, olkaa hyvät; http://bit.ly/1uJxPGz
<Broken Butterfly> Sierra jättää sen
<Börvel> Itte omista paskan pyörän. Satula on päin persettä, ketjuissa on reikiä ja renkaat laahaa maata. höhöhöh
<jukorte> _E_Z_ Bensa on liian halpaa. Ennen T-Fordia oli sähköautot suosiossa mutta sitten bensa halpeni ja polttomoottorista saatiin luotettavampi. Akkutekniikka on vasta viime aikoina kehittynyt kunnolla kiitos matkapuhelimien ja Toyotan. Sukellusveneissä muuten dieselin on korvannut Stirling-moottori.
<Vilg3> "PHYYRFYBYBYYFRYYYFYYBBB!!!"
<svk> I'm too tired for this! Regards, tire.
<_E_Z_> Miettikää että perinteisen ottomoottorin periaate kuvattiin jo vuonna 1876, ja sen periaate nykyautoihin saakka on pysynyt täysin samanlaisena eikä vieläkään mikään moottorimalli ole sitä pystynyt syrjäyttämään..
<koripapu> Kahen litran oohoocee turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu